تداوم حیات با حذف دخانیات!

به گزارش مجله سرگرمی، کارشناس برنامه دخانیات معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: با وجود آن که دخانیات عامل 25 بیماری کشنده می باشد، حذف آن می تواند حیات 4میلیون نفر را تداوم بخشد.

تداوم حیات با حذف دخانیات!

به گزارش خبرنگار از ، جواد علی نژاد زرمهری کارشناس برنامه دخانیات معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: استعمال دخانیات عامل بروز 90 درصد سرطان های ریه، 80 درصد برونشیت مزمن و 25 درصد بیماری های ریوی است.

او با بیان اینکه بیماری هایی از قبیل حملات آسم، آبریزش از چشم و بینی و عفونت گوش میانی در فرزندان افراد سیگاری بیشتر است، اضافه کرد: سازمان جهانی بهداشت پیش بینی کرده است که در صورت عدم برنامه ریزی و پیشگیری لازم در مهار اپیدمی دخانیات، کشور های ایران، مصر و پاکستان تا 40 سال آینده بیشترین میزان مصرف دخانیات را خواهند داشت.

کارشناس برنامه دخانیات معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ادامه داد: با توجه به اهمیت مسئله هر ساله به مناسبت بزرگداشت روز جهانی بدون دخانیات در تاریخ 31 ماه می، اقدامات هماهنگ و گسترده ای در سراسر جهان برای تنویر افکار عمومی در خصوص مضرات استعمال دخانیات انجام می شود.

علی نژاد با اشاره به اینکه شعار سازمان جهانی بهداشت امسال با عنوان محافظت از جوانان در برابر فریبکاری و ترفند های صنایع دخانی و پیشگیری از مصرف دخانیات و نیکوتین در آن ها اعلام شده است، بیان نمود: به همین منظور مقرر است، فعالیت ها و اقدامات برای افزایش آگاهی عمومی به خصوص جوانان، در خصوص تاثیرات مضر دخانیات، از سرطان تا بیماری های تنفسی مزمن، اهمیت کاهش مصرف دخانیات و همچنین خطرات مواجهه با دود دست دوم و سوم تمرکز یابد.

/ ا.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1047

به "تداوم حیات با حذف دخانیات!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم حیات با حذف دخانیات!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید