حسگر اثر انگشت پیکسل 6 و 6 پرو اگر شارژ گوشی به 0٪ برسد از کار می افتد

به گزارش مجله سرگرمی، مسائل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو تمامی ندارد! این طور که به نظر می رسد، حسگر اثرانگشت پیکسل 6 و مدل پرو از پرچم داران گوگل در صورتی که شارژ گوشی به 0 برسد از کار می افتد.

حسگر اثر انگشت پیکسل 6 و 6 پرو اگر شارژ گوشی به 0٪ برسد از کار می افتد

بعد از اینکه گوگل از گوشی های سری پیکسل 6 رونمایی کرد، بسیاری از کاربران تصور کردند شرکت آمریکایی به صورت جدی کار خود را به عنوان یکی از قدرتمندترین رقبای شرکت هایی نظیر اپل و سامسونگ آغاز کرده است. در حالی که گوگل فرصت زیادی برای تولید یک پرچم دار بی عیب و نقص داشت، اما در نهایت محصولی را تولید کرد که از زمان عرضه تا به امروز خبرهای زیادی پیرامون مسائل فنی آن ها می شنویم. از سو سو زدن نمایشگر گرفته تا از کار افتادن حسگر اثرانگشت بعد از اینکه شارژ باتری به 0 می رسد.

از زمانی که گوگل گوشی های پرچم دار تازه خود را رونمایی کرد تا به امروز کمتر از یک ماه می گذرد اما در همین مدت زمان کم شاهد گزارش های زیادی بودیم که در آن ها از حسگر اثرانگشت این گوشی ایراد گرفته می شد. تعیین نبود و هنوز هم تعیین نیست چرا این اتفاق می افتد اما این بار گزارش تازهی را دریافت کردیم که باز هم مربوط به حسگر اثرانگشت پیکسل 6 و 6 پرو است اما علت متفاوتی دارد.

این طور که به نظر می رسد، اگر شارژ باتری به 0 برسد، حسگر اثرانگشت آن کاملا از کار می افتد و کاربر دیگر نمی تواند با استفاده از آن وارد گوشی گردد. حتی امکان ثبت اثرانگشت دیگر هم وجود ندارد و این کاملا عجیب است. این مشکل اما فقط از طریق یک کاربر هم گزارش نشده بلکه تعداد زیادی از آن ها در ردیت چنین باگی را تجربه کرده اند و حتی در وب سایت issuetracker هم از خرابی حسگر اثرانگشت پیکسل 6 و 6 پرو به عنوان یک مشکل جدی یاد می گردد.

البته یک خبر خوب هم وجود دارد و آن هم این است که بازگشت به تنظیمات کارخانه مشکل را حل می کند. البته طبق گزارش همین کاربران، بعد از اینکه گوشی به تنظیمات کارخانه برمی گردد، نه تنها کاربر این امکان را خواهد داشت که بار دیگر اثرانگشت تازهی را ثبت کند، بلکه دیگر با خالی شدن باتری، امکان بازگشایی قفل صفحه یا ثبت اثر انگشتی دیگر غیبرطرفال نمی گردد و در واقع می توان گفت با این کار مشکل کاملا حل می گردد.

این طور که به نظر می رسد این یک باگ نرم افزاری است که گوگل می تواند در آینده و با عرضه آپدیت های متعدد آن را کاملا برطرف کند. چون معمولا مسئله ای که با یک بار ریستارت یا بازگشت به تنظیمات کارخانه حل می گردد خیلی کم به سخت افزار مربوط می گردد و شرکت ها می توانند با عرضه یک آپدیت آن را حل کنند. بنابراین امیدواریم این اتفاق به زودی حل گردد.

اگر از گوشی پیکسل 6 یا پیکسل 6 پرو استفاده می کنید توصیه می گردد هیچ وقت اجازه ندهید شارژ آن به 0 درصد برسد. در غیر این صورت مجبور خواهید شد گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگشت دهید. همچنین اگر به تازگی آن را خریداری کرده اید ابتدا چک کنید اگر آپدیتی وجود داشت ابتدا آن را دریافت و گوشی را یک بار ریست (بازگشت به تنظیمات کارخانه) کنید تا مشکل به صورت کامل حل گردد. همچنین توصیه دیگری که می توان کرد این است که حتما از داده های خود فایل پشتیبان تهیه کنید تا اگر مجبور به بازگشت به تنظیمات کارخانه شدید، اطلاعاتتان پاک نگردد.

همچنین کند بودن حسگر اثرانگشت گوشی هم از مسائل دیگری بود که کاربران با آن روبرو شدند. هرچند نکته جالب اینجاست که وقتی کاربران از بابت کند بودن حسگر اثرانگشت پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو گله مند شدند گوگل موارد امنیتی را علت این موضوع بیان نمود. اما پیکسل ها یک مشکل دیگر هم داشتند و آن هم شناسایی اشتباه اثرانگشت فردی دیگر بود که چنین چیزی واقعا عجیب بود و می تواند به موفقیت این گوشی ها در آینده لطمه وارد کند. با این حال شاید برخی از این شکایت ها خیلی صحت نداشته باشند چون هستند کسانی که فقط به قصد تخریب یک سری اطلاعات نادرست منتشر می کنند. اما از کار افتادن حسگر بعد از 0 شدن شارژ باتری به نظر می رسد واقعی باشد که خوشبختانه راه حل هم دارد.

پیش تر و با توجه به خبرهایی که منتشر می شد، متوجه شدیم که حسگر اثرانگشت به مادربرد متصل است و به همین علت تعمیر نمایشگر گوشی های این چنینی بسیار سخت است. حال باید دید مسائلی که تا به امروز در رابطه با حسگر پیکسل ها گفته می شد همگی نرم افزاری هستند یا واقعا سخت افزار آن هاست که مشکل دارد. فعلا که نمی توانیم با قاطعیت در این رابطه نظر بدهیم.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1920

به "حسگر اثر انگشت پیکسل 6 و 6 پرو اگر شارژ گوشی به 0٪ برسد از کار می افتد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسگر اثر انگشت پیکسل 6 و 6 پرو اگر شارژ گوشی به 0٪ برسد از کار می افتد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید