رصدخانه غول پیکر برای کیهان ساخته شد

به گزارش مجله سرگرمی، آموزشگاه علوم چین یک رصدخانه غول پیکر برای جستجوی منشأ پرتوهای کیهانی ساخته که هزاران ردیاب آن نیز به بهره برداری رسیده است.

رصدخانه غول پیکر برای کیهان ساخته شد

جهت دریافت خدمات اجرای فواید روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، آموزشگاه علوم چین (CAS) یک رصدخانه غول پیکر برای جستجوی منشأ پرتوهای کیهانی در استان سیچوان در جنوب غربی چین ساخته که هزاران ردیاب آن نیز به بهره برداری رسیده است.

این پروژه که به عنوان رصدخانه با ارتفاع زیاد (LHAASO) شناخته می گردد، در 4.41 کیلومتری از سطح دریا در کوه هایزی در سیچوان واقع شده است. از آوریل 2019 ، بیش از دو هزار ابزار راه اندازی شده است که پرتوهای کیهانی را آنالیز نموده و آماری را برای تجزیه و تحلیل دانشمندان ارائه می دهند.

پرتوهای کیهانی پرتوهای بسیار نافذ از فضا هستند؛ برخورد آنها با ذرات جوی، ذرات مختلفی از جمله نوترون و هایپرون را ایجاد می نماید.

با این حال، منشأ پرتوهای کیهانی دانشمندان را برای یک قرن دچار تعجب نموده است؛ کائو ژن، دانشمند ارشد این پروژه و محقق موسسه فیزیک انرژی آموزشگاه علوم چین گفت: انتظار می رود که LHAASO چشم انداز منحصر به فردی در خصوص منشاء آنها ارائه دهد.

براساس آنچه که آموزشگاه علوم چین در نشست های خبری اظهار نموده، کل پروژه این رصدخانه در سال 2021 به اتمام خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 678

به "رصدخانه غول پیکر برای کیهان ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رصدخانه غول پیکر برای کیهان ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید