روش جدید درمانی برای بهبود لنفومای مقاوم

به گزارش مجله سرگرمی، محققان برای اولین بار راهی برای استفاده از دارو های ایمنی درمانی علیه لنفومای غیر هوچکین مقاوم به درمان ارائه داده اند که شامل ترکیب این دارو ها با پیوند سلولی است.

روش جدید درمانی برای بهبود لنفومای مقاوم

به گزارش، ایمنی درمانی که آن را بلوک کردن چک پوینت ها (checkpoint blockage) می نامند توانایی سلول های ایمنی موسوم به سلول های T را برای مقابله با سرطان افزایش می دهد و این امر را به وسیله برداشتن نوعی اثر پوششی (Cloaking effect) که تومور ها از آن برای مخفی شدن در برابر سلول های T استفاده می نمایند، انجام می دهد.

متاسفانه این رویکرد در خصوص لنفوما های غیر هوچکین موثر نیست. با این حال در مطالعه انجام شده بوسیله محققان مونت سینای، آن ها نشان داده اند که ترکیب این ایمنی درمانی با پیوند سلول های بنیادی طی فرایندی که محققان آن را immunotransplant نامیده اند موجب می گردد که توانایی سلول های T برای کشتن سلول های سرطانی تا 10 برابر افزایش یابد و این امر می تواند در خصوص لنفومای غیر هوچکین و به طور ویژه برای ملانوما و سرطان ریه بسیار موثر باشد.

سلول های بنیادی پیوندی فضای مناسبی را برای سلول های ایمنی تزریق شده فراهم می آورند تا تکثیر شده و سیستم ایمنی اصلی بیمار را جایگزین نمایند. این سلول های T تکثیر شده و یک سیستم ایمنی را می سازند که فعال شده و اثرات ضد سرطانی قوی تری را بوجود می آورند.

محققان مونت سینای برای اولین بار راهی برای استفاده از دارو های ایمنی درمانی علیه لنفومای غیر هوچکین مقاوم به درمان ارائه داده اند که شامل ترکیب این دارو ها با پیوند سلولی است و به عقیده محققان می تواند موفقیت این دارو ها را در خصوص سرطان هایی مانند ملانوما و ریه به طور قابل توجهی افزایش دهد.

منبع: مهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 370

به "روش جدید درمانی برای بهبود لنفومای مقاوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش جدید درمانی برای بهبود لنفومای مقاوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید