سهمیه ها در کنکور 1400 بدون تغییر اعمال می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: سهمیه ها در آزمون سراسری 1400 همچون سال 99 و بدون تغییر اعمال می گردد.

سهمیه ها در کنکور 1400 بدون تغییر اعمال می گردد

به گزارش خبرنگاران، فاطمه زرین آمیزی روز آدینه در مصاحبه با ایرنا درباره تغییرات احتمالی در کنکور سال جاری گفت: هیچ تغییری از نظر سهمیه در این آزمون اعمال نمی گردد و سهمیه ها مانند سال گذشته خواهد بود.

وی اضافه کرد: لایحه ساماندهی سهمیه ها که سال 98 به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد، هنوز آنالیز نشده است و به همین علت هیچ تصمیم جدیدی گرفته نشده است و بنابراین هیچ تغییری در سهمیه ها وجود ندارد.

زرین آمیزی بعلاوه درباره ابلاغ مصوبات شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص ساماندهی کنکور به سازمان سنجش آموزش کشور گفت: این مصوبه به سازمان سنجش آموزش کشور ابلاغ نشده است چرا که به صورت کامل همه بندهای آن در شورای عالی آنالیز نشد؛ بعد از آنالیز و تصویب، به همه دستگاه های ذیربط برای اطلاع رسانی ابلاغ می گردد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در این باره که گفته می گردد 13 درصد ظرفیت دانشگاه ها نیازمند کنکور 2 مرحله ای است، تاکید نمود: چندین رشته از دانشگاه ها در سه رشته اصلی کنکور پُرمخاطب است. در علوم تجربی رشته های پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، در علوم انسانی رشته های حقوق، روانشناسی و حسابداری و در گروه ریاضی و فنی، رشته های عمران، صنایع، مکانیک، برق و کامپیوتر پرمخاطب تر از سایر رشته ها است، به وسیله کنکور، داوطلب می پذیرند.

برگزاری کنکور در هفته آینده

زرین آمیزی با بیان این که با احتساب دانشگاه آزاد هم اکنون نزدیک به 90 درصد ظرفیت دانشگاه ها بر اساس سوابق تحصیلی است، ادامه داد: مابقی ظرفیت ها برای رشته های پُرطرفدار است که به وسیله کنکور پذیرفته می شوند.

در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی که با حضور رییس جمهوری برگزار گردید، موضوع ساماندهی نظام سنجش و پذیرش کنکور در مقطع کارشناسی آنالیز شد و از 13 ماده این طرح، 6 ماده مورد آنالیز و تصویب نهاده شد و آنالیز بقیه مواد به جلسات آینده موکول شد.

بر اساس مفاد مصوب شده سهم آموزش و پرورش در پذیرش کنکور به لحاظ سابقه تحصیلی 60 درصد و سهم کنکور در دروس تخصصی 40 درصد شد که از سال 1401 اعمال می گردد؛ بعلاوه در کنکور سراسری، دروس تخصصی و در سوابق تحصیلی دروس عمومی مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرد.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بعلاوه مصوب کردند که کنکور برای دروس تخصصی 2 بار در سال برگزار گردد و نتایج امتحانی که از لحاظ سوابق تحصیلی و اختصاصی کنکور سراسری گرفته می گردد تا 2 سال اعتبار داشته باشد.

طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی، دانشگاه های کشور می توانند برای پذیرش دانشجو حدنصاب معدل در نظر بگیرند.

کنکور سراسری 1400 در روزهای 9 تا 12 تیر ماه با یک میلیون و 367 هزار و 852 داوطلب برگزار می گردد و توزیع کارت ورود به جلسه این آزمون از 6 تیر ماه در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور شروع می گردد.

مهلت خوداظهاری داوطلبان کنکور سراسری از 30 خردادماه در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور شروع شد و تا امروز سه شنبه اول تیرماه ادامه دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1756

به "سهمیه ها در کنکور 1400 بدون تغییر اعمال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهمیه ها در کنکور 1400 بدون تغییر اعمال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید