مردم اسکاتلند خودشان باید سرنوشت شان را مشخص نمایند، دولت انگلیس در راستا دموکراسی سنگ اندازی نکند

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مردم اسکاتلند خودشان باید سرنوشت شان را مشخص نمایند، گفت: به دولت انگلیس توصیه می کنم که به حق مشخص سرنوشت مردم اسکاتلند احترام گذاشته و بیش از این در جهت دموکراسی سنگ اندازی نکند.

مردم اسکاتلند خودشان باید سرنوشت شان را مشخص نمایند، دولت انگلیس در راستا دموکراسی سنگ اندازی نکند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش ها و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران با اشاره به اعلام استقلال اسکاتلند از انگلیس، بر دروغ بودن شعار دموکراسی از سوی غربی ها تأکید کرد و گفت: ما فکر می کنیم که اگر غربی ها بر مبنای دموکراسی و آرای مردم حرکت می نمایند پس باید مردم اسکاتلند سرنوشت خودشان را خودشان معین نمایند.

وی با تأکید بر اینکه مردم اسکاتلند باید خودشان، سرنوشت خودشان را معین نمایند، اضافه نمود: مردم اسکاتلند باید پس از معین سرنوشت شان هم خودشان معین می نمایند که چه کسانی بر آن ها حکومت داشته باشند؛ اینکه از قبل مردم را در خصوص آینده و عضویت آن ها در اتحادیه اروپا تهدید نمایند و بگویند که برای عضویت در این اتحادیه جهتشان خیلی سخت خواهد بود، این حرف ها با ادعاهایی که غربی ها در بحث دموکراسی دارند، کاملا منافات دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه غربی ها همیشه از ابزار دموکراسی، حقوق بشر و شعارهای این چنینی برای بر هم زدن اوضاع داخلی کشورها سوءاستفاده می نمایند، توضیح داد: اگر نگاهی به منطقه خودمان داشته باشیم، آمریکایی ها در هر جایی که حضور پیدا نموده اند، حمام خون، برادرکشی راه انداخته و با حضور تروریسم همراه بوده است، بنابراین امروز حنای دموکراسی آنها دیگر رنگی ندارد و در این شعارها آزمایش خودشان را پس داده اند.

جلالی همچنین با تأکید بر اینکه آزادی و حق معین سرنوشت از حقوق اولیه و اساسی همه ملت ها در هر کجای دنیاست، گفت: غربی ها همیشه در موضوع دموکراسی و حقوق بشر برخوردهای دوگانه ای دارند و سعی می نمایند اوضاع را به نفع خودشان مدیریت نمایند، اما باید بدانند که در عصر حاضر مردم کشورها به حقوق خودشان واقف بوده و اسیر شعارهای فریبنده آن ها نمی شوند.

وی ادامه داد: به غربی ها و به خصوص دولت انگلیس توصیه می کنم که به حق معین سرنوشت مردم اسکاتلند احترام گذاشته و بیش از این در جهت دموکراسی آن ها سنگ اندازی نکند، البته فقط مردم اسکاتلند هستند که می توانند سرنوشت شان را معین نمایند و هیچ دولت و گروهی حق دخالت در معین سرنوشت آن ها را ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در سرانجام خاطر نشان کرد: بهتر است غربی ها و دولت انگلیس به جای اینکه در خصوص عضویت و یا عدم عضویت اسکاتلند، پس از استقلال در اتحادیه اروپا پیش داوری نمایند، راه حلی برای تبیین دوکراسی در میان ملت ها و دولت هایشان اقدام نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 556

به "مردم اسکاتلند خودشان باید سرنوشت شان را مشخص نمایند، دولت انگلیس در راستا دموکراسی سنگ اندازی نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم اسکاتلند خودشان باید سرنوشت شان را مشخص نمایند، دولت انگلیس در راستا دموکراسی سنگ اندازی نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید