زندگی بدون حاشیه پرتویی جز دوستی و پاکی نداشت

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: زنده یاد پرتویی در طول سالهای بیماری اش در یک آپارتمان معمولی بی آنکه هیچ چشم داشتی از کسی داشته باشد زندگی کرد.

زندگی بدون حاشیه پرتویی جز دوستی و پاکی نداشت

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، احمد مسجد جامعی در مراسم تشییع پیکر زنده یاد حسین پرتویی گفت: همه ما امروز برای از دست دادن یکی از چهره های بنام هنری و رسانه ای ایران متأسف هستیم و حضور چهار نسل از عکاسان و نویسندگان مطبوعاتی ایران نشان دهنده بزرگی زنده یاد پرتویی است.

او با بیان اینکه امروز شمار زیادی از دوستان همراهان و علاقه مندان به زنده یاد حسین پرتویی در اینجا گردهم آمده اند گفت: حضور نسل های مختلف ایران، از کسانی که در دهه 40 با مرحوم پرتویی همکاری می کردند تا کسانی که با واسطه شاگرد او بودند نشان دهنده صفای باطن، نیکی، و پاکی این عکاس بزرگ ایران است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: زنده یاد پرتویی همواره فردی دلسوز برای وطن بود که در دوران حیاتش بدون حاشیه زندگی کرد و در زندگی او هیچ چیزی جز دوستی و پاکی را نمی توان دید.

مسجد جامعی با اشاره به عکس ماندگار زنده یاد پرتویی از جمع همافرانی که با امام خمینی(ره) بیعت نموده بودند گفت: آن عکس یک اتفاق مهم در تاریخ ایران بود که دارای شجاعت و درون مایه ای بزرگ است. در تاریخ ایران هیچ واقعه ای را نداریم که وقتی از آن عکاسی شده باشد هرساله برایش فضایی مانند آن ساخته گردد. اما می بینیم که هرساله و در ایام دهه فجر دوستان عزیز هوانیروز به پاس زنده یاد پرتویی جمعی را مانند آنچه که در عکس همافران بود را به وجود می آورند و من امیدوارم کاری را که پرتویی در قالب عکس گفته بود دیگران نیز به طرق دیگر بیان نمایند.

او ادامه داد: مطمئنا دریافت این عکس به هیچ عنوان اتفاقی نبوده این عکس بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی ایران است زنده یاد پرتویی علاوه بر عکس همافران آثار درخشان دیگری را نیز در کارنامه فعالیت خود برجای گذاشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شاید زنده یاد مدارج دانشگاهی را طی ننموده بود اما از نسلی برآمده بود که به صورت تجربی حرفه عکاسی را دنبال می کردند. او در عکاسی ذهنی خلاق داشت و با همین خلاقیت آثار ماندگاری را به ثبت رسانده است. زنده یاد پرتویی در این سالها در یک آپارتمان معمولی و با مناعت طبع بدون آنکه هیچ چشم داشتی از کسی داشته باشد زندگی کرد.

مسجد جامعی اضافه کرد: در اینجا جا دارد از اهالی و ساکنان کوچه ای که زنده یاد پرتویی در آن زندگی می کرد قدردانی کنم که آنجا را با نام این عکاس بزرگ نامگذاری کردند.

او با بیان اینکه عکاسان مطبوعاتی ایران همواره کار سخت و دشواری را دارند تأکید کرد: امیدوارم برای جامعه فداکار مطبوعات ایران با راه اندازی صندوق ها و تشکل های قانونی راهی را باز کنم تا بتوانند همواره پرفروغ و پرتوان به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در انتها گفت: برای جامعه رسانه ایران آرزوی سالهای بهتر و دستاوردهای بزرگتری را دارم نام زنده یاد پرتویی برای همواره در تاریخ عکاسی ایران ماندگار شده و امیدوارم عکسی که از حضور همافران در بیعت با امام خمینی گرفته بودند به کتابی تبدیل گردد و ماندگار گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 828

به "زندگی بدون حاشیه پرتویی جز دوستی و پاکی نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی بدون حاشیه پرتویی جز دوستی و پاکی نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید