ترکیه لحظه آخری: تحصیل در ترکیه را با آتیه آفرینان تجربه کنید

به گزارش مجله سرگرمی، هر ساله عده زیادی با مهاجرت به ترکیه اقدام به ادامه تحصیل در یکی از مدارس و دانشگاه های این کشور می نمایند. تحصیل در ترکیه رؤیایی است که شاید در فکر میلیون ها مهاجر باشد. تعداد دانشجویان بین المللی که تحصیل در ترکیه را انتخاب نموده اند از 2015 افزایش چشمگیری داشته است. در حال حاضر حدود 650،000 دانشجوی خارجی در ترکیه مشغول به تحصیل هستند و شما هم می توانید به جمع آن ها بپیوندید.

ترکیه لحظه آخری: تحصیل در ترکیه را با آتیه آفرینان تجربه کنید

بهترین تجربه سفر را با ترکیه لحظه آخری در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

شرایط تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه شرایط خوبی دارد که از جمله این شرایط می توان به تحصیل نسبتاً ارزان و با کیفیت، فرصت های بورسیه تحصیلی، هزینه خوابگاه و شهریه مناسب، بیمه درمانی و هزینه سفر ارزان اشاره نمود.

اگر مشتاق به تحصیل در ترکیه هستید، خوب است بدانید که دانشگاه های بسیار خوبی در این کشور وجود دارد و دانشجویان بسیاری در این کشور با دریافت ویزای دانشجویی اقامت می نمایند. از جمله دانشگاه های ترکیه می توان دانشگاه فنی خاورمیانه، دانشگاه بوگازیچی، دانشگاه کوچ، دانشگاه بیلکنت، دانشگاه سبانچی و ... را نام برد.

ترکیه به معنای واقعی شرایط ایده آلی را برای دانشجویان فراهم نموده و شما می توانید به سبک اروپایی در این کشور زندگی و تحصیل کنید. دانشجویان خارجی تحصیل در ترکیه با علاقه دنبال می نمایند و بعد از چند سال پیروز به اخذ پاسپورت ترکیه هم می شوند. بعضی دانشجویان هم با خرید ملک در ترکیه، احتیاج به پرداخت شهریه خوابگاه را بر طرف می نمایند. اگر می خواهید بیشتر در رابطه با تحصیل در ترکیه بدانید و می خواهید با ساده ترین روش مهاجرت به ترکیه را تجربه کنید، در ادامه همراه ما باشید ...

شهریه دانشگاه های ترکیه چگونه است؟

در ترکیه دانشگاه های دولتی و خصوصی وجود دارد که مسلماً موارد دولتی بسیار ارزان تر هستند. در مقایسه با دانشگاه های اروپا یا ایالات متحده، دانشجویان بین المللی در ترکیه هزینه بسیار کمتری را باید بابت تحصیل در این کشور بپردازند که معمولاً بین 100 تا 4000 یورو در هر سال تحصیلی است. اگر بخواهید ارزان ترین دانشگاه های ترکیه را بشناسید، باید بگوییم که عبارتند از:

· دانشگاه فنی خاورمیانه (METU) - کارشناسی با 236 یورو در سال شروع می گردد

· دانشگاه عبدالله گل (AGU) - کارشناسی با 439 یورو در سال شروع می گردد

· دانشگاه بوگازیچی - کارشناسی با 1.018 یورو در سال شروع می گردد

· دانشگاه کوچ - کارشناسی ارشد با 0 یورو در سال شروع می گردد

· دانشگاه اوکان استانبول - کارشناسی ارشد با 1140 یورو در سال شروع می گردد

توجه داشته باشید که در صورت بورسیه شدن در ترکیه هزینه تحصیلات شما بسیار کم و یا رایگان خواهد بود. بعضی از دانشگاه های ترکیه یاری هزینه ای را به دانشجویان بورسیه شده اعطا می نمایند و بعضی هیچ هزینه ای را دریافت نمی نمایند یا بخشی از هزینه یک سال تحصیلی را از دانشجو طلب می نمایند. بنابراین شما باید بدانید که هزینه های شما برای تحصیل در ترکیه به چه شکل خواهد بود.

علاوه بر هزینه های تحصیل در ترکیه شما باید هزینه زندگی در این کشور را هم در نظر بگیرید و خورد و خوراک، پوشاک، اجاره خوابگاه و دیگر هزینه ها را هم محاسبه نمایید.

ساده ترین روش برای تحصیل در ترکیه چیست؟

اگر واقعاً قصد دارید که به اسم یک دانشجو برای تحصیل به کشور ترکیه مهاجرت کنید، خوب است که ابتدا روش های مهاجرت تحصیلی را آنالیز کنید. روش های مختلفی برای تحصیل در ترکیه وجود دارند. مثلاً ممکن است شما بورسیه شوید و یا فرصت مطالعاتی از این کشور دریافت کنید.

شاید به اسم دانشجوی مهمان به ترکیه بروید و شاید هم بخواهید به صورت رسمی در این کشور تحصیل نموده و در نهایت پیروز به اخذ تابعیت و شهروندی ترکیه شوید. باید حتماً هزینه های زندگی دانشجویی در ترکیه را هم آنالیز کنید و درباره انواع دانشگاه ها، خوابگاه ها، رشته های تحصیلی و هزینه ها اطلاع داشته باشید.

در ترکیه با بودجه 400-650 یورو در ماه می توانید یک زندگی دانشجویی داشته باشید. به شما توصیه می کنیم که برای طی کردن جهت مهاجرت به شکل اصولی و به دور از هر گونه ریجکتی پرونده یا سایر مسائل، به یک موسسه مهاجرتی معتبر و خوشنام مراجعه نمایید.

مؤسسات بسیاری در سطح کشورمان وجود دارند، ولی شما نمی توانید به همه آن ها اعتماد کنید و باید در پی مواردی باشید که سال ها تجربه و اعتبار دارند. به اسم مثال موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با بیش از 18 سال تجربه متقاضیان بسیاری را به هدف مهاجرتی شان رسانده است. این موسسه وکلا و تیم خبره ای از کارشناسان امور مهاجرت را در اختیار دارد و ساده ترین روش برای مهاجرت تحصیلی را پیش پایتان می گذارد. شما می توانید با مراجعه به این موسسه و ارائه مدارک و الزامات مورد احتیاج، خیلی زود مهاجرت به ترکیه را شروع کنید و تبدیل به یکی از دانشجویان بین المللی این کشور زیبا شوید.

(مهاجرت با آتیه آفرینان)

منبع: همگردی
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1814

به "ترکیه لحظه آخری: تحصیل در ترکیه را با آتیه آفرینان تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه لحظه آخری: تحصیل در ترکیه را با آتیه آفرینان تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید