سند استقرار نظام نوآوری و فناوری استان بازنگری می شود

به گزارش مجله سرگرمی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه از بازنگری سند استقرار نظام نوآوری و فناوری استان خبر داد.

سند استقرار نظام نوآوری و فناوری استان بازنگری می شود

علی مهرتاش در دیدار با مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان بر لزوم تهیه، تدوین و بازنگری سند آمایش علم و فناوری استان بر اساس نیازها، تخصص ها و مزیت های استان و با رویکرد استقرار نظام نوآوری تأکید کرد.

مهرتاش گفت: برای تحقق این امر باید توسعه کسب و کار های دانش بنیان با رویکرد اشتغالزایی پایدار در اولویت قرار گیرد.

به گفته مهرتاش، با جهت دهی صحیح به منابع، جهتانجام طرح های پژوهشی کاربردی و توسعه ای را برای تولید دانش فنی مورد نیاز تولید کالا و خدمات تسهیل خواهیم کرد.

حرکت در جهت تحقق شعار سال سبب ایجاد اشتغالزایی و رونق تولید و اقتصاد دانش محور می شود و بی شک باید زمینه حمایت از ایده های نوآورانه و خلاقانه در عرصه تولید و خدمات فراهم شود.

وی تسهیل گری لازم برای انعقاد قرارداد های پژوهشی دانش بنیان را یادآور شد و گفت: در کارگروه می توان پروژه های پژوهشی را علاوه بر دانشگاه ها به شرکت های دانش بنیان دارای صلاحیت هم واگذار کرد که یقیناً به رقابت کیفی موثر منجربه می شود.

تجاری سازی ایده ها نیازمند منابع و حمایت است که برخی دستگاه های اجرایی می توانند با تخصیص بودجه های پژوهشی زمینه ورود نمونه اولیه کالا ها و خدمات معرفی شده در حوزه مسوولیت کاری را برای شرکت های دانش بنیان فراهم کنند و به نوعی در این جهت شتاب دهنده و تسهیلگر باشند.

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2050

به "سند استقرار نظام نوآوری و فناوری استان بازنگری می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند استقرار نظام نوآوری و فناوری استان بازنگری می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید