سمبل شهرهای بزرگ دنیا (بخش اول)

به گزارش مجله سرگرمی، آشنایی با نمادهای شهرهای بزرگ جهان

هر کشوری برای خود یک هویت منحصربه فرد دارد که به آن می بالد و افتخار می نماید. سپس برای نشان دادن این افتخار به جهانیان نماد و سمبلی برای خود برمی گزیند که همه جای جهان آن را به آن نماد بشناسند. این نماد می تواند یکی از آثار باستانی آن کشور، یک معماری خاص و منحصر به فرد و یا عنصر طبیعی باشد. هر چه که هست آشنایی با این نمادها برای هر فردی خالی از لطف نیست. با خبرنگاران همراه باشید تا در زیر بعضی شهرها و کشورهایی که نمادی برای خود برگزیده اند را به شما معرفی می کنیم.

سمبل شهرهای بزرگ دنیا (بخش اول)

برج میلاد نماد شهر تهران، ایران

برج میلاد بلند ترین آسمان خراش ایران و ششمین برج مخابراتی بلند جهان به شمار می رود. این سازه که به خاطر ارتفاع بلند و ظاهر متفاوتش تقریباً از همه چشم اندازهای تهران نمایان است و در واقع یکی از نمادهای پایتخت به شمار می آید.

برج ایفل نماد شهر پاریس، فرانسه

برجی فلزی در میدان شان دومارس که مجاور رود سن واقع در شهر پاریس واقع شده است. برج ایفل امروزه تنها نماد پاریس نیست بلکه به نوعی نماینده کشور فرانسه به حساب می آید این برج پربازدیدترین بنای این کشور و یکی از شناخته شده ترین بناهای جهان می باشد.

کاخ کرملین نماد شهر موسکو، روسیه

یک قلعه تاریخی است به صورت مجتمع در قلب شهر مسکو پایتخت روسیه ساخته شده است که به رودخانه مسکوا، میدان سرخ و باغ الکساندر مشرف می باشد. بنای این کاخ در سال1487 میلادی به خاتمه رسید. نام این کاخ معروف، کرملین است که به زبان روسی معنای دژ می دهد. این کاخ از چهار قصر، کلیسا و دیوار کرملین به همراه برج های کرملین تشکیل شده است.

برج های دوقلوی پتروناس نماد کوالالامپور، مالزی

این برج از بلندترین آسمانخراش های جهان است که در کوالالامپور پایتخت مالزی قرار گرفته است. ارتفاع این برج های دو قلو با احتساب آنتن بالای برج ها به 452 متر ارتفاع می رسد. هر برج 88 طبقه دارد و جمعا 78 آسانسور در این دو ساختمان فعال می باشد. این دو برج از قسمت پایین به هم وصل هستند و پلی طبقات41 و 42 این دو برج را به هم وصل می کند. ارتفاع این پل از سطح زمین 175 متر و طول آن 56 متر است.

مجسمه مسیح نماد ریودوژانیرو، برزیل

مجسمه مشهوری است در برزیل در شهر ریودوژانیرو قرار گرفته است که مجسمه مسیح منجی نام دارد. این مجسمه با 38 متر ارتفاع در سال 1926 میلادی و در ارتفاع 710 متری از سطح زمانی در نوک کوه کورکووادو ساخته شد. مجسمه مذکور حالت ایستاده عیسی مسیح با دستانی کاملا باز نشان می دهد که می گویند این حالت نشان دهنده پذیرش همه انسان ها در آغوشش می باشد.

اهرام ثلاثه نماد قاهره، مصر

مجموعه اهرام، در دوران مصر باستان ساخته شده است که هم اکنون در حاشیه شمالی شهر قاهره کنونی واقع است. هرم بزرگ جیزه درواقع تنها بازمانده عجایب هفت گانه جهان است. چندین هرم کوچک تر، مجسمه ابوالهول و کشتی بزرگ مصری متعلق به 2500 سال پیش از میلاد نیز در همین منطقه واقع شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 374

به "سمبل شهرهای بزرگ دنیا (بخش اول)" امتیاز دهید

1 کاربر به "سمبل شهرهای بزرگ دنیا (بخش اول)" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمبل شهرهای بزرگ دنیا (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید