ترکیه: انتخابات قره باغ نقض قوانین بین المللی است

به گزارش مجله سرگرمی، ترکیه امروز (دوشنبه) کوشش ارمنستان برای برگزاری انتخابات در منطقه قره باغ علیا را نقض فاحش قوانین بین المللی دانست.

ترکیه: انتخابات قره باغ نقض قوانین بین المللی است

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا در شمال با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه ای خاطرنشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی که قرار است فردا (سه شنبه) در قره باغ علیا برگزار گردد، بیانگر کوشش های ارمنستان برای به رسمیت شناختن یک جانبه شرایط غیرقانونی کنونی قره باغ علیا است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این اقدام نقض فاحش قوانین بین المللی و همچنین قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و اصول سازمان امنیت و همکاری اروپاست.

وزارت امور خارجه ترکیه در این بیانیه اضافه نمود: این انتخابات کوشش ها برای دستیابی به یک راهکار صلح آمیز و دائمی در منطقه قره باغ علیا را متزلزل می سازد. ما از جامعه بین الملل و گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا می خواهیم تا این انتخابات غیرقانونی را به رسمیت نشناسند.

این وزارتخانه در ادامه گفت: ترکیه این انتخابات غیرقانونی را به رسمیت نمی شناسد؛ انتخاباتی که حق حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان را بیش از پیش نقض می نماید.

وزارت امور خارجه ترکیه همچنین بر حمایت پایدار آنکارا از کوشش ها برای دستیابی به یک راهکار عادلانه و دائمی برای مساله قره باغ علیا تاکید نمود.

ترکیه تاکید دارد که هگونه راهکار برای مساله قره باغ علیا باید تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان را نیز در نظر بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 796

به "ترکیه: انتخابات قره باغ نقض قوانین بین المللی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: انتخابات قره باغ نقض قوانین بین المللی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید