استقرار میراث فرهنگی گلپایگان در خانه تاریخی معظمی

به گزارش مجله سرگرمی، دفتر نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان گلپایگان پس از انتها عملیات مرمت خانه تاریخی معظمی، در این خانه مستقر می گردد.

استقرار میراث فرهنگی گلپایگان در خانه تاریخی معظمی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان؛ مصطفی قانونی مدیر میراث فرهنگی شهرستان گلپایگان امروز دوشنبه 26 شهریور 97 با اعلام این مطلب گفت: با توجه به اخذ مجوز تبدیل 13 نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان های استان اصفهان به اداره از سوی اداره کل میراث فرهنگی این استان، در شهرستان گلپایگان نیز کوشش گردیده است تا با افزایش استانداردهای فعالیت در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امتیاز لازم را در راستای ارتقاء دفتر نمایندگی میراث شهرستان به اداره به دست آوریم.

او اضافه نمود: طی دو سال اخیر بر اساس فعالیت های انجام گردیده، مجوز تاسیس 15 اقامتگاه بومگردی در مناطق مختلف شهرستان و همچنین مجوز اولیه تاسیس 3 مجتمع گردشگری در کنار مشارکت در برگزاری 5 رویداد فرهنگی و گردشگری صادر گردیده است.

قانونی ادامه داد: در این مدت همزمان با اجرای بیش از 10 طرح مرمتی کوشش کردیم تا در قالب طرح بازآفرینی شهری، بافت تاریخی 5 ناحیه شهری و روستائی نیز مستند سازی گردد.

مدیر میراث فرهنگی شهرستان گلپایگان افزود: همچنین در این دو سال، پروانه بهره برداری از 43 کارگاه صنایع دستی و 14 مجوز مشاغل خانگی مستقل و 6 مجوز مشاغل خانگی پشتیبان در حوزه صنایع دستی در این شهرستان صادر گردیده است.

او با اشاره به افزایش نیروهای متخصص و جدید در کادر اداری میراث فرهنگی این شهرستان گلپایگان توضیح داد: در راستای افزایش کارآمدی فعالیت های نمایندگی میراث فرهنگی گلپایگان، در مدت دو سال اخیر حداقل 2 نفر از طریق پذیرش در آزمون استخدامی در رشته های تخصصی مربوط به سازمان جذب گردیده اند، لذا با توجه به کمبود فضای موجود، به صورت موقت با نصب کانکس در محل دفتر نمایندگی میراث شهرستان، اقدام به استقرار این نیروها در فضای اداری فعلی کردیم.

قانونی اظهار داشت: این در حالی است که از سال 1396 در راستای ارتقاء صندلی اداری میراث فرهنگی شهرستان گلپایگان، کار مرمت خانه تاریخی معظمی در این شهر به منظور استقرار نمایندگی میراث فرهنگی شروع گردیده است و امید می رود تا با تخصیص اعتبارات لازم، مرمت این خانه تاریخی تا پیش از سرانجام سال 1397 به اتمام رسیده و نمایندگی در این خانه تاریخی استقرار یابد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 دی 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 46

به "استقرار میراث فرهنگی گلپایگان در خانه تاریخی معظمی" امتیاز دهید

1 کاربر به "استقرار میراث فرهنگی گلپایگان در خانه تاریخی معظمی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار میراث فرهنگی گلپایگان در خانه تاریخی معظمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید