آیا یخ می تواند جوش صورت را از بین ببرد؟

به گزارش مجله سرگرمی، جوش صورت و بدن مسئله ای است که تقریبا همه با آن دست به گریبان اند و همه افراد دنبال راهی برای خلاص شدن از آن ها هستند.

آیا یخ می تواند جوش صورت را از بین ببرد؟

برخی افراد شاید فقط در دوره ای از زندگی مانند نوجوانی جوش بزنند و برخی دیگر ممکن است در تمام زندگی شان با این مشکل روبرو باشند. راه های زیادی برای درمان جوش صورت و بدن یا پیشگیری از آن وجود دارد. در این مقاله از خبرنگاران می خواهیم استفاده از یخ برای جوش صورت را آنالیز کنیم.

چرا یخ برای جوش صورت مفید است؟

جوش زمانی به وجود می آید که چربی و سلول های پوست فولیکول مو را مسدود می نمایند و در نتیجه چربی اضافی و پس مانده سلول و باکتری ها زیر پوست جمع می شوند. ممکن است دیواره های فولیکول گیرنموده زیر پوست بشنمایند و محتویات آن را به بافت های پوست اطراف آن بپاشند. این باعث ایجاد جوش های بیشتری در آن ناحیه از پوست و التهاب می گردد.

یخ به کاهش قرمزی پوست صورت و ورم پوست و درد در جوش های التهابی مانند کورک و کیست ها یاری می نماید. با این حال، یخ شاید اثر چندانی بر جوش های غیرالتهابی مانند جوش های زیر پوستی، که بیشتر به جوش سرسیاه و جوش سرسفید معروف اند نداشته باشد. کمپرس سرد، التهاب را به حداقل می رساند و باعث می گردد جوش کمتر به چشم بیاید اما نمی تواند محتویات داخل جوش را خالی کند.

نحوه استفاده از یخ برای برطرف جوش در قسمت های مختلف بدن

جوش ممکن است در هر قسمتی از بدن به وجود بیاید، از جمله صورت، پشت، سینه و سر. فنون مختلف برای استفاده از یخ شاید در برخی از قسمت های بدن بیشتر از بقیه جواب بدهند. این هدایت های کلی را در هر قسمت از بدن برای درمان التهاب جوش با یخ به کار ببرید:

  • آن قسمت از پوست را با شوینده ای ملایم و آب گرم بشویید
  • یخ را مستقیم روی پوست نگذارید
  • قطعات یخ یا بسته یخ را در پارچه ای تمیز بپیچید و بعد روی پوست بگذارید
  • یخ را با وقفه های 30 ثانیه تا یک دقیقه ای روی پوست بگذارید
  • مراقب باشید که با بسته یخ روی پوست به خواب نروید

جوش صورت

بسته به میزان و تعداد جوش ها می توان از یک یا چند تکه یخ استفاده کرد. ابتدا ناحیه ای را که جوش دارد بشویید و به آرامی خشک کنید. سپس یک تکه یخ پیچیده شده در پارچه تمیز را به مدت چند دقیقه روی جوش بگذارید، بعد به مدت یک دقیقه یخ را بردارید و دوباره برای چند دقیقه دیگر بگذارید. این کار را چند بار تکرار کنید. این کار را می توانید عصرها یا صبح ها انجام دهید. برای جوش هایی که به شدت ملتهب اند می توانید روزی چند بار از یخ بهره ببرید، البته به شرطی که هر بار پوست را از قبل تمیز نموده باشید. اگر تکه های یخ ندارید، می توانید از کیسه های سبزیجات فریزشده نیز بهره ببرید.

پیشنهاد مطالعه: بعلاوه می توانید مطلب خواص باورنکردنی حنا برای ناخن و مو را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2099

به "آیا یخ می تواند جوش صورت را از بین ببرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا یخ می تواند جوش صورت را از بین ببرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید