قیمت گوشت باید 85 هزار تومان باشد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفت:هر کیلو بز 20 تا 25 هزار تومان و دام مولد زنده 30 تا 35 هزار تومان از دامدار خریداری می گردد که باید این محصولات به ترتیب در بازار 50 تا 60 هزار تومان و 80 تا 85 هزار تومان به فروش برسد.

قیمت گوشت باید 85 هزار تومان باشد

افشین صدر دادرس مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور امروز در نشست خبری در پاسخ به خبرگزاری تسنیم گفت: هر کیلو گرم بز 20 تا 25 هزار تومان و دام مولد زنده 30 تا 35 هزار تومان از دامدار خریداری می گردد که باید این محصولات به ترتیب در بازار 50 تا 60 هزار تومان و 80 تا 85 هزار تومان به فروش برسد، اما اکنون این گوشت ها کجاست که نمی توان آن را کمتر از 120 هزار تومان در بازار تهران خریداری کرد.

وی اضافه نمود: دام های مولد و بز که قیمت کمتری در مقایسه با گوشت گوسفندی دارند در بازار به وسیله عرضه نماینده به نام گوشت بره نر فروخته می گردد، به طوری که در تهران گوشت شقه 120 تا 180 هزار تومان قیمت دارد.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: توزیع نماینده یا همان قصابان بازار را می چرخانند و برای قیمت گوشت قرمز نرخ مشخص می نمایند به طوری که اکنون عمده غرفه های توزیع گوشت قرمز در اختیار صنایع بسته بندی و حلقه واسط است.

وی تاکید نمود: علاوه بر منفعت طلبی بیش از مقدار در مشخص قیمت گوشت قرمز، دلالان در پی جلوگیری از صادرات دام زنده هستند تا فراوری در کشورمان از بین برود و شرایط واردات محیا گردد

دادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک در پاسخ به این سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم، درباره اینکه باتوجه به تاثیر کمتر دام از حذف ارز 4200 تومانی آیا این پیش بینی می گردد درسال های آینده گوشت قرمز جایگزین مرغ در بازار گردد، گفت: احتمال تحقق این امر بسیار است، اما ضروری است که اصلاحاتی نیز در زمینه احیای مراتع و از طرفی معرفی علوفه های سازگار با شرایط اقلیمی معرفی گردد تا بتوان در شرایط خشکسالی نیز با آب شور نهاده فراوری کرد و در اختیار دامداران قرار داد.

وی گفت: درصورتی که دولت حمایت کند و بخش علم و تکنولوژی به وسیله نظام ترویج دانش روز وارد بخش فراوری علوفه گردد بهروری صنعت دام کشور زمینه ارتقا و بهره وری دارد و حتی جایگزینی برای مصارف عمده مرغ که درسال های گذشته وجود داشته باشد.

دادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک یادآور شد: در این شرایط باید مدیریت بحران و آینده نگری در دستور کار قرار گیرند تا بتوان محصولات پروتئینی را با قیمت های مناسبی در اختیار مردم قرار داد.

منبع: فرارو
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2080

به "قیمت گوشت باید 85 هزار تومان باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت گوشت باید 85 هزار تومان باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید