باتری که گرمای بدن را به الکتریسیته تبدیل می کند

به گزارش مجله سرگرمی، محققان دانشگاه علوم و فناوری MISiS واقع در روسیه نسل جدیدی از باتری های حرارتی را طراحی کرده اند که توانایی تبدیل انرژی گرمایی بدن به الکتریسیته را دارند.

باتری که گرمای بدن را به الکتریسیته تبدیل می کند

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری ساینس دیلی، الکتریسیته گرمایی که در آن جریان الکتریکی از اختلاف پتانسیل گرمایی محیط به دست می آید، یکی از پرامیدترین بخش های انرژی سبز محسوب می شود. این پتانسیل گرمایی در محیط اطراف و در همه جا وجود دارد. ساختمانی که با تابش خورشید گرم شده است، یک وسیله نقلیه در حال حرکت و حتی گرمای بدن انسان نمونه هایی از آن هستند.

باتری های حرارتی جدید محققان روسی متشکل از الکترودهایی از جنس اکسید فلزات و الکترولیت های مبتنی بر آب هستند. این ترکیب، موجب افزایش جریان و کاهش مقاومت درونی عناصر به کاررفته در آن ها می شوند. به دلیل استفاده از آب، توان خروجی این باتری های حرارتی بین 10 تا 20 برابر بیش از نمونه های مشابه است و هزینه تولید آن نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

اکنون محققان در تلاشند تا با جایگزینی مواد مورد استفاده برای تولید الکترولیت و بهبود طراحی آن، توان خروجی باتری های حرارتی خود را افزایش دهند.

مهمترین کاربرد این فناوری جدید، تولید باتری های قابل حمل برای تامین توان مورد نیاز تجهیزات پوشیدنی با استفاده از گرمای بدن است.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Renewable Energy منتشر شده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1210

به "باتری که گرمای بدن را به الکتریسیته تبدیل می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باتری که گرمای بدن را به الکتریسیته تبدیل می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید