رونمایی از 4 قطعه فرش قشقایی منحصر به فرد در موزه فرش ایران

به گزارش مجله سرگرمی، موزه فرش ایران از چهار قطعه فرش قشقایی منحصربه فرد در تاریخ اول مردادماه رونمایی می نماید.

رونمایی از 4 قطعه فرش قشقایی منحصر به فرد در موزه فرش ایران

خبرنگاران: پریسا بیضایی مدیر موزه فرش با اعلام این خبر گفت: موزه فرش ایران در نظر دارد چهار قطعه فرش ممتاز عشایر قشقایی با این مشخصات پرده ای متعلق به استان فارس دارای کتیبه و تاریخ بافت سال 1333 هجری قمری، قالی نیریز با طرح درختی اواخر دوره قاجار و فرش بولوردی طرح لچک ترنج شیراز تاریخ بافت اواخر قرن 13 هجری قمری، به اضافه یک قطعه رو تکلی (پوشش ویژه چارپایان) که غالبا حدود دهه پنجاه متقارن با دوره پهلوی اول جهت استفاده از حیوانات بارکش استفاده شده است و اینک منسوخ شده، به نمایش گذارد.

او اضافه کرد: به همین مناسبت همراه با این چهار اثر تماشایی، 20 قطعه فرش از عشایر قشقایی دیگر نیز در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

بیضائی اظهار کرد: از خصوصیات منحصر به فرد دست بافته های عشایری می توان به طرح های ذهنی باف آنان، رنگهای زیبا و چشم نواز بکار رفته مانند زرد، سرمه ای، آبی، کرم، قهوه ای و طرح های پرکاربرد و خاص آن منطقه مانند محرماتی، بوته قباد خانی، واگیره تکراری ،لچک ترنج ، سه ترنج، و قابقابی،ماهی در هم نام برد.

نمایشگاه سه شنبه اول مرداد ماه ساعت 14 در موزه فرش خیابان کارگر شمالی- تقاطع دکتر فاطمی برگزار می گردد علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 88962093 تماس بگیرند.

منبع: چمدان
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 317

به "رونمایی از 4 قطعه فرش قشقایی منحصر به فرد در موزه فرش ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از 4 قطعه فرش قشقایی منحصر به فرد در موزه فرش ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید