معیشت فعالان گردشگری در بسته سفر رعایت می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، تهران(پانا) - معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست با رییس سازمان هواپیمایی کشوری با در نظر دریافت بحران انتشار ویروس کرونا و خسارت های وارده درصنعت گردشگری کشور، بر رعایت شرایط معیشت فعالان گردشگری در تصمیمات و سیاست های مرتبط با اجزای بسته سفر، تاکید نمود.

معیشت فعالان گردشگری در بسته سفر رعایت می گردد

از سفر با تور قیمت مناسب پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

به گزارش روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ولی تیموری در نشست با تورج دهقانی زنگنه، رییس سازمان هواپیمایی کشوری که صبح امروز با هدف مطرح کردن موضوعات روز حوزه گردشگری مرتبط با بخش حمل و نقل هوایی برگزار گردید، گفت: در حال حاضر صنعت گردشگری کشور متحمل آسیب شدیدی ناشی از انتشار ویروس کووید-19 شده است و فعالان این حوزه با توجه به بسته بودن مرزهای کشور تنها از بخش ترددهای داخلی ارتزاق می نمایند؛ بنابراین احتیاج است در هر گونه تصمیم گیری مرتبط با این حوزه و اتخاذ سیاست های مرتبط با اجزای بسته سفر، موضوع معیشت بخش خصوصی گردشگری را لحاظ کنیم.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری پیرامون موضوعات هر یک از زنجیره خدمات صنعت گردشگری بر کل این حوزه تاثیرگذار خواهد بود؛ گفت: تعاملات فرابخشی در این حوزه در بستر هماهنگی و وحدت مدیریت سبب خواهد شد تا بازار محدود و جان بی رمق صنعت آسیب دیده گردشگری کشورمان از حیات باز نایستد.

معاون گردشگری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فرایند بازنگری و اصلاح آیین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفترهای خدمات مسافرتی، سیاحتی - جهانگردی و زیارتی مصوب 27/3/1380 هیات وزیران اشاره نمود و گفت: احتیاج است به منظور جمع بندی تغییرات و نهایی شدن آیین نامه مذکور نشستی با حضور تمامی نهادهای فرابخشی و مرتبط با حوزه گردشگری از جمله سازمان هواپیمایی کشوری برگزارگردد تا نسخه مورد توافق جهت تسریع در فرآیند خدمت گزاری این حوزه برای تصویب به دولت ارائه گردد.

تیموری در ادامه با مطرح کردن موضوع تهیه پیش نویس پروتکل ورود گردشگران خارجی به کشور از سوی معاونت گردشگری وزارت متبوع توضیح داد: اغلب کشورها با هدف آماده سازی و احیای دوباره صنعت گردشگری خود با وجود بسته بودن و یا تدارک برای بازگشایی مرزها اقدام به تهیه ضوابط ورود گردشگران خارجی نموده اند؛ بنابراین اقدام اجرا شده از سوی معاونت گردشگری شامل تهیه پروتکل ورود گردشگران خارجی به کشور می تواند با همکاری نهادهای فرابخشی مرتبط از جمله سازمان هواپیمای کشوری در راستا اجرا قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ستاد ملی کرونا ضمن آنالیز شرایط موجود کشور در مورد انتشار ویروس کووید-19 موضوع پروتکل های ورود گردشگران خارجی به کشور را آنالیز خواهد نمود تا ضمن اخذ نظرات ارگان های مرتبط و تصمیم گیری نهایی وارد فاز اجرایی گردد؛ از این رو مشارکت و حمایت سازمان هواپیمایی می تواند در تسریع فرایند مربوطه موثر واقع گردد.

در این نشست تورج دهقانی زنگنه رییس سازمان هواپیمایی کشوری نیز ضمن استقبال از موضوعات مطرح شده از سوی معاون گردشگری به تشکیل کارگروهی مشترک با هدف تسریع در پیشبرد مباحث اشاره شده؛ تاکید نمود.

وی همچنین با تشریح کوشش های اجرا شده به منظور مذاکره با شرکت های هواپیمایی خارجی و از سرگیری پروازها، بر همکاری هر چه بیشتر در فرایند تایید و اجرای پروتکل ورود گردشگران خارجی به کشور تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1275

به "معیشت فعالان گردشگری در بسته سفر رعایت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معیشت فعالان گردشگری در بسته سفر رعایت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید