خواص ماست میوه ای

به گزارش مجله سرگرمی، ماست میوه ای یک دسر محسوب می گردد که با توجه به خواص سودمند میوه و ماست هنگامی که به صورت مخلوط در رژیم غذایی مصرف شوند، افراد از خواص هر دو بهره مند می گردند. این دسر دارای کربوهیدرات، پروتئین و چربی می باشد که متناسب با درصد چربی ماست استفاده شده و اندازه میوه مورد استفاده در آن، انرژی آنها متفاوت می باشد. با توجه به ترکیب ماست میوه ای (از میوه و ماست)خواص هر یک شرح داده می گردد.

خواص ماست میوه ای

خواص ماست میوه ای

ماست میوه ای یک دسر محسوب می شود که با توجه به خواص سودمند میوه و ماست هنگامی که به صورت مخلوط در رژیم غذایی مصرف شوند، افراد از خواص هر دو بهره مند می گردند. این دسر دارای کربوهیدرات، پروتئین و چربی می باشد که متناسب با درصد چربی ماست استفاده شده و میزان میوه مورد استفاده در آن، انرژی آنها متفاوت می باشد. با توجه به ترکیب ماست میوه ای (از میوه و ماست)خواص هر یک شرح داده می شود.

خواص میوه:

میوه ها دارای قند و شیرینی طبیعی، غنی از ویتامین و فیبر و دارای کالری پایین می باشند و یک میان وعده مفید محسوب می شوند.

ویتامین C و فیتوکمیکال های موجود در میوه دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشند که مانع از آسیب رادیکال های آزاد به سلول های بدن می شوند و از بیماری های ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می نمایند. فیتوکمیکال های موجود در میوه بعلاوه دارای خواص ضدآلرژی، ضدویروسی و ضدالتهابی می باشند.

اسید فولیک موجود در میوه در تکثیر گلبول های قرمز و پتاسیم آن در تنظیم فشارخون مؤثر می باشد. فیبر موجود در میوه در کاهش وزن، حرکات منظم روده ای جلوگیری از گرسنگی، کاهش کلسترول و چربی خون دارای نقش می باشد و موجب پیشگیری از بروز بیماری های قلبی می شود.

خواص ماست:

ماست یکی از فرآورده های لبنی است که از تخمیر باکتریایی شیر تهیه می شود. تخمیر لاکتوز به وسیله این باکتری ها سبب فراوری اسید لاکتیک می شود و با تأثیر آن بر روی پروتئین شیر موجب ایجاد حالتی بافت مانند در ماست می شود. ماست منبع خوب پروتئین، کلسیم، ریبوفلاوین و ویتامین B6 می باشد. ماست در مقایسه با شیر دارای خواص تغذیه ای بیشتری است و افرادی که به میزان کم دارای عدم تحمل به لاکتوز می باشند می توانند ماست مصرف نمایند، زیرا میزان زیادی از لاکتوز موجود در شیر به وسیله باکتری های ماست تبدیل به اسید لاکتیک می شود. در مطالعه ای که در مجله بین الملی چاقی چاپ شده است بیان شده که مصرف ماست کم چرب می تواند موجب کاهش وزن شود که دلیل عمده آن مربوط به کلسیم موجود در ماست می باشد. تعداد زیادی از آنالیز ها نشان داده اند که ماست دارای خواص ضد سرطانی است، اما احتیاج به تحقیقات بیشتری در این زمینه می باشد. از دیگر خواص ماست تقویت سیستم ایمنی و بعلاوه یاری به رشد باکتری های مفید روده است و این باکتری ها در هضم غذا و جلوگیری از عفونت های معده مؤثر می باشند. به طور کلی سه نوع ماست پرچرب، کم چرب و بدون چربی وجود دارد که ماست بدون چربی و کم چرب برای افرادی که دچار کلسترول و تری گلیسیرید بالا هستند مفید می باشد و موجب کاهش این فاکتورهای خونی می شود.

منبع: دنیای تغذیه شماره 110

منبع: راسخون
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1826

به "خواص ماست میوه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص ماست میوه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید