ثبت نام 850 هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ثبت نام 850 هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری پس از شیوع ویروس کرونا اطلاع داد.

ثبت نام 850 هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری

عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامگاه سه شنبه در سفر چند ساعته خود به شهرستان قوچان در جمع خبرنگاران، مطرح کرد: از میان 850 هزار نفر افرادی که در سامانه مربوط برای بیمه بیکاری ثبت نام نموده اند که بر اساس استانداردهای جهانی حدود 700 هزار نفر مشمول می شوند اما بر اساس داده های وزارت خانه حدود یک میلیون و 500 هزار نفر پس از شیوع ویروس کرونا بیکار شدند.

وی ادامه داد: وزارت کار برای رونق اشتغال در این ایام بسته اختصاصی مخصوص کرونا پیشنهاد کرد اما آنچه برای کرونا تصویب شد تسهیلات برای کسب و کارها در این دوران بود و بیش از 40 هزار میلیارد تومان منابع برای این بخش تخصیص یافته است.

منصوری توضیح داد: به تمامی بیمه شدگان و افراد شناسایی شده توسط دستگاه ها و اعضای نهادهای غیر دولتی مثل تشکل های تاکسی رانی و ... پیامک مبنی بر اطلاع رسانی برای ثبت نام در سامانه بیمه بیکاری ارسال شده است و برای شماری از ثبت نام نمایندگان حدود 13 هزار میلیارد تومان معرفی نامه به بانک های عامل نوزده گانه صادر شده است و تا کنون 3 هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به حذف تعهد به حفظ کار تا خاتمه سال برای تسهیل کارها، گفت: پیش از این شرط پرداخت حفظ 90 درصد نیروی کار بود اما با حذف این اصل اگر کارگاهی 10 نفر نیرو داشته اما اکنون تنها یک نفر را حفظ نموده این کارگاه را مشمول می دانیم و پرداخت به آن صورت می گیرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از حذف ضمانت برای افرادی که کمتر از 16 میلیون تومان وام گرفته اند اطلاع داد و اظهار کرد: برای این افراد تنها واگذاری سفته و چک کفایت می نماید و برای متقاضیان بیش از 16 میلیون تومان شرط عدم چک برگشتی، اقساط معوق و مفاصای مالیاتی هم برداشته شده است تا با این فرآیند برای 14 رسته و 848 زیر رسته که به شدت آسیب دیده بودند بتوانند به سهولت از این منابع استفاده نمایند.

وی با اشاره به تخصیص 3500 میلیارد تومان اعتبار به حوزه حمل و نقل اعلام کرد: این اعتبار جدا از بحث ویژه بیمه بیکاری برای حوزه حمل و نقل به ویژه حمل و نقل هوایی و ریلی و حوزه هایی که در زمینهٔ لجستیک صدمه دیده اند، تخصیص می یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1207

به "ثبت نام 850 هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام 850 هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید