اذعان ائتلاف سعودی به موفقیت حمله پهپادی نو یمن

به گزارش مجله سرگرمی، به رغم آنکه ائتلاف سعودی مدعی شد حملات پهپادی ارتش یمن علیه فرودگاه بین المللی ابها رهگیری شده است، سخنگوی این ائتلاف رسما وجود خسارت های مادی و جانی در پی این اقدام را تأیید کرد.

اذعان ائتلاف سعودی به موفقیت حمله پهپادی نو یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف سعودی، ظهر امروز (سه شنبه)، خاطرنشان کرد که فرودگاه بین المللی أبها در جنوب عربستان سعودی برای بار دوم هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

به رغم آنکه ائتلاف، امروز، از رهگیری پهپادهای ارتش یمن سخن گفت؛ اما ترکی المالکی اذعان کرد که طبق اطلاعات اولیه، در پی حملات مذکور هشت نفر مجروح شده اند؛ اما با این حال، او به هویت این هشت نفر هیچ اشاره ای نکرد.

وی بعلاوه مدعی شد که به یک هواپیمای غیرنظامی در این فرودگاه خسارت وارد شده است.

منابع سعودی، بامداد امروز، هم از حمله پهپادی به فرودگاه ابها خبر داده بودند؛ اما مدعی شده بودند که این پهپاد پیش از برخورد با هدف رهگیری شده است.

گزارش رسانه های سعودی در حالی منتشر شد که پایگاه البوابه الاخباریه الیمنیه گزارش داد مراکز رصد ناوبری بامداد امروز سه شنبه از لغو پرواز به فرودگاه خبر داده اند و این به معنای توقف ناوبری هوایی در فرودگاه مذکور و تحقق اهداف این حمله است.

ارتش یمن همیشه تأکید نموده است که تا زمان تداوم محاصره و حملات ائتلاف سعودی علیه اراضی یمن به حملات مشروع خود علیه اهداف نظامی در خاک عربستان سعودی ادامه خواهد داد.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین ماه سال 1394 کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت های یمن و توسعه فقر، بیکاری و توسعه بیماری های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در دنیا توصیف می نمایند. 22 میلیون نفر که 75 درصد جمعیت یمن را تشکیل می دهند نیازمند نوعی یاری رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، 8.4 میلیون نفر نمی دانند وعده غذایی بعدی شان از کجا تأمین خواهد شد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1789

به "اذعان ائتلاف سعودی به موفقیت حمله پهپادی نو یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اذعان ائتلاف سعودی به موفقیت حمله پهپادی نو یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید