تصویب اعتبار 103 میلیارد تومانی بخش گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از تصویب 103 میلیارد تومان اعتبار برای بخش گردشگری و زیرساخت آن در استان اطلاع داد.

تصویب اعتبار 103 میلیارد تومانی بخش گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

مجید صفایی عصر امروز دوشنبه هفتم مهر ماه در نشست خبری با خبرنگاران اضافه کرد: شعار امسال هفته توریستی توسعه روستایی بوده و جلوگیری از مهاجرت ها و توسعه اشتغال توریست محور در این راستا دیده شده است.

وی از ثبت دو روستای الگن و المور در حوزه بوم گردی اطلاع داد و توضیح داد: توزیع اعتبار مناسبی با موضوع شهرستان ها خواهیم داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اجرای ده ها پروژه زیرساختی، اظهار کرد: تحولات بزرگی در استان خواهیم داشت.

صفایی با بیان اینکه برنامه های کاری ما در سه حوزه تخصصی است، تاکید نمود: امسال طرح های متعدد توریستی با موضوع روستایی هدفگذاری شده و اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به سال جهش فراوری، اعلام کرد: 30 طرح در سال جهش فراوری با موضوع استان به تأیید رسیده که 9 پروژه مربوط به میراث فرهنگی است.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و توریستی کهگیلویه و بویراحمد از تصویب 103 میلیارد تومان اعتبار برای بخش توریستی و زیرساخت آن در استان اطلاع داد و توضیح داد: تفاهم نامه ای با این محور منعقد شده است.

صفایی با اشاره به اینکه 31 پروژه توریستی در دست اقدام در استان داریم، اظهار کرد: تا دهه فجر، افتتاح پروژه های موزه یاسوج، تله کابین یاسوج، پارک آبی یاسوج، مجتمع آزادی باقری یاسوج و چند پروژه زیرساخت شهرستان ها را خواهیم داشت.

وی به شیوع کرونا و آسیب های آن اشاره و تاکید نمود: شرایط کرونا بخش توریستی را آسیب پذیر نموده و پیگیر یاری تسهیلاتی برای این واحدها هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی کهگیلویه و بویراحمد از برنامه ریزی برای دعوت آژانس های توریستی مطرح اطلاع داد و اعلام کرد: معرفی تمام ظرفیت های استان از جمله هدفگذاری های طرح است.

صفایی با بیان اینکه استان ظرفیت معرفی به نام منطقه نمونه توریستی را دارد، توضیح داد: در بخش سدهایی مانند چم شیر و چیتاب برنامه ریزی های توسعه ای خواهیم داشت.

وی با اشاره به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در بخش های میراث فرهنگی، 2500 اثر تاریخی در استان داریم که 770 اثر به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی کهگیلویه و بویراحمد تاکید نمود: ثبت چندین اثر از دیگر برنامه ریزی های انجام گرفته است.

صفایی از ردیف دار شدن آثار بلاد شاپور با ظرفیت ملی اطلاع داد و اعلام کرد: 10 میلیارد تومان برای حفظ، بازسازی و نگهداری این بافت تخصیص داده شد.

وی پایلوت دو شهرستان دنا و گچساران در بخش صنایع دستی را از ظرفیت های این بخش دانست و ادامه داد: در سایر مناطق نیز ظرفیت های خوب صنایع دستی داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه 35 هزار هنرمند صنایع دستی در استان داریم، توضیح داد: 15 هزار نفر به شکل فعال در این بخش حضور دارند.

به گزارش خبرنگاران، صفایی در انتها از راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی استان اطلاع داد و اعلام نمود: طی روزهای آینده این بازارچه افتتاح می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1238

به "تصویب اعتبار 103 میلیارد تومانی بخش گردشگری کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب اعتبار 103 میلیارد تومانی بخش گردشگری کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید