طبق گزارش صندوق کشورهای مشترک المنافع، سیستم بهداشت کانادا از بین 11 کشور در رتبه دهم قرارگرفت

به گزارش مجله سرگرمی، طبق این گزارش کشورهای نروژ، هلند و استرالیا سیستم های بهداشتی با بالاترین عملکرد را داشتند، در حالی که سوئیس، کانادا و ایالات متحده به ترتیب کشورهایی بودند که بدترین سیستم های بهداشتی را داشتند.

طبق گزارش صندوق کشورهای مشترک المنافع، سیستم بهداشت کانادا از بین 11 کشور در رتبه دهم قرارگرفت

با این حال، در این گزارش اشاره شد که عملکرد ایالات متحده بسیار پایین تر از سوئیس و کانادا است.

علاوه بر رتبه بندی کلی، در این گزارش خاطرنشان شد که ایالات متحده در دسترسی به مراقبت های بهداشتی، کارآیی اداری، برابری و پیامد مراقبت های بهداشتی رتبه آخر را دارد، اما در مراقبت های پیشگیرانه مانند غربالگری و واکسیناسیون رتبه دوم را دارد.

در این گزارش آمده است که این کشورها با استفاده از نظرسنجی های بین المللی صندوق کشورهای مشترک المنافع که قبل از همه گیری در هر کشور انجام شده بود و همچنین داده های سازمان همکاری و توسعه مالی و سازمان بهداشت جهانی، از طریق یک گروه مشاوره تخصصی رتبه بندی شدند.

این گزارش به طور کلی کانادا را در دو دسته اصلی برابری و نتایج مراقبت های بهداشتی در رتبه دهم قرار می دهد.

این گزارش نشان داد که نابرابری های مربوط به درآمد در دسترسی به مراقبت های بهداشتی در ایالات متحده، کانادا، نیوزلند و نروژ بیشتر است.

در تجربیات گزارش شده مشخص شد که بیماران در ایالات متحده و کانادا در مقایسه با سایر کشورها نابرابری های بیشتری در رابطه با درآمد داشتند.

این نابرابری ها شامل موانع مالی دسترسی به مراقبتهای پزشکی و دندانپزشکی، هزینه های صورتحساب پزشکی، مشکل در دستیابی به مراقبت های بهداشتی خارج از ساعت کاری و استفاده از پورتال های وب برای تسهیل تعامل با بیماران است.

در رابطه با معیارهای پیامدهای مراقبت های بهداشتی که در گزارش به نام پیامدهایی تعریف شده است که می توان با ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی بهبود بخشید، کانادا با در نظر گرفتن اندازه مرگ و میر و امید به زندگی در رتبه دهم قرار گرفت.

این گزارش نشان می دهد که در مقایسه با سایر کشورها کانادا هزینه های کمتری را صرف برنامه های اجتماعی مانند آموزش در دوران کودکی، مرخصی والدین و حمایت از درآمد والدین مجرد می کند که بر خدمات مراقبت های بهداشتی تأثیر می گذارد.

کانادا همچنین در بین 11 کشور از نظر دسترسی به مراقبت های بهداشتی، در رتبه نهم واقع شده است و این گزارش مقرون به صرفه بودن و به موقع بودن سیستم مراقبت های بهداشتی این کشور را دلیل این رتبه نام کرده است.

در حالی که این گزارش تأیید می کند که هیچ سیستم بهداشتی کامل نیست، این هیئت به کشورها توصیه می کند که نتایج یکدیگر را بررسی کنند تا به ایده آل یک سیستم بهداشتی مطلوب برسند.

در این گزارش آمده است: مقایسه بین المللی به عموم مردم، سیاست گذاران و رهبران مراقبت های بهداشتی این امکان را می دهد تا رویکردهای جایگزین برای ارائه مراقبت های بهداشتی را ببینند، روش هایی که برای ایجاد سیستم های بهداشتی بهتر که نتایج بهداشتی بهتری را به ارمغان می آورد، فرض می شود.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1764

به "طبق گزارش صندوق کشورهای مشترک المنافع، سیستم بهداشت کانادا از بین 11 کشور در رتبه دهم قرارگرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبق گزارش صندوق کشورهای مشترک المنافع، سیستم بهداشت کانادا از بین 11 کشور در رتبه دهم قرارگرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید