راه های متوقف ساختن جویدن ناخن

به گزارش مجله سرگرمی، راه هایی وجود دارد که می توان این عادت ناخوشایند یعنی جویدن ناخن را ترک کرد، خصوصاً برای کسانی که پوست اطراف ناخن های خود را می جوند. اجازه دهید یک بار برای همواره نگاهی به چگونگی مقابله با آن بیاندازیم.

راه های متوقف ساختن جویدن ناخن

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

راه هایی وجود دارد که می توان این عادت ناخوشایند یعنی جویدن ناخن را ترک کرد، خصوصاً برای کسانی که پوست اطراف ناخن های خود را می جوند. اجازه دهید یک بار برای همواره نگاهی به چگونگی مقابله با آن بیاندازیم.

جویدن ناخن، که در پزشکی به آن ناخن خایی (onychophagia) گویند، یک مشکل کاهنده استرس بوده که معمولاً ریشه در سالهای نوجوانی فرد دارد. جویدن ناخن خواه به علت بی حوصلگی، استرس، اضطراب و یا هیجان باشد، به اسم یک عادت عصبی نامگذاری می گردد. حتی چیزهایی مانند دندان قروچه و دست کردن مداوم در بینی هنگامی که بزرگسالان متوجه ی انجام این کارها به وسیله بچه ها خود می شوند، بایستی متوقف شوند.

جویدن ناخن لزوماً به عوامل بیولوژیکی و محیطی فرد ارتباط نمی یابد، بلکه به اسم راهی برای آراستن خود به طور ناخودمطلع دیده می گردد. اختلال بدشکلی بدن، اختلال وسواس جبری (OCD)، و آسیب به خود جبری (مانند کندن مو) بعضی عوارض بوده که با جویدن ناخن مشترک می باشند. این عادت امکان دارد ارثی باشد، اما برای این مشکل راهکار هایی وجود دارد.

درمان های طبیعی

ناخن ها را بایستی هر سه روز یکبار سوهان کشید.

می توان از ناخن مصنوعی درست در بالای ناخن های طبیعی استفاده کرد.

هنگامی که احتیاج شدید به جویدن ناخن در شما ایجاد شده، جویدن آدامس می تواند به دور ساختن عمل جویدن ناخن یاری کند.

محلولی بنام اینوزیتول که محلول در آب است، ترشح سروتونین را که معمولا برای افراد مبتلا به مسائل OCD استفاده می گردد، بالا می برد. با گذشت زمان، این راه می تواند مفید باشد.

استفاده از محلول سفت کردن ناخن ها می تواند جویدن ناخن ها را سخت نماید.

پوشیدن دستکش می تواند به کاهش تعداد انجام این عادت یاری کند.

روش های جایگزین

اگر هیچ راه طبیعی مثمر ثمر واقع نشد، آنگاه تنها گزینه یاری گرفتن از پزشک و انجام درمان شناختی است.

کنترل محرک

جلسه ای است که ویژگی های محیطی فرد را مورد آنالیز قرار داده و در پی راهی بوده که به وسیله آن مسائلی که منجر به این عادت شده اند، از میان برداشته شوند. هنگامی که تغییرات حاصل شد، و خلق و خوی بیمار تغییر کرد، از او خواسته می گردد مطلعانه این عادت را ترک نماید. نکته حائز اهمیت در این درمان، بدست آوردن اطلاعاتی از سابقه و زندگی بیمار به منظور یاری به او در ترک این عادت است.

آموزش معکوس ساختن عادت

این درمان شامل آرام و آسوده ساختن فرد با تمرینات خاص عضلانی برای یاری به فرایند ترک عادت است.

نظارت و کنترل خود

افراد را تحت نظارت قرار داده و گزارش و فهرستی از عادتهای روزمره او تهیه می گردد. هنگامی که فرد را در مورد نحوه گذراندن اوقات خود مطلع می سازند، نوعی درک از موقعیت در فرد ایجاد شده و احتمال وقوع این عادت در فرد کاهش می یابد.

پاسخ متقابل

به افرادی که به مدت طولانی از ناخن جویدن رنج می برند، روشهای جایگزینی به منظور مشغول نگاه داشتن دست خود ارائه می گردد. آنها تشویق به یادگیری خیاطی، بافتنی و یا بازی با اسباب بازی به منظور پرت کردن حواس شان می شوند.منبع: راسخون
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1845

به "راه های متوقف ساختن جویدن ناخن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های متوقف ساختن جویدن ناخن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید