جلوگیری از میخچه و پینه پا

به گزارش مجله سرگرمی، در اینجا پیشنهاداتی برای جلوگیری از بروز میخچه و پینه پا به شما ارائه می گردد:

جلوگیری از میخچه و پینه پا
  • معمولا برای خرید کفش در خاتمه روز اقدام کنید، زیرا در آن موقع پاها بیشتر متورم هستند.
  • از طول و عرض یکسان کفش خود برای هر پا اطمینان حاصل کنید. زیرا پاها ممکن است میزان متفاوتی داشته باشند. تا نیم اینچ (حدود یک سانتی متر) بین انگشتان پنجه پا و جلوی کفش باید فاصله وجود داشته باشد. اگر نمی توانید انگشتان پنجه را در کفش تکان دهید، کفش زیادی برای پای شما تنگ است.
  • از خرید کفش های نوک تیز و پاشنه بلند پرهیز کنید. زنانی که در محل کار هم کفش های شیک می پوشند، می توانند با پوشیدن کفش های ورزشی از فشاری که به پاهای آنها در طی راه رفتن ایجاد می گردد کم نمایند. سعی کنید ارتفاع پاشنه را تا آنجا که می توانید کم کنید.
  • کفش های خود را مرتب تعمیر یا تعویض کنید. کف فرسوده شما را در برابر شوکی که هنگام راه رفتن روی سطوح سخت تجربه می کنید کمتر محافظت می نماید و وقتی داخل کفش هم فرسوده باشد پوست شما را آزار داده و به پناهگاهی برای تجمع باکتری تبدیل می گردد.
  • پاشنه فرسوده همه فشار نابرابر در استخوان پاشنه افزایش می دهد. اگر پاشنه یا کف کفش شما ناصاف باشد، با یک متخصص ارتوپد یا پزشک در خصوص کفش مناسب یا کفی صحبت کنید.
  • اگر انگشت چکشی دارید- انگشت شست پا که به سمت زیر خم شده است- از شکل کفشی که فضای بسیاری برای قرار گرفتن پا در آن وجود دارد، اطمینان حاصل کنید.
منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2118

به "جلوگیری از میخچه و پینه پا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از میخچه و پینه پا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید