مردی که دو شیفت کار می نماید نه می تواند همسر باشد و نه پدر!

به گزارش مجله سرگرمی، یک فعال کارگری گفت که این شرایط مالی، موجب کم رنگ شدن استحکام خانواده است.

مردی که دو شیفت کار می نماید نه می تواند همسر باشد و نه پدر!

به گزارش رکنا، سیمین یعقوبیان، فعال کارگری گفت: یکی از مهم ترین مشکلاتی که در خانواده های کارگری اخیرا با سرعت مضاعفی رو به افزایش است، شکاف های عمیق مالی اعم از تورم، رکود، جراحی های مالی و... است که بنیاد خانواده های کارگری را تهدید می نماید.

وی گفت: پدر خانواده که برای تامین معیشت خانواده مجبور است حداقل دو شیفت اشتغال داشته و از خانواده دور باشد، چگونه می تواند نقش الرجال قوامون النساء را ایفا نماید. این پدر، نه می تواند همسر باشد و نه پدر! اینگونه ارتباط های ناصحیح در خانواده، مقدمه کم رنگ شدن استحکام خانواده می گردد و بالتبع امید به زندگی کاهش پیدا نموده و رشد منفی جمعیت را در پی خواهد داشت؛ چراکه خانوار ها به خود اجازه نمی دهند که شرایط کنونی خودشان را برای آینده بچه هاشان متصور شوند.

یعقوبیان تاکید نمود: در چنین شرایطی، والدین نمی توانند نقش همسر بودن را در راستای دستورات دینی ایفاء نمایند و این فاصله منجر می گردد که بچه ها خانواده در سردرگمی الگو ها و قهرمانان زندگیشان مستاصل شوند و یا الگو های غلطی را سرلوحه زندگی شان قرار دهد و در معرض آسیب ها ونابه هنجاری های اجتماعی قرار گیرند.

او اضافه کرد: برآیند این شرایط، به وجود آورنده جرم های احتمالی است که در جامعه در حال افزایش هستند؛ چراکه تمامی انسان ها ذاتا مجرم نبوده اند و عواملی منجر به این شده است که جرم تحقق یابد. درگیری خانواده ها به مسائل مالی و عدم آموزش های تربیتی صحیح در آموزش و پرورش، فرایندی برای افزایش اعتیاد، طلاق و... در جامعه خواهد بود.

این فعال کارگری تاکید نمود: امیدوارم شرایطی فراهم گردد که خانواده های کارگران حداقل رفاه نسبی داشته باشند تا والدین بتوانند اوقات فراغتی را فراهم آورند که مهارت های ارتباطی را کسب نموده و در کنار هم در تربیت بچه هاشان که آینده سازان این جامعه هستند پیروز باشند و صرفا دغدغه معیشت نداشته باشند.

منبع: فرارو
انتشار: 14 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1402 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2244

به "مردی که دو شیفت کار می نماید نه می تواند همسر باشد و نه پدر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردی که دو شیفت کار می نماید نه می تواند همسر باشد و نه پدر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید