دکوراسیون ورودی آپارتمان

به گزارش مجله سرگرمی، راهرو ورودی آپارتمان به فضایی گفته می گردد که ورودی را به سایر قسمت های آپارتمان مرتبط می سازد. در واقع ورودی مکانی است که میهمانان وارد آن میشوند و شما به آن ها خوشامد می گوئید. ورودی ها اصولاً دارای فضایی بزرگ هستند، از این رو به راحتی می توان در این مکان ها مبلمان، جایگاه و سایر وسایل را قرار داد. هنگامی که تصمیم به طراحی دکوراسیون این بخش از خانه می گیرید با گزینه های بی شماری رو به رو می شوید. ابتدا باید تعیین کنید که کاربرد اصلی فضا چیست، سبک زندگی شما چگونه است و چه سبکی را برای اجرا در این قسمت انتخاب می کنید.

دکوراسیون ورودی آپارتمان

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

هم اکنون شما به خوبی می دانید ورودی آپارتمان به کدام بخش از آن گفته می گردد، حالا وقت آن رسیده که با ایده های طراحی فضای آن آشنا شوید. اول از همه، در طراحی دکوراسیون راهرو ورودی به مکان های متعدد برای نگهداری وسایل و اشیاء احتیاج است. هر چیزی که فکر می کنید باید در این بخش از خانه قرار گیرد را به ذهن بیاورید از جمله کلاه، کیف، کفش، چتر و … . سپس به دنبال مکان های مناسب برای قرار دادن آن ها بدون اینکه حتی گوشه ای از فضا هدر رود بگردید.

از جمله ایده های دیگری که در طراحی دکوراسیون ورودی آپارتمان می توان از آن ها استفاده نمود فرش، قالیچه، میز، آثار هنری و وسایل دکوراتیو و … می باشند. برای آشنایی با انواع فرش ایرانی به مطلب مورد نظر مراجعه نمائید. هنگامی که برای ورودی آپارتمان فرش انتخاب می کنید حتماً به الگوی آن توجه کنید. فرش های خط دار بهترین گزینه می باشند. آن ها بسیار ساده اما در عین حال زیبا بوده و میهمانان را به سمت خانه راهنمایی می نمایند.

همچنین می توانید یک میز کنسول یا حتی یک میز گرد به راهرو ورودی بیفزائید. این میزها یا در گوشه قرار می گیرند یا در مجاورت با دیوار که این بستگی به فضای شما دارد. آن ها را می توان با شاخه های گل، شمع های زینتی و معطر و یا هر المان دکوراتیو دیگری که مورد پسند شماست تزئین نمود.

بیشتر افراد در طراحی دکوراسیون راهرو ورودی خانه خود، به دیوارها دقت نمی نمایند و آن ها را نادیده می گیرند. یک آینه قاب دار بهترین گزینه برای راهرو ورودی است اما می توانید آثار هنری را نیز به کار ببرید. هیچ چیز همانند یک دیوار خالی، فضای ورودی را خلوت و بی روح نشان نمی دهد، پس تا جای ممکن سعی کنید از ایده های ذهنی خود استفاده کرده و فضایی خاص و دوست داشتنی خلق نمائید.

نورپردازی را از قلم نیاندازید. اگر سقف ورودی آپارتمان بلند است می توانید با نصب چراغ های آویز و یا لوستر زیبایی فضا را دو چندان کنید. همانطور که در نوشته های پیشین ما به آن پرداخته شد، نورپردازی ساختمان یکی از المان های بسیار ضروری در طراحی داخلی است که حتماً باید مورد توجه قرار گیرد. اگر به فروشگاه های عرضه لوازم و تجهیزات روشنایی مراجعه کنید با تنوع بسیار بالایی از وسایل مختلف از لامپ ها گرفته تا لوسترها رو به رو خواهید شد. از این رو با توجه به فضای مورد نظر نسبت به اجرای یک نورپردازی ایده آل اقدام نمائید.

ورودی تمام آپارتمان ها روشن و دلباز نیستند اما این بدان معنی نیست که فضای آن ها زیبا و جذاب نمی باشد. گاهی اوقات نورپردازی ملایم و استفاده از رنگ های خنثی می تواند راهرو ورودی را به زیباترین و رمانتیک ترین بخش از خانه تبدیل نماید. همه ما نورهای ملایمی که بر کفپوش چوبی و المان های تزئینی روی دیوار تاکید دارند را می پسندیم.

اگر ورودی آپارتمان کوچک و باریک است، برای ایجاد دکوراسیونی دلباز و روشن باید از رنگ های روشن استفاده نمود و تا حد ممکن از قرار دادن جایگاه یا میز بزرگ در این قسمت خودداری کرد. این میز کنسول باریک که در تصویر زیر مشاهده می کنید بهترین انتخاب می باشد. همچنین فرشی که روی پارکت پهن شده و بر طول میز تاکید دارد نیز تاثیر بسزایی در زیبایی و جدابیت فضای این ورودی گذاشته است.

گاهی اوقات در بعضی ورودی ها فضای کافی برای قرار دادن میز کنسول وجود ندارد اما به راحتی می توان یک میز سنگی زیبا همانند تصویر زیر بر روی انواع رادیاتور ایجاد نمود. این میز نه تنها ذره ای از فضای کف را اشغال نمی کند بلکه فضای کافی برای قرار دادن گلدان، مجسمه و … فراهم می کند. بنابراین حتی اگر فضای آپارتمان شما کوچک است، با ایده های خلاقانه زیباترین ورودی را برای میهمانان خود به ارمغان بیاورید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 667

به "دکوراسیون ورودی آپارتمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون ورودی آپارتمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید