مسائل اهدای خون در پاندمی کرونا

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل انتقال خون استان تهران، به تشریح شرایط تامین خون و فرآورده های خونی در سطح مراکز درمانی پایتخت پرداخت.

مسائل اهدای خون در پاندمی کرونا

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمدرضا مهدی زاده، روز شنبه نهم اسفند 99 در نشست خبری به ارائه گزارشی از اقدامات پایگاه انتقال خون استان تهران در دوران پاندمی کرونا پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به دوران کرونا و مسائل تأمین خون و فرآورده های خونی، گفت: دیر رسیدن یک فرآورده خونی می تواند باعث مرگ یک هموطن گردد. لذا، انتقال خون مسئولیت سنگینی را بر عهده دارد.

مهدی زاده اضافه نمود: متأسفانه سال جاری، سال را با یک بیماری سخت آغاز کردیم و همچنان نیز وجود دارد و در نتیجه تأمین خون و فرآورده های خونی را با مشکل روبرو ساخت.

مدیرکل انتقال خون استان تهران، گفت: مجبور شدیم برای حضور مردم در مراکز اهدای خون، بیشتر کوشش می کردیم تا مردم راحت تر بتوانند خون اهدا نمایند. از همین رو باید کار های بیشتری انجام می دادیم و البته تعداد مراکز فعال انتقال خون را در روز های تعطیل سال افزایش دادیم. تیم های سیار بیشتری به کار گرفتیم و ساعت کار مراکز انتقال خون را افزایش دادیم تا امکان تسهیل در اهدای خون فراهم گردد.

وی ادامه داد: همه سختگیری ها برای سلامت اهدا نمایندگان خون و البته پرسنل مراکز انتقال خون صورت گرفت.

مهدی زاده از کاهش اهدای خون در دوران کرونا اطلاع داد و گفت: در نیمه دوم سال، علاوه بر آلودگی هوا و سرد شدن هوا، کرونا هم باعث کاهش اهدای خون شد. لذا، درخواست کردیم بیمارستان ها اعمال جراحی غیر ضروری را به تأخیر بیاندازند.

وی در عین حال از افزایش درخواست بیمارستان ها برای فرآورده های خونی در دو ماه پایانی سال اطلاع داد و اضافه نمود: درخواست ما از هموطنان، حضور در مراکز اهدای خون است.

مهدی زاده از افت 8 درصدی اهدای خون در نیمه دوم سال اطلاع داد و گفت: با تمامی این مسائل، توانستیم خون و فرآورده های خونی مورد احتیاج بیماران استان را تأمین کنیم.

وی اضافه نمود: هموطنان می توانند با اهدای خون، به بیماران احتیاجمند خون و فرآورده های خونی، عیدی بدهند.

مهدی زاده گفت: شهروندان به هیچ عنوان نگران اهدای خون در مراکز انتقال خون نباشند و ما سلامت آن ها را تضمین می کنیم.

وی ادامه داد: در دوران کرونا، موضوع اهدای پلاسمای بهبود یافتگان کرونا مطرح شد که تنها دو درصد اهدا داشته ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1518

به "مسائل اهدای خون در پاندمی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل اهدای خون در پاندمی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید