تاور بریج ، مشهور ترین پل شهر لندن Tower Bridge

به گزارش مجله سرگرمی، تاور بریج (Tower Bridge)، یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری لندن است که روی رود تیمز قرار گرفته است. این پل، ترکیبی از پل معلق و اهرمی است و دو برج به سبک گوتیک ویکتوریایی را به هم متصل می نماید. ساخت این پل در سال 1886 شروع شد و در سال 1894 به خاتمه رسید. مهندسی این پل به وسیله جان ولف بری و معماری آن به وسیله هوراس جونز صورت گرفته است. تاور بریج یکی از نمادهای شهر لندن محسوب می گردد و اغلب با پل لندن اشتباه گرفته می گردد. در ادامه با مجله گردشگری خبرنگاران همراه شوید تا بیشتر با این پل برج آشنا شوید

تاور بریج ، مشهور ترین پل شهر لندن Tower Bridge

اشتباه رایج در تشخیص تاور بریج و پل لندن

باور غلطی در خصوص نام این پل نیز وجود دارد. بسیاری فکر می نمایند که نام پل برج به دلیل استفاده از برج در ساخت آن انتخاب شده است، در حالی که واقعیت این است که نام تاور بریج از برج لندن گرفته شده است، که در نزدیکی این پل قرار گرفته است. در اینجا، انتخاب معماری گوتیک نیز نقش بسزایی در شکل دهی به این پل داشته است.

دلیل ساخت تاور بریج

دلیل ساخت این پل، افزایش جمعیت لندن در قرن نوزدهم بود که مسئولان شهر را به فکر احداث پل جدیدی بر روی رودخانه تیمز انداخت. طرح انتخابی، تاور بریج، اثری از هوراس جونز با همکاری جان ولف بری بود. پنج پیمانکار و حدود 450 کارگر برای ساخت این پل 256 متری به کار گرفته شدند و 11 هزار تن فولاد در سازه آن به کار رفت.

سرانجام کار ساخت پل، که به نام تاور بریج شناخته می شد (تاور به معنای برج و بریج به معنای پل)، در سال 1894 به سرانجام رسید. این پل دارای برج هایی با معماری گوتیک و ویکتوریایی بود که در آن موقع مورد توجه مردم قرار نگرفت، اما با گذر زمان، تاور بریج به یکی از معروف ترین نمادهای شهر لندن تبدیل شد.

تفریحات تاور بریج چیست ؟

گرفتن عکس و فیلم از پل تاور بریج یکی از کارهای مورد علاقهٔ جهانگرد هایی است که به لندن می آیند. اما در عین حال، این امکان نیز برای بازتماشامایندگان وجود دارد که وارد برج ها شوند. دو برج به وسیله گردشگاهی در قسمت بالا به یکدیگر متصلند و نمایی زیبا از لندن را می توان از آنجا مشاهده نمود.

علاوه بر این، در داخل پل، نمایشگاه تاور بریج قرار گرفته است که مساحت گردشگاه و دو برج را شامل می گردد. بازتماشامایندگان می توانند از موتورخانهٔ ویکتوریایی که درون برج ها قرار دارند، تماشا نمایند.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 27 مهر 1403 بروزرسانی: 27 مهر 1403 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2346

به "تاور بریج ، مشهور ترین پل شهر لندن Tower Bridge" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاور بریج ، مشهور ترین پل شهر لندن Tower Bridge"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید