غذاهایی که به عضله سازی بدن یاری می نمایند

به گزارش مجله سرگرمی، بسیاری از افراد در پی روش هایی برای حجم دادن به عضلات خود هستند. از بلند کردن وزنه در باشگاه های بدنسازی گرفته تا رژیم های غذایی خاص ورزشی، همه اینها برای بدست آوردن عضلاتی حجیم و تقویت ماهیچه ها ضروری هستند. با اینحال، وقتی صحبت از ساخت عضلات می گردد، یکی از برترین کارهایی که برای بزرگ و قوی تر شدن ماهیچه های خود می توانید انجام دهید، اضافه کردن غذاهای مناسب در برنامه های غذایی خود است.

غذاهایی که به عضله سازی بدن یاری می نمایند

در ادامه به معرفی 8 مواد غذایی برتر برای ساخت عضلات و ماهیچه های بدون چربی می پردازیم. وقتی که این مواد غذایی با عادات سلامتی دیگر مانند ورزش ترکیب گردد، می توانند در عضلات شما تفاوت چشمگیری ایجاد نمایند.

1- گوشت قرمز بدون چربی

اگر در پی قوی کردن و حجم دادن به عضلات خود هستید، گوشت قرمز یکی از غذاهایی است که باید قسمتی از وعده های غذایی شما باشد. علتش این است که گوشت گاو سرشار از انواع ویتامین ها، مواد مغذی و چربی های مفید است که می تواند به رشد ماهیچه های شما یاری کند. 90 گرم گوشت گاو حاوی تنها 150 کالری است که این اندازه گوشت می تواند مواد غذایی ضروری همراه با پروتئین های مفید را به بدن برساند. گوشت گاو منبع خوبی از آهن، روی، اسید های چرب و انواع ویتامین های B است. با سطح بالایی از پروتئین ها و اندازه زیادی از منابع آمینو اسید، این ماده غذایی می تواند به رشد سریع عضلات یاری کند. حتی اگر شما در حال کوشش برای از دست دادن وزن و سوزاندن چربی باشید، اگر که در پی عضله سازی نیز هستید، گوشت بدون چربی گاو برترین روش برای رسیدن به همه این اهداف در یک زمان است.

2- پنیر کاتیج (یا پنیر کلبه)

بیشتر افراد از خواص فوق العاده عضله سازی این پنیر باخبر نیستند اما پنیر کاتیج منبع عالی از پروتئین کازئین خالص است. این نوع پروتئین هنوز به خوبی شناخته شده نیست اما در گروه پروتئین های دیر هضم طبقه بندی می شوند. این نوع پروتئین برای ساخت و تعمیر عضلانی، بسیار کامل است. پروتئین موجود در پنیر کاتیج برای حجم عضلانی بسیار مفید است، به خصوص برای کسانی که فاصله وعده های غذایی شان زیاد است و برای مدت طولانی چیزی نمی خورند. پنیر کاتیج یک میان وعده غذایی عالی برای جلوگیری از گرسنگی و ادامه فعالیت بدن است. این پنیر بعلاوه حاوی منابع فوق العاده ای از ویتامین B12 ، چربی های مفید، کلسیم و بسیاری دیگر از مواد مغذی است.

3- تخم مرغ

همه ما می دانیم که تخم مرغ حاوی مواد مغذی بسیار است. شاید در گذشته بعضی افراد نگران کلسترول و چربی موجود در آن بودند اما اکنون ثابت شده است که مزایای سلامتی چند منظوره تخم مرغ برای بسیاری از ارگان های بدن مفید است. تخم مرغ حاوی پروتئین کیفیت بالا، چربی سالم، آمینو اسید، ویتامین D و ویتامین مهمی به نام کولین است. وقتی صحبت از غذاهایی می گردد که برای تقویت و رشد ماهیچه ها عالی است و باعث حفظ توده عضلانی می گردد، تنها غذاهای انگشت شماری وجود دارند که بتوانند تخم مرغ را شکست دهند.

4- پروتئین وی (پروتئین آب پنیر)

در دورانی که شاهد توسعه و محبوب شدن انواع مکمل ها، مواد غذایی و نوشیدنی ها هستیم، حتما علتی وجود دارد که چرا هنوز پروتئین آب پنیر (یا Whey) محبوب ترین مکمل است. هنگامی که صحبت از پیدا کردن روش هایی سالم برای تقویت و حجم دهی به عضلات می گردد، پروتئین وی یک منبع ایمن و خوب از برترین پروتئین ها است و این پروتئین با محدوده قیمت ارزان، همه پروتئین های خوب و ضروری را در خود جای داده است. بدنسازان و افرادی که قصد عضله سازی دارند، پروتئین وی را در وعده های غذایی صبح، بعد از ظهر و بعد از تمرین روتین خود مصرف می نمایند. با اینحال برای افراد غیر بدنساز، اضافه کردن این پروتئین به نوشیدنی بعد از ورزش می تواند برترین راه برای داشتن عضلاتی سالم باشد.

5- ماهی

اگر شما غذاهای دریایی را دوست دارید، پس فردی خوش شانس هستید چرا که انواع زیادی از ماهی ها وجود دارد که برای ساخت و نگهداری عضلات بسیار مفید هستند. ماهی تنها برای مغز مفید نیست بلکه سرشار از پروتئین، منبع عالی از ویتامین ها و مواد معدنی، دارای چربی پایین، کلسیم بالا و غنی از اسید های چرب مهم است که همه اینها برای سلامتی کلی بدن مورد احتیاج هستند. کلید عضله سازی ماهی، مانند ماهی تن و قزل آلا، اسید های چرب امگا 3 است که یک ساختار ضروری برای رشد عضلات و تاندون ها به شمار می فرایند. این امگاها بعلاوه به تنظیم بسیاری از عملکرد های بدن و در نتیجه سلامت کلی، فشار خون، متابولیسم و سطح اکسیژن بدن یاری کند. بعضی از برترین ماهی ها که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید عبارتند از ماهی قزل آلا، ماهی تن و ساردین.

6- بلغور جو دو سر

جو دوسر می تواند یکی از برترین و سالم ترین منابع کربوهیدرات باشد، و این به طور عمده به علت این واقعیت است که جو دوسر دارای شاخص گلیسمی پایین و رتبه بندی خوب به عنوان یک غذای حداقل پردازش شده است. مزایای افزودن بلغور جو دوسر به رژیم غذایی بسیار زیاد است. شما از این ماده غذایی مواد مغذی بسیار و فیبر زیادی بدست می آورید. شما می توانید به جای تنقلات ناسالم عصرانه، بلغور جو دو سر را جایگزین کنید. جو دوسر بعلاوه به کاهش چربی یاری می نماید و جذب مواد مغذی و ویتامین ها را بالا می برد. به طور خلاصه بلغور جو دوسر برای افرادی پیشنهاد می گردد که علاوه بر حجم دادن به عضلات خود در پی کاهش وزن، تقویت عملکرد کلی بدن و بالا بردن استقامت خود هستند.

7- تمام حبوبات

حبوبات انتخاب خوبی برای رژیم های غذایی سالم هستند، مخصوصا برای کسانی که در پی حجم دادن به عضلات خود هستند. هضم حبوبات و دانه های پردازش نشده بهتر از حبوبات تصفیه شده و پردازش شده هستند بعلاوه مواد غذایی کامل تر و متعادل تری را فرآهم می نمایند. انواع لوبیا، برنج قهوه ای، دانه ذرت و دانه کینوا برترین منابع حبوبات به شمار می فرایند.

8- شیر

شیر اگر به اعتدال مصرف گردد نه تنها برای رشد و استحکام استخوان ها بلکه برای حجم دادن به عضلات نیز مفید است. شیر یکی از کامل ترین منابع کلسیم و پروتئین را ارائه می دهد اما بعلاوه دارای بالاترین سطح چربی است. اگر شما بدنساز نیستید، شیر کم چرب می تواند مواد مغدی مورد احتیاج برای فراوری عضلات قوی را به شما بدهد.

با اضافه کردن این 8 مواد غذایی به رژیم غذایی خود همراه با ورزش می توانید به افزایش حجم عضلات خود یاری کنید و در زمانی سریع تر عضلاتی بزرگتر و با دوام تر داشته باشید.

منبع: فوت و فن / dailyhealthremedies.com
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2122

به "غذاهایی که به عضله سازی بدن یاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهایی که به عضله سازی بدن یاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید