ویزای کانادا: انواع دعوتنامه کانادا ، شرایط دعوتنامه کانادا چیست؟

به گزارش مجله سرگرمی، دعوتنامه کانادا یک نامه امضا شده ساده از طرف کسی است که شما را به خوبی می شناسد و در کانادا زندگی می نماید و با این نامه شما را به کشور کانادا دعوت می نماید. این شخص می تواند دوست شما، خانواده یا شریک تجاری شما باشد، اما این موضوع را نباید فراموش کنید باید کسی باشد که با شما ارتباط نزدیکی دارد و می تواند هویت و هدف شما را از سفر به کشور کانادا توصیف و معین نماید. در واقع منظور از دعوتنامه این است که شخص دعوت کننده در کانادا از کنسولگری کانادا درخواست می نماید که به شما ویزا و اجازه ورود به کشور کانادا را بدهند. این موضوع بعلاوه به معنای نوعی تضمین از طرف شخص دعوت کننده به کنسولگری است که شما در زمینه انگیزه و هدف از سفرتان به کشور کانادا اطلاعات درستی را ارائه داده اید و کشور را قبل از اتمام ویزایتان ترک خواهید کرد. بعلاوه در صورتی که شما توانایی اقتصادی کافی را نداشته باشید، فرد دعوت کننده، شما را از لحاظ اقتصادی حمایت خواهد نمود. درسته که دعوتنامه جزء مدارک الزامی اخذ ویزا نیست اما به اسم یک مدرک اضافی شانس موفقیت اخذ ویزای شما را افزایش می دهد و به شفاف سازی این موضوع که چرا کنسولگری باید به شما ویزای کانادا را بدهد یاری بسزایی می نماید. پس دعوتنامه پرونده ویزای شما را تحکیم می بخشد.

ویزای کانادا: انواع دعوتنامه کانادا ، شرایط دعوتنامه کانادا چیست؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

شرایط دعوتنامه کانادا چیست؟

- فرد دعوت کننده حتما باید در کانادا اقامت داشته باشد یعنی یا باید سیتیزن باشد یا اقامت دائم داشته باشد.

- فرد دعوت کننده شما نمی تواند یک مهاجر غیر قانونی یا شخصی که حضور قانونی در کانادا ندارد باشد.

- فرد دعوت کننده باید بالای 18 سال باشد.

- فرد دعوت کننده باید شاغل باشد و گردش اقتصادی و عایدی کافی داشته باشد.

- دعوت نامه باید همراه با اطلاعات شخص دعوت کننده و اطلاعات متقاضی ویزا پر گردد.

- فرد دعوت کننده باید نامه دعوتنامه را به وسیله یک وکیل یا دفاتر اسناد رسمی برابر با اصل کند و نزد یکی از این افراد امضا نماید و سپس برای شما ارسال کند تا بتوانید با مدارک ویزای خود به کنسولگری ارائه دهید.

ویزای توریستی کانادا با دعوتنامه

معمولاً افرادی که برای رفتن به کشور کانادا قصد بازدید از دوست خود، یکی از اعضا خانواده یا شرکت در یک کنفرانس و یا جلسه کاری را دارند، داشتن دعوتنامه برای آن ها یکی از ملزومات است. همه کاری که باید انجام دهید این است که از دوست خود یا برگزار کننده کنفرانس یا شرکت بخواهید که دعوتنامه ای را برای شما تنظیم و ارسال نماید. اگر شما احتیاج به ویزای توریستی کانادا با دعوتنامه را دارید، این موضوع را به خاطر داشته باشید که داشتن دعوتنامه به معنای اخذ ویزا تضمینی نمی باشد. افسر ویزا یا مأمور دفتر مهاجرت متقاضیان ویزا را ارزیابی می کنند و در صورتی که متقاضی واجد شرایط باشد ویزای او صادر می گردد.

بیشتر بخوانید : ویزای مولتی کانادا بدون شینگن به چه صورت است؟

ویزای توریستی کانادا بدون دعوتنامه

داشتن دعوتنامه یکی از مدارکی است که بر روی پفراینده صدور ویزای شما تأثیر بسزایی دارد، زیرا شخصی که دعوتنامه را برای شما ارسال می نماید تضمین می نماید که شما قصد ماندن در کشور کانادا را ندارید و بعلاوه می تواند شما را از نظر اسکان و هزینه های زندگی تأمین نماید. ویزای توریستی کانادا بدون دعوتنامه مخصوصا برای افراد مجرد کمی شرایط پفراینده صدور ویزا را سخت می نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ویزای توریستی کانادا بدون دعوتنامه می توانید با مشاورین شرکت خبرنگاران تماس حاصل نمایید.

برای ویزای توریستی بعضی از شرکت ها از دعوتنامه های جعلی استفاده می کنند که حتما باید حواستان به این مورد باشد چون دعوتنامه هایی که از طرف بستگان درجه یک شما نیست اعتباری ندارد. از قلم نیاندازید که دعوتنامه شکل های متفاوتی دارد و مهم ترین و معتبر ترین آن دعوتنامه ای است که از سوی بستگان درجه یک شما به همراه اطلاعات اقتصادیاتی او ارسال می گردد و در صورتی که دعوت کننده اعلام کند که شما در منزل او اقامت خواهید داشت به دعوتنامه اعتبار بیشتری می دهد.

انواع دعوتنامه کانادا

انواع دعوتنامه برای ویزای توریستی کانادا عبارتند از: دعوتنامه خویشاوندی، دعوتنامه شرکت در سمینار و همایش ها، دعوتنامه دوره های آموزشی و دعوتنامه جلسه یا بازدید های کاری

1. دعوتنامه خویشاوندی :

بهتر است که تصور کنید عروسی دختر شما نزدیک است و شما برادرتان را برای شرکت در جشن عروسی دعوت نموده اید. برادر شما خارج از کانادا زندگی می نماید و شما می دانید که برادرتان برای شرکت در مرنام احتیاج به اخذ ویزا دارد و مایل هستید که به او یاری کنید تا این فرایند اخذ ویزا تا حد امکان شفاف و بدون مشکل پیش برود. با این حال، شما هیچ تجربه قبلی در زمینه مهاجرت ندارید و احساس بی فایده بودن می کنید. چگونه می توانید به او یاری کنید؟ در اینجا یک راه وجود دارد و شما به نام فردی که او را به کانادا دعوت می نماید، می توانید تنها با نوشتن یک نامه دعوتنامه، سفر بدون دردسری را برای او ایجاد نمایید.

به این نوع دعوتنامه، دعوتنامه خویشاوندی می گویند که فرد دعوت کننده می تواند یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود را جهت بازدید به کشور کانادا دعوت نماید. اعضای خانواده ای که شما می توانید برایشان دعوتنامه ارسال کنید شامل همسر، فرزند یا فرزندان تحت تکلف، پدر، مادر، خواهر، برادر، مادر عظیم، پدر عظیم، خاله، عمه، دایی و عمو می شوند.

نمونه دعوتنامه زیر برای فرزندانی است که اقامت کانادا را دارند و والدینشان در کشور دیگری مثل هند زندگی می کنند. در این نامه فرزندان قصد دارند والدینشان را برای تماشا آنها به کانادا دعوت کنند. گیرنده این نامه مرکز درخواست ویزای کانادا است. هدف این بازدید اجتماعی است. در این نامه، فرزندان از کشور کانادا برای اجازه بازدید والدینشان درخواست می کنند. در حالت عادی فکر می کنیم که گیرنده دعوتنامه، مهمان دعوت کننده است اما گیرنده دعوتنامه همواره برای مرکز درخواست ویزا می باشد.

این موضوع را از قلم نیاندازید که برای دعوت والدین یا پدر عظیم و مادر عظیم می توانید از نوع دیگر ویزا به نام سوپر ویزا استفاده نمایید. و در صورتی که فرد دعوت کننده قصد دعوت یکی از اقوام به غیر از والدین، فرزندان و همسر را داشته باشد باید دعوت کننده مجرد باشد و بالای 18 سال سن داشته باشد.

2. دعوتنامه شرکت در سمینار و همایش ها :

شما برای شرکت در سمینار، همایش و کنفرانس هایی که در کشور کانادا برگزار می گردد احتیاج به ویزای توریستی دارید و یکی از مدارک مورد احتیاج که دلیل سفر شما به کشور کانادا را بیان می نماید داشتن دعوتنامه از طرف یرگزار کننده آن سمینار، کنفرانس، همایش و شرکت و ... که قصد شرکت در آن را دارید می باشد. بیشتر سازمان دهندگان و برگزار کنندگان کنفرانس از این موضوع مطلع هستند که بیشتر کشورها برای سفر به کشور کانادا احتیاج به دعوت نامه دارند. شرکت برگزار کننده باید اطلاعات زیر را در دعوتنامه قید کند:

1. نام کامل

2. تاریخ تولد

3. آدرس و شماره تماس فرد دعوت شده

4. نسبت دعوت کننده با فرد دعوت شده

5. هدف از سفر

6. جه مدت فرد دعوت شده قصد ماندن در کشور کانادا را دارد.

7. بیان جزئیات اقامتی و مخارج زندگی

8. در چه تاریخی فرد دعوت شده قصد ترک کشور کانادا را دارد.

اگر شما قرار است در سمیناری که در کشور کانادا برگزار می گردد شرکت کنید و احتیاج به دعوتنامه دارید بهتر است تمامی اطلاعات در خصوص خودتان را برای آن شرکت برگزار کننده سمینار ارسال کنید تا آن ها بتوانند دعوتنامه را به راحتی تنظیم و برایتان ارسال کنند. بهتر است که از آنها درخواست کنید که دعوتنامه را برای شما با پست عادی ارسال کنند تا شما بتوانید دعوتنامه با پاکت تمبر شده آن را در مدارک پفراینده ویزایتان قرار دهید. پاکت مهر شده مهم است زیرا نشان دهنده اصالت دعوتنامه می باشد. با این حال، از آن شرکت تقاضا کنید که قبل از ارسال دعوتنامه به وسیله پست، اسکن دعوتنامه امضا شده را برای شما ایمیل کنند تا در صورتی که اصل دعوتنامه به موقع به وسیله پست به دستتان نرسید، بتوانید از اسکن آن برای درخواست ویزایتان استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید : فرایند درخواست پیکاپ ویزا یا پیکاپ پاسپورت به چه صورت است؟

3. دعوتنامه برای دوره های آموزشی :

برای گذراندن دوره های تحصیلی کمتر از 6 ماه احتیاج به ویزای توریستی دارید. برای شرکت در این دوره ها، معمولا از طرف کالج برای شما دعوتنامه ای ارسال می گردد که نام مؤسسه آموزشی، نام دوره و زمان آغاز و انتها دوره و هزینه پرداختی در آن قید می گردد.

4. دعوتنامه ملاقات کاری :

شرکت های کانادایی زمانی که بازتماشامایندگان تجاری را از خارج از کشور دعوت می کنند باید دعوتنامه ای برای آن ها تنظیم و ارسال کنند. بازتماشامایندگان تجاری می توانند یکی از خریداران بالقوه یا موجود، سرمایه گذاران، بازتماشامایندگان نمایشگاه های تجاری، شرکاء، کارمندان یا افرادی که جهت آموزش امکانات یا جهیزات شرکت می آیند باشند.

اگر شرکت کانادایی شما در حال دعوت یک بازتماشاماینده است، کننده شرکت باید دعوتنامه ای بنویسد. بعضی شرکت ها دارای افراد خاصی هستند که دعوتنامه ها را امضا می کنند. شرکت شما باید دو نسخه اصلی از دعوتنامه را برای هر بازتماشاماینده ارسال نماید، یک نسخه دعوتنامه برای ارائه جهت درخواست ویزا و دیگری برای هنگام ورود به کشور کانادا می باشد. اطمینان حاصل کنید که بازتماشامایندگان زمان کافی برای فرایند اخذ ویزا را داشته باشند. به وسیله لینک زیر می توانید از مدت زمان لازم جهت فرایند ویزا را اطلاع حاصل نمایید :

https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/application/check-processing-times.html

دعوتنامه باید شامل اطلاعات زیر باشد :

- اطلاعات شخصی که دعوت شده است :

نام شرکت

تاریخ تأسیس (در صورت اطلاع داشتن)

شرکت معرفی شده و سمت شخص

آدرس و تلفن شخص (منزل و محل کار)

ارتباط شرکت شما با شرکت دعوت کننده و تاریخچه همکاری هر دو شرکت با همدیگر

آیا شما بازتماشاماینده را به طور شخصی می شناسید و یا با او در ارتباط هستید؟

هدف از سفر (اگر بخشی از یک پروژه بلندمدت است، لطفا محتوای پروژه را اعلام نمایید)

مدت زمان لازم جهت بازدید شخص از شرکت شما در کانادا

شرکت شما تمام هزینه های اقامت و زندگی آن شخص را پوشش خواهد داد

تاریخی که فرد قصد ترک کشور کانادا را دارد (در صورتی که اطلاع دارید)

- در خصوص فردی که دعوتنامه را تنظیم می نماید:

نام کامل

نام شغل و سمت او در شرکت

آدرس و شماره های تلفن در کانادا

آدرس ایمیل کاری

- در خصوص شرکت دعوت کننده:

نام کامل شرکت

آدرس دفتر مرکزی

فهرست تمامی امکانات شرکت که قرار است مورد بازدید قرار بگیرند

آدرس وب سایت شرکت (در صورت موجود بودن)

تاریخ تأسیس شرکت

توضیح مختصری از نوع کسب و کار شرکت

هزینه دعوتنامه کانادا چقدر است؟

دعوتنامه کانادا، نامه ای است که ساکنین کانادا برای دعوت اتباع کشور هایی که جهت ورود به کانادا احتیاج به ویزا دارند استفاده می کنند. برابر با اصل کردن این نامه اعتبار بیشتری به آن می دهد و بسیاری از دفاتر ویزا آن را درخواست می کنند. هزینه دعوتنامه کانادا بستگی به داشتن دعوتنامه و برابر با اصل کردن آن (notarize) دارد.

اطلاعات مورد احتیاج جهت دعوتنامه :

نام کامل، تاریخ تولد، آدرس و شماره تماس، نسبت شخص دعوت کننده با شما، هدف از سفر، حدود تاریخ ورود و خروج، جزئیات محل اقامت و چگونگی پرداخت هزینه های سفر

نام کامل، تاریخ تولد، آدرس و شماره تماس در کانادا، شرایط اشتغال و شرایط اقامت در کانادا

منبع: پرواز نیکان
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1752

به "ویزای کانادا: انواع دعوتنامه کانادا ، شرایط دعوتنامه کانادا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای کانادا: انواع دعوتنامه کانادا ، شرایط دعوتنامه کانادا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید