رکوردشکنی بازدید از موزه ملی در روز جهانی موزه ها

به گزارش مجله سرگرمی، موزه ملی در روز جهانی موزه ها 44 هزار و 715 نفر بازدیدکننده داشته که این رقم تا کنون بی سابقه بوده است.

رکوردشکنی بازدید از موزه ملی در روز جهانی موزه ها

مدیر موزه ملی ایران گفت که در روز جهانی موزه ها 44 هزار و 715 نفر از موزه ملی و 18 هزار و 565 نفر از نمایشگاه لوور بازدید کردند و این نمایشگاه تا پیش از اذان مغرب پذیرای علاقه مندان بود.

جبرئیل نوکنده مدیر موزه ملی ایران امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 97 در مورد خبر منتشر شده مبنی بر اینکه مسئولان نمایشگاه پیش از اذان مغرب بازدیدنمایندگان را ملزم به ترک موزه لوور کردند و هنگام ورود به مجموعه اعلام شده بود می توانند تا ساعت 21 از مجموعه لوور بازدید نمایند گفت:

در بدو ورود بازدیدنمایندگان به مجموعه موزه ملی اعلام شد که مجموعه موزه ملی تا ساعت 21 پذیرای علاقه مندان است و این شامل سایر بخش های موزه به جز نمایشگاه لوور بود، زیرا قرار شد لوور تا پیش از اذان مغرب پذیرای این بازدیدنمایندگان باشد.

در روز جهانی موزه ها 44 هزار و 715 نفر بازدید از موزه ملی و 18 هزار و 565 نفر بازدید از نمایشگاه لوور صورت گرفت که این یک رکورد در آمار بازدیدنمایندگان از نمایشگاه لوور به شمار می آید. بعلاوه مجموعه موزه ملی بیشترین بازدید تاریخ خود را در این روز تجربه کرد و با توجه به تعداد بسیار بالای بازدیدنمایندگان از موزه ملی و نمایشگاه لوور الزامات امنیتی و ارائه خدمات اهمیت بیشتری پیدا می نماید.

مدیر موزه ملی ایران توضیح داد:

طبیعی است اشیایی که از کشور دیگری نزد ایران به امانت گذاشته شده است به لحاظ حفظ امنیت دارای حساسیت ویژه ای باشند. از این رو با توجه به قرارگیری در ایام ماه مبارک رمضان و روزه دار بودن کارکنان مجموعه موزه ملی و با توجه به لزوم حفظ امنیت اشیای موزه لوور قرار شد این نمایشگاه تا پیش از اذان مغرب پذیرای بازدیدنمایندگان باشد تا بتوان خدمات مطلوبی ارائه کرد.

بازدید 203 هزار نفر از نمایشگاه لوور

نوکنده بیان نمود:

نمایشگاه لوور برگ برنده ای در فعالیت های درخشان موزه ملی است. تا به امروز 203 هزار نفر از نمایشگاه لوور بازدید نموده اند. بعلاوه در دو ماه ابتدای سال 97 تعداد بازدیدنمایندگان از موزه ملی به بیش از 300 هزار نفر رسید در حالی که این اندازه در کل سال گذشته 225 هزار نفر بود.

او در خاتمه تأکید کرد:

همیشه خدمات رسانی به بازدیدنمایندگان از مجموعه موزه ملی از دغدغه های اصلی این مجموعه است و همکارانم کوشش نموده اند باوجود این حجم از بازدیدنماینده، به نحو احسن پذیرای بازدیدنمایندگان باشند.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1996

به "رکوردشکنی بازدید از موزه ملی در روز جهانی موزه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردشکنی بازدید از موزه ملی در روز جهانی موزه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید