اساسنامه سهامی عام کارگزاری ها تدوین نشده است

به گزارش مجله سرگرمی، دبیرکل کانون کارگزاران در خصوص این که قرار بود شرکت های کارگزاری وارد بورس و تبدیل به سهامی عام شوند، گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار اساسنامه شرکت های سهامی عام برای کارگزاران بورس را تهیه و تصویب نکرده است.

اساسنامه سهامی عام کارگزاری ها تدوین نشده است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، روح اله میرصانعی دبیرکل کانون کارگزاران بورس در پاسخ به این پرسش که قرار بود شرکت های کارگزاری از شهریور ماه وارد بورس شوند و بعضی از آنها سهامی عام شوند، آیا این کار انجام شد، گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار هنوز اساسنامه شرکت های سهامی عام برای کارگزاران بورس را تهیه و تصویب نکرده است و به محض اینکه این اساسنامه به تصویب سازمان بورس برسد، بعضی از کارگزاران که تمایل دارند، می توانند در بورس اوراق بهادار یا فرابورس پذیرفته شوند.

وی گفت: این تعلل سازمان بورس است که هنوز اساسنامه شرکت سهامی عام برای کارگزاری های بورس را تصویب نکرده است، هر چه زودتر این اساسنامه تهیه و تصویب گردد بعضی کارگزاری های عظیم تقاضا می دهند و به شرکتهای سهامی عام تبدیل می شوند، بنابر این هنوز راه برای سهامی عام شدن کارگزاری ها باز نشده است.

میرصانعی در خصوص اینکه چه تعداد از کارگزاری های بورس ظرفیت تبدیل شدن به شرکت سهامی عام را دارند گفت: هنوز تقریبی در این زمینه ندارم، اما راه سهامی عام شدن کارگزاری ها باز نشده است.

دبیر کل کانون کارگزاران بورس همچنین در پاسخ به این پرسش که قرار بود انحصار مجوز کارگزاری های بورس شکسته گردد، آیا این کار صورت گرفته، گفت: هنوز دستورالعملی توسط سازمان بورس و اوراق بهادار برای اعطای مجوز جدید شرکت کارگزاری بورس نیامده است.

وی گفت: در حال حاضر 108 شرکت کارگزاری بورس در کشور فعال هستند که تعدادی از آنها مربوط به بانک ها هستند تقریبا همه بانک های کشور شرکت کارگزاری دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1189

به "اساسنامه سهامی عام کارگزاری ها تدوین نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اساسنامه سهامی عام کارگزاری ها تدوین نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید