دیدنی های روی آب و زیر آب لندن

به گزارش مجله سرگرمی، جاذبه های شهر لندن

لندن مرکز انگلستان و پرجمعیت ترین شهر اروپاست، به طوریکه شب و روز در این شهر زیبا و دیدنی معنایی ندارد و در هر لحظه از شبانه روز حیات در شریان شهر جاری است. لندن، یک مرکز توریستی و مرکز حمل و نقل بین المللی در جهان به شمار میرود. با خبرنگاران همراه باشید چراکه در این مطلب قصد داریم شما را با بعضی از جاذبه های این شهر زیبا و دیدنی آشنا کنیم.

دیدنی های روی آب و زیر آب لندن

مدار ArcelorMittal

این جاذبه لندنی با مساله ارتفاع گره خورده است. مجسمه ArcelorMittal که در واقع برج دیده بانی است یکی از سازه های زیبای لندن است که المپیک 2012 هم استفاده شده است. طراحان این سازه مدار مانند آنیش کاپور و سسیل بالموند هستند. گردشگران می توانند داخل این برج بروند و از بالای آن که ارتفاعی حدود 85 متر دارد، پارک المپیک را دیدن نمایند. قیمت بازدید از این برج حدود 23 دلار است.

زیرآبی رفتن با کوسه ها

برخلاف نمونه های قبلی این بار دیگر با تجربه رفتن به زیر آب سرو کار داریم. می دانیم که رفتن به سطوحی پایین تر از سطح زمین مانند غارها و زیر دریاها به خودی خود سرگرمی و ماجراجویی بسیار هیجان انگیزی محسوب می گردد. اما درباره زیر آبی رفتن با کوسه ها در شهری مانند لندن خیلی نگران نباشید، این تجربه در رودخانه تمز (Thames) انجام نمی گردد. بلکه در حقیقت این آکواریوم زندگی دریایی لندن است که بخش تازهی پیدا نموده است که به زندگی واقعی زیر دریا شباهت بیشتری دارد. گردشگران در این آکواریوم می توانند در فاصله چند متری از 15 کوسه غواصی نمایند. البته بین انسان و کوسه یک شبکه توری مستحکم کشیده شده است. هزینه این تجربه حدود 190 دلار با ورودی آکواریوم است.

Velodrome

این ساختمان که برای بازی های المپیک سال 2012 میلادی ساخته شده، بعد از اتمام بازیهای المپیک مانند سایر تاسیسات مرتبط با این رویداد تغییر کاربری داده و به یکی از جاذبه های گردشگری لندن نیز بدل شده است. از مسائل قابل ذکر در باره این بنا این است که این ساختمان از متریال بسیار بادوام و مستحکم ساخته شده و سیستم تهویه هوای طبیعی دارد که احتیاج به دستگاه های تهویه هوا را از بین برده است. این ساختمان که برای انجام ورزش دوچرخه سواری ساخته شد در سال 2014 به روی عموم مردم باز شد و به عنوان یکی از یادگارهای المپیک لندن باقی ماند.

سفری 90 دقیقه در طول تاریخ سخت لندن

سیاه چال لندن بعد از این که به مدت نزدیک به 40 سال گردشگر ها و گردشگران سراسر جهان در خود جای داده و آن ها را با ترس آشنا کرد، حالا از محل قبلی خود تغییر مکان داده و در محلی تازه پذیرای گردشگران شده است. ضمن این که محل تازه شامل جلوه های تازهی هم هست. این سیاه چال دوران سیاه لندن در طول تاریخ را به تصویر کشیده است که تور آن حدود 90 دقیقه طول می کشد. بهای بلیت این تور حدود 33.25 دلار است.

قلمرو ببرهای باغ وحش ZSL لندن

باغ وحش ZSL لندن اکنون گربه های بزرگی دارد که دیدنی آنها از نزدیک بسیار هیجان انگیز است. در بخشی از این باغ وحش، قلمرو ببرها راه اندازی شده است. بهای ورودی باغ وحش 35 دلار است.

Cutty Sark

این سازه، پدیده تازهی نیست و در سال 1869 میلادی ساخته شده است. اما در سال 2007 میلادی یک آتش سوزی بزرگ صدمات بسیاری به این کشتی سریع السیر وارد کرد. پس از هزینه های زیاد برای بازسازی این کشتی، موزه آن در سال 2012 برای بازدید عموم بازگشایی شد. گردشگران می توانند از عرشه تا زیرزمین های این کشتی را از نزدیک بازدید نمایند. بهای بلیت آن حدود 19 دلار است.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2014

به "دیدنی های روی آب و زیر آب لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های روی آب و زیر آب لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید