احتمال حضوری بودن سال تحصیلی جدید برای مدارس عشایری

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/خوزستان رئیس آموزش و پرورش عشایری خوزستان با اشاره به احتمال حضوری بودن سال تحصیلی آینده برای مدارسی که کمتر از 30 دانش آموز دارند، گفت: با وجود تعداد اندک دانش آموزان، به گونه ای برنامه ریزی می کنیم که فاصله گذاری اجتماعی رعایت گردد و دانش آموزان در محیطی امن، تحصیل نمایند.

احتمال حضوری بودن سال تحصیلی جدید برای مدارس عشایری

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

مرادعلی سعیدی پور در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: سال تحصیلی جدید را مطابق با برنامه های اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش شروع می کنیم و مقرر شده که سال تحصیلی جدید از 15 شهریور شروع گردد. اما با توجه به اینکه خانواده های دانش آموزان عشایری کوچ رو هستند و بازگشت عشایر از استان های دیگر ممکن است زمان بر باشد، بنابراین همه مدارس عشایری ما از 15 شهریور شروع به کار نخواهند کرد. اما در مدارسی که عشایر به منطقه بازگشته اند، سال تحصیلی از 15 شهریور شروع خواهد شد.

وی اضافه نمود: ثبت نام دانش آموزان، ثبت سفارش کتب درسی و ساماندهی نیروهای انسانی در آموزش و پرورش عشایری استان صورت گرفته است. همچنین تجهیزات آموزشی برای مدارس تهیه شده اند. برای بعضی از مدارس نیز که ساختمان نامناسبی داشتند، کانکس جایگزین کردیم و تا به امروز 51 کانکس، جایگزین مدارس سنگی در استان شده اند و مابقی نیز به تدریج انجام خواهند شد.

رئیس آموزش و پرورش عشایری خوزستان تاکید نمود: برای سال تحصیلی پیش رو، محتواهای آموزشی را با توجه به شرایط سال تحصیلی تهیه نموده ایم تا در اختیار دانش آموزان قرار دهیم. آموزش در مناطق عشایری و مدارسی که کمتر از 30 دانش آموز داشته باشند، به احتمال خیلی زیاد حضوری باشد. البته آموزش حضوری دانش آموزان با رعایت همه شیوه نامه های در نظر گرفته شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد بود.

سعیدی پور در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارسی که دانش آموزان حضور پیدا می نمایند، تاکید نمود: شرایط مدارس عشایری به گونه ای است که تعداد دانش آموزان بسیار محدود است و عموما دانش آموزان هر مدرسه در شش پایه ابتدایی کمتر از 30 نفر هستند و در کل تعداد دانش آموزان بسیاری از مدارس ما، محدود است. بنابراین با تراکم دانش آموزی روبرو نیستیم اما با وجود تعداد اندک دانش آموزان، به گونه ای برنامه ریزی می کنیم که فاصله گذاری اجتماعی رعایت گردد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آموزش حضوری موثرتر است، در مدارسی که کمتر از 30 دانش آموز دارد، آموزش حضوری است. در کنار آموزش حضوری، در مناطقی که پوشش اینترنت وجود دارد از شبکه شاد نیز استفاده خواهیم کرد.

رئیس آموزش و پرورش عشایری خوزستان در خاتمه گفت: با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، در سه مرحله مواد شوینده در اختیار مدارس قرار دادیم و در طول سال تحصیلی نیز مواد شوینده و ضدعفونی نماینده در اختیار مدارس قرار می گیرد. در نهایت تمام کوشش ما این است که دانش آموزان عشایری در محیطی امن تحصیل نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1170

به "احتمال حضوری بودن سال تحصیلی جدید برای مدارس عشایری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال حضوری بودن سال تحصیلی جدید برای مدارس عشایری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید