الگوهای ریزش مو

به گزارش مجله سرگرمی، دلایل ریزش مو بسیار زیاد است و اگرچه پژوهش های گسترده ای در این مورد اجرا شده است، با این وجود بیان دلیل این که چرا بیشتر زنان و مردان از ریزش مو رنج می برند، سخت است.

الگوهای ریزش مو

مترجم: مهناز مزارعی

منبع:راسخون

دلایل ریزش مو بسیار زیاد است و اگرچه پژوهش های گسترده ای در این مورد انجام شده است، با این وجود بیان علت این که چرا بیشتر زنان و مردان از ریزش مو رنج می برند، سخت است.

ریزش موی مردان رایج تر از ریزش مو در زنان است با این حال میتوان طاسی را در زنان هم مشاهده کرد. تعدادی زنان مبتلا به ریزش مو به طور معینی افزایش یافته است. به علت تفاوت در شیوه زندگی، طاسی در زنان همیشه قابل مشاهده نیست.

اگرچه خط موی دائمی در زنان معین نیست، اما به طور کلی، مشاهده شده است که ریزش مو در منطقه تاج و بالاتر از پیشانی شروع می شود.

انواع ریزش مو

الگوهای ریزش مو در زنان کاملا متفاوت از ریزش مو در مردان است. اغلب اوقات ناحیه تاج دیده می شود در حالی که بالای سر و دو طرف سر در بیشتر مواردتحت تاثیر قرار می گیرد. با شروع یائسگی و در دوران بارداری، تعادل هورمونی بهم می ریزد

روش های بسیار زیادی وجود داردکه به درمان موهای شما کمک می کند

واقعیت ریزش مو

دلایل متعددی برای ریزش مو وجود دارد. بعضی از آنها در زیر آمده است:

گرچه دلایل متعددی برای ریزش مو وجود دارد، اما موارد نادر آنها شناخته شده است (درموارد نادر)

خشکی یا شوره سر.

استفاده از شامپو قوی.

مدل های مو که باعث می شود موها بزرگ و بلند بنظر برسند منجر به شکستگی مو می شود.

به طور کلی، حنا برای اهداف رنگ آمیزی عالی است، استفاده بیش از حد از حنا موجب خشک شدن پوست سر می شود. استفاده از حنا بدون مخلوط کردن چند روغن و مواد مغذی می تواند موهای شما را از ریشه تضعیف کند

بعضی از افراد حتی از رنگ موهای مختلف استفاده می کنند. به طور کلی، مدل ها باعث ایجاد این مشکل ها شده اند. اغلب اوقات، افراد برای جلب توجه از اسپری های مو استفاده می کنند که این باعث آسیب به موهایشان می شود

اگر فکر می کنید که بستن محکم موها قبل از خواب باعث رشد موها می شود باید بگویم که شما اشتباه فکر می کنید. اگر موهای بلند دارید می توانید با استفاده از یک قوسی باریک به تنفس ریشه های مو کمک کنید.

شانه زدن باعث گردش خون در پوست سر می شود. بسکمک از افراد فقط شب مو را شانه می کنند. تا آنجا که امکان دارد از این کار اجتناب کنید. موهایتان را به آرامی شانه کنید و سعی کنید بجای شانه زدن شدید از انگشتانتان استفاده کنید.

منبع: راسخون
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1853

به "الگوهای ریزش مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الگوهای ریزش مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید