ساخت باغ ویلا: تماشای حیات وحش در باغ وحش باکو

به گزارش مجله سرگرمی، باغ وحش باکو

باغ وحش باکو، پارک جانورشناسی دولتی است که در باکو واقع شده است. این باغ وحش در سال 1928 تاسیس شده و قدیمی ترین باغ وحش آذربایجان است. باغ وحش باکو متعلق به وزارت فرهنگ و گردشگری آذربایجان و شهرداری شهر باکو است و مساحت کلی آن، 4.25 هکتار می باشد. اگر می خواهید درباره باغ وحش باکو بیشتر بدانید در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

ساخت باغ ویلا: تماشای حیات وحش در باغ وحش باکو

جهت دریافت خدمات ساخت باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

تاریخچه باغ وحش

این باغ وحش در سال 1928 در پارک لوناچارسکی تاسیس شد پارکی که بعدها به نام نیظامی تغییر نام داد. در سال 1942 ، با تخلیه باغ وحش روستوف، باغ وحش نوی در آن محل درست شد که مراسم افتتاحیه آن بعد از جنگ کبیر میهنی انجام شد. تا سال 1958 این پارک جانورشناسی در کنار ایستگاه راه آهن در میدان کوچکی قرار داشت که بعدها نام آن را ایلیچ گذاشتند.در سال 1958 این باغ وحش به شهر بایل، در حومه شهر باکو منتقل شد و تا اواسط دهه 1970 در همان جا قرار داشت. وقتی در بایل پدیده لغزش زمین رخ داد یک خرس و یک شیر با پرت شدن قفس هایشان مردند. این حادثه باعث شد که مسئولین شهر به فکر جایی نو و امن برای باغ وحش بیفتند. اما تا زمانی که تصمیم قطعی گرفته گردد این باغ وحش به طور موقت به شهر رازین منتقل شد و تا سال 1985 در همان شهر باقی ماند. اما دراین مدت گروهی از متخصصین جانورشناسی و زیست شناسی و متخصصان دیگر به این نتیجه رسیدند که رایون نریمانوف در باکو، محل مناسبی برای زندگی حیوانات می باشد. ساخت باغ وحش نو برای بچه ها در کنار ایستگاه راه آهن شروع شد و طبق برنامه، 45 هکتار برای آن در نظر گرفته شد. برای اینکه ساخت باغ وحش با سرعت بیشتری انجام گردد تصمیم گرفته شد که به طور موقت فقط از 2.25 هکتار از زمین استفاده گردد و بعدها با ساخت راه آهن دایره ای برای بچه ها این باغ وحش را توسعه دهند.

در سال 1979، رئیس قوه مجریه پول لازم برای ساخت باغ وحش نو را اختصاص داد، ساخت این باغ وحش به علت کمبود بوجه، 5 سال طول کشیده بود. بالاخره در اول سپتامبر 1985، باغ وحش نو باکو به بهره برداری رسید و دوباره به روی بازدیدکنندگان باز شد. این باغ وحش تا الان هم در همین محل قرار گرفته است. در سال 2001، طبق دستور رئیس قوه مجریه باکو، 2 هکتار دیگر به این باغ وحش اختصاص پیدا کرد و مساحت کلی آن را به 4.25 هکنار توسعه داد. در سال 2008، 6 گونه از حیوانات نابومی با هواپیما از مینسک (مرکز بلاروس) به باکو آورده شدند این حیوانات شامل یک جفت کوروکودیل نیل، بینی خرس ها (Nasua)، چینچیلا، سگ مصری، شوکا، سیاه گوش بودند و در ازای معاوضه با یک شیر جوان که در اواخر سال 2007 به مرکز بلاروس فرستاده شده بود به باکو داده شدند. در سال 2010 دوباره کار ساخت و ساز را در این باغ وحش شروع شد و ایستگاه راه آهن بچه ها به طور کامل بازسازی کردند. از دهه 2000 سازمان رفاه حیوانات نگرانی هایی بابت شرایط و امنیت این باغ وحش دارد که باعث شد دوباره به طرح انتقال باغ وحش در دستور کار قرر بگیرد.

پروژه باغ وحش نو

طبق دستور الهام الی اف رئیس جمهور کنونی آذربایجان، قرار است باغ وحش نو در شهرستان آب شوران در 10 کیلومتری باکو ساخته گردد و مبلغ 2.85 میلیون منات هم برای این کار اختصاص پیدا نموده است.

منبع: en.wikipedia.org

منبع: الی گشت
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1951

به "ساخت باغ ویلا: تماشای حیات وحش در باغ وحش باکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت باغ ویلا: تماشای حیات وحش در باغ وحش باکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید