اجرای سلیقه&zwnjای منشور حقوق شهروندی در دانشگاه&zwnjها، نباید دانشجویان را به انفعال بکشانیم

به گزارش مجله سرگرمی، دکتر مجید سرسنگی ، با اعلام این مطلب، اظهار کرد: منشور حقوق شهروندی ابلاغ شده از سوی رئیس جمهور، منشور خوبی است، اما عمل به قوانین و مقررات مهم تر از نوشتن این چنین منشورها است چرا که ما در کشور در ارتباط با موضوعات مختلف قوانین مختلفی نیز داریم، اما در مرحله عمل بسیاری از این قوانین نادیده گرفته شده و برداشت های سلیقه ای از آن صورت می گیرد.

اجرای سلیقه&zwnjای منشور حقوق شهروندی در دانشگاه&zwnjها، نباید دانشجویان را به انفعال بکشانیم

وی در ادامه شرح داد: متاسفانه تفسیرهای سلیقه ای از قوانین در دانشگاه ها بسیار پررنگ تر است و ما شاهد دیدگاه ها و برداشت های سلیقه ای از قوانین در حوزه های دانشگاهی و فعالیت های دانشجویی هستیم و این موجب می شود که با موضوعات مختلف دانشجویی برخوردهای سلیقه ای نیز داشته باشیم. این در حالی است که در محیط های دانشگاهی هم باید همانند سطح جامعه، قانون مبنای عمل باشد نه سلیقه فردی.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران همچنین اظهار کرد: این که سلیقه فردی در دانشگاه این باشد که فرد خاصی که مشکل یا ممنوعیت قانونی ندارد در دانشگاه سخنرانی نکند یا اینکه فعالیت یک تشکل خاص دانشجویی محدود شود و یا برخی رفتارهای سلیقه ای موجب خواهد شد جریان های دانشجویی به سمت انفعال بروند و حتی حقوق شهروندی آنها نیز نادیده گرفته شود.

دکتر سرسنگی گفت: در بحث دانشگاه ها و مراکز علمی، هیات علمی و وزارت علوم باید همت و جدیت خاصی برای عملی کردن منشور حقوق شهروندی داشته باشند. متاسفانه در حال حاضر بسیاری از مسائل حقوقی دانشجویان در دانشگاه ها، زیر پا گذاشته می شود و مواردی وجود داشته که در روز دانشجو در یکی از واحدهای دانشگاه تهران سخنرانی فرد خاصی که کاملا براساس قواعد و ضوابط هماهنگ شده بود، برگزار نشد و برخی نیروها مانع برگزاری یکسری برنامه های دانشجویی می شوند و به نظر من این مساله باید رفع شود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران تاکید کرد: وزیر علوم و دست اندرکاران این حوزه باید مسائل دانشگاهی و بخصوص حوزه حقوق دانشجویی را مورد توجه قرار دهند که دانشگاه و دانشجویان بتوانند با امنیت و آزادی کامل در چارچوب قوانین موجود فعالیت های خود را پیش ببرند، چرا که دانشجویان، مدیران عناصر آینده سازان کشور هستند. هر نوع برخورد با آنها در دوران دانشجویی موجب خواهد شد که در آینده عملکرد خوب یا بدی در عرصه مدیریتی اتخاذ کنند. اگر آنها در همین دوران آزادی و امنیت کامل داشته باشند و احساس کنند حقوق آنها رعایت می شود، در آینده نیز به طور سلیقه ای رفتار نخواهند کرد.

وی در خاتمه گفت: لازم است مسئولان، منشور حقوق را در دانشگاه به صورت همه جانبه اجرا کنند و در اجرای منشور به صورت سلیقه ای نباشد و در حوزه دانشجویی نیز به امنیت روانی و آزادی های مدنی دانشجویان تاکید بیشتری داشته باشند تا با دانشجویانی شاداب و پرامید در جامعه روبرو شویم نه اینکه حس مشارکت طلبی آنها در جامعه از بین برود و دانشجویان دچار انفعال شوند چرا که خطرناک ترین امر برای هر جامعه این است که نسل جوان آن جامعه در پیشبرد امور مشارکت نداشته باشند.

منبع: ویکی گرام
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1373

به "اجرای سلیقه&zwnjای منشور حقوق شهروندی در دانشگاه&zwnjها، نباید دانشجویان را به انفعال بکشانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای سلیقه&zwnjای منشور حقوق شهروندی در دانشگاه&zwnjها، نباید دانشجویان را به انفعال بکشانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید