غار کتله خور زنجان جاذبه گردشگری بین المللی می شود

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: غار کتله خور به واسطه ویژگی های منحصربه فردش، می تواند به عنوان جاذبه گردشگری بین المللی معرفی شود.

غار کتله خور زنجان جاذبه گردشگری بین المللی می شود

به گزارش میراث آریا، امیرارجمند روز 30 خردادماه 99 اضافه نمود: روز گذشته جلسه رسیدگی به شرایط سایت فرهنگی جهانگردی غار کتله خور به منظور حل مسائل و محدودیت های موجود و بررسی مسائل کارکنان با حضور معاونان اداره کل استان و مسئولان خدابنده تشکیل شد.

او با اشاره به این که حل برخی مسائل، غار کتله خور را به قطب جهانگردی تبدیل می کند، عنوان نمود: فاصله غار کتله خور با شهرهای اطراف و کمبود زیرساخت های موجود از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قزاز گیرد با سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی، می توان شبکه های ارتباطی، بخش آموزش، و نیروهای متخصص را ارتقا داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی زنجان گفت: ضعف ها و تهدیدهای موجود مانع از بالفعل شدن توانمندی ها این منطقه شده است. چنانچه ضعف ها و تهدیدهای توسعه ژئوتوریسم غار شناسایی و رفع شود، می توان این منطقه را به یکی از قطب های ژئوتوریسم کشور تبدیل کرد.

اواظهار کرد: این غار از نظر قدمت، وسعت و تعداد طبقات و تنوع در تشکیل قندیل ها، از غارهای منحصر به فرد دنیاست. علاوه بر جذب جهانگرد، ارزش فوق العاده ای در مطالعات زمین شناسی، سنگ شناسی، چینه شناسی و فسیل شناسی دارد.

منبع: چمدان
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1095

به "غار کتله خور زنجان جاذبه گردشگری بین المللی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار کتله خور زنجان جاذبه گردشگری بین المللی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید