باغ ماژورل، از جاذبه های دیدنی مراکش، عکس

به گزارش مجله سرگرمی، کشور مراکش یکی از کشورهای پادشاهی قاره آفریقا است که پایتخت آن شهر رباط است. مراکش در دورترین قسمت شمال غربی قاره آفریقا واقع شده است. از شمال به دریای مدیترانه و جبل الطارق(468 کیلومتر) و از غرب به اقیانوس اطلس(2700 کیلومتر) منتهی می گردد.

باغ ماژورل، از جاذبه های دیدنی مراکش، عکس

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای مدرن کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

مراکش از شرق با الجزایر(1559 کیلومتر) و از جنوب با سرزمین مورد اختلاف صحرای غربی(443 کیلومتر) هم جوار است. مراکش یا همان مغرب دارای آب و هوایی نسبتا معتدل است و با توجه به جاذبه های متعددی که دارد مکانی جذاب برای بسیاری از گردشگران حرفه ای است. مراکش دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی میباشد، یکی از این جاذبه های دیدنی، باغ ماژورل می باشد که در این مطلب به معرفی آن می پردازیم.

باغ ماژورل

باغ ماژورل یکی از بهترین باغ های دنیا به شمار می رود. این باغ در سال 1947 میلادی تا کنون به روی عموم مردم باز است و مسافران مراکش میتوانند از آن دیدن نمایند.

باغ ماژورل با گل های کاکتوس و درختان نخل و سرخس، توسط نقاشی به اسم ژاک ماژورل ساخته شد. ژاک ماژورل که نقاشی فرانسوی بود، سالها در مراکش ساکن شد و با نقاشی زندگی مردم محلی مراکش، معروف شد. معروف ترین یادگار بازمانده از او باغ ماژورل و نوعی رنگ آبی است که امروزه به نام آبی ماژورلی شناخته می گردد. این باغ استودیوی محل زندگی ماژورل بود. بعد از مرگ او در سال 1962، طراح مد فوانسوی به نام ایو سن لوران باغ ماژورل را خرید و پس از مرگ وی در سال 2008، خاکستر او را در باغ پخش کردند.

مساحت باغ ماژورل 10هزار مترمکعب بوده و پر از گل و گیاهان بسیار دیدنی و خوشبویی است که در بخش های گوناگون عمارت ماژورل قرار گرفته است. این باغ تنها برای انسانها جذاب نیست، بلکه برای انواع پرندگان هم شرایط مساعدی موجود است تا بتوانند زندگی نمایند، در باغ ماژورل حدود 15 نوع پرنده زندگی می نمایند.

موزه باغ ماژورل

یکی از پر بازدیدترین بخش های باغ ماژورل مراکش، موزه ای است به اسم بربر که میتوانید زمانی که به این باغ رفتید از آن دیدن کنید. در گذشته از بربرها با نام آمازیغ هم یاد می شده است. بربرها جزء بومیان شمال آفریقا بودند و هنوز هم نوادگانشان در این محدوده زندگی می نمایند. موزه باغ ماژورل از بخش های نوساز باغ است که در سال 2001 میلادی به ماژورل اضافه شد. موزه بربر را برای تکریم و شناساندن تمدّن این مردم به ماژورل افزودند. در این موزه نقاشی های نفیسی که خود ژاک کشیده بود یا طی سال های مختلف به او هدیه داده شده بود جمع آوری شده اند. مضمون بیشتر این آثار بربرها هستند.

ساعات بازدید از باغ ماژورل

ساعت بازدید از باغ ماژورل از 8 صبح تا 5 بعدازظهر است که می توان به راحتی با تاکسی هایی که در سطح شهر هستند به آن جا رفت.

نکته جالب این که، برای افردی که شرایط اقتصادی خوبی ندارند، بازدید رایگان است.

منبع: گردشبان
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1282

به "باغ ماژورل، از جاذبه های دیدنی مراکش، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ ماژورل، از جاذبه های دیدنی مراکش، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید