باکو: ارمنستان حق دخالت در امور بازسازی جمهوری آذربایجان را ندارد

به گزارش مجله سرگرمی، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با انتقاد شدید از ارمنستان گفت، ارمنستان به طورسیستماتیک و عمدی قصد تخریب یا تغییر میراث فرهنگی و تاریخی در منطقه را دارد.

باکو: ارمنستان حق دخالت در امور بازسازی جمهوری آذربایجان را ندارد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان چهارشنبه در خصوص ادعای تازه ارمنستان درباره بازسازی ر شهر آزاد شده شوشا گفت: کشوری که باعث این همه قساوت و نقض تعهدات بین المللی شده هیچ مبنای اخلاقی و قانونی در خصوص دخالت در کار بازسازی ما در خاک خود ندارد.

به نوشته ترند نیوز سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اضافه کرد: در حال حاضر کارهای بزرگ بازسازی در این مناطق در حال اجرا است از جمله بازسازی میراث تاریخی، فرهنگی و مذهبی ما که در طول اشغال ارمنستان چندین دهه تخریب شد.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در ادامه به یافتن بقایای موشک اسکندر نزدیک یک کلیسا در شوشا اشاره نمود و اضافه کرد: این امر نشان داد که ارمنستان آماده از بین بردن کل شهر از جمله کلیساها بود.

ما به وزارت امور خارجه ارمنستان یادآوری می کنیم که بر خلاف ارمنستان که سرزمینهای کشورهمسایه را برای دهه ها تحت اشغال غیرقانونی در اختیار داشت، هر بنای تاریخی، بنایی و سنگی در قلمروی خود برای جمهوری آذربایجان چنان ارزشی دارد که سرزمین های خود را آزاد کرد.

وی گفت: در خصوص ارمنستان نیز قساوت هایی که این کشور در سرزمین های ما انجام داده، آشکار است. ارمنستان به طورسیستماتیک وعمدی ماهیت تخریب یا تغییر میراث فرهنگی و تاریخی در مناطق را داشته و دارد.

جمهوری آذربایجان پیشتر اعلا نموده بودکه نیروهای مسلح ارمنستان بناهای تاریخی و مساجد متعددی را در منطقه مورد مناقشه بین دو کشور تخریب کردند.

رئیس کمیته همکاری با سازمان های مذهبی جمهوری آذربایجان در سخنانی به مناسبت بیست و ششمین سالگرد اشغال شهر آق دام از سوی نیروهای ارمنستانی گفت که ارتش ارمنستان تمام بناهای تاریخی و مساجد شهر آغدام در منطقه قره باغ آذربایجان را تخریب نموده است.

این مقام آذربایجانی اضافه کرد: اطلاعاتی مبنی بر این داریم که ارتش ارمنستان 17 مسجد در آق دام را تخریب نموده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1613

به "باکو: ارمنستان حق دخالت در امور بازسازی جمهوری آذربایجان را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکو: ارمنستان حق دخالت در امور بازسازی جمهوری آذربایجان را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید