با تور مجازی از شهر زرمات سوئیس تماشا کنید

به گزارش مجله سرگرمی، منطقه زرمات در رشته کوه آلپ، همان جایی است که طبیعت بی نظیر و قابل انتظار کشور سوئیس را تداعی می نماید. با تور مجازی به گشت و گذار در این منطقه خواهیم پرداخت.

با تور مجازی از شهر زرمات سوئیس تماشا کنید

زرمات (zermatt)، یکی از زیباترین و پرطرف دارترین تفرجگاه های زمستانی در دنیا است. این شهرک با جمعیتی کمتر از 6000 نفر، با چهار قله از رشته کوه های غربی آلپ (Penine Alps) احاطه شده است. یکی از این چهار قله، دوفوراشپیتزه (Duforsoitze) با ارتفاع 4,636 متر است که بلندترین قله کشور سوئیس به شمار میرود. قله ماترهورن (Matterhorn) نیز یکی دیگر از این چهار قله است که 4,478 متر ارتفاع دارد؛ در دامنه این کوه و در ارتفاع 1,608 متری، شهرک زرمانت واقع شده است. با ما همراه شوید تا از طریق تور مجازی شما را به منطقه دیدنی زرمات دعوت کنیم.

منظره ها طبیعی، اصلی ترین جاذبه گردشگری منطقه زرمات است. نام این منطقه از ریشه ای آلمانی به معنای مراتع آلپ برگرفته شده است. مسئولان به خوبی از این منطقه حفاظت می نمایند؛ ورود هرگونه وسیله نقلیه سوختی به زرمات ممنوع است و تمام عبور و مرورها از طریق خودروهای برقی و دوچرخه انجام می گیرد. علاوه بر این، دهکده زرمات بافت تاریخی خود را حفظ نموده است. کلیسای باشکوه سنت موریس در این منطقه دیده می شود که احداث آن به سال 1285 میلادی برمی شود. این کلیسا یک بار در اواخر قرن بیستم بازسازی شد؛ اما همچنان شمایل کهن خود را حفظ نموده است. هتل های لوکس و امروزی که در این منطقه با توجه به رونق گردشگری در سال های اخیر احداث شده اند، منظره های متناقض نما را با معماری قرون گذشته زرمات ایجاد نموده است.

قله افسانه ای ماترهورن همانند زرمات، پیشینه تاریخی عمیقی از سر گذرانده است و از جاهای دیدنی سوئیس به شمار می آید. این قله شکل هرمی و منحصربه فردی دارد و چهار وجه آن، تقریبا مطابق با چهار جهت قطب نما است. وجه جنوبی ماترهورن در ایتالیا و سه وجه دیگر آن در مرزهای سوئیس واقع شده است.

ماترهورن پنجمین قله مرتفع آلپ به شمار می آید؛ اما یکی از دشوارترین قله های دنیا برای صعود است. عواملی چون کولاک شدید، مه غلیظ، شرایط جوی ناپایدار و ریزش های مداوم کوه، چالش های بسیاری را برای کوه نوردان ایجاد می نماید.

یکی دیگر از شگفتی های منطقه زرمات، راه آهن گورنرگرات (Gornergrat) است. این راه آهن که پس از یونگفراو، دومین راه آهن مرتفع اروپا به شمار می آید، اولین قطار واگنی-برقی دنیا نیز است. ایستگاه راه آهن گورنرگرات که در ارتفاع 3,089 متری واقع شده است، منظره ها بی نظیری از طبیعت را برای گردشگران هویدا می نماید. هتلی به همین نام نیز در این منطقه وجود دارد. این هتل که در سال 1907 تاسیس شد، مجهز به دو رصدخانه شگفت انگیز نیز هست که در کنار هوای پاک کوهستان، فرصتی استثنایی را برای کاوش ستارگان، در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

گردشگران در راستا قله ماترهورن، به دریاچه ریفلسی (Rifflsee) برمی خورند که هنگام روز، بازتاب بی نظیری از قله هرمی ماترهورن را نمایان می سازد. خط آهن گورنرگرات، هر روز تطابق بیشتری با محیط زیست پیدا می نماید؛ چنانچه امروزه انرژی الکتریکی موردنیاز خود را هنگام حرکت بر ریل ها و اصطحکاک حاصل از آن تامین می نماید.

با استفاده از پنجره ای که در قسمت ابتدایی این مطلب تعبیه شده است، می توانید سفری باورنکردنی به زرمات سوئیس داشته باشید تا شاید اندکی گرمای تابستان را فراموش کنید و در طبیعت افسانه ای آن غرق شوید. خبرنگاران روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری به اشتراک می گذارد. اگر به این دست از مطالب علاقه مندید، بازدید روزانه را از خبرنگاران نباید فراموش کنید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2047

به "با تور مجازی از شهر زرمات سوئیس تماشا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تور مجازی از شهر زرمات سوئیس تماشا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید