آلودگی هوا کم نمی شود، استانداردها را پایین بیاوریم!

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: مطالعات نشان داده است که آلودگی هوا روی سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه ای و زنان باردار و جنین آنها تاثیر گذار است و موضوع جدیدی نیز نیست و حتما باید مداخلاتی برای بهتر شدن شرایط آلودگی هوا صورت بگیرد.

آلودگی هوا کم نمی شود، استانداردها را پایین بیاوریم!

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ارتباط با پیش بینی ها از شرایط آب و هوا طی روزهای آینده گفت که اگرچه درحال حاضر هوای تهران چندان آلوده نیست، اما انتظار داریم با توجه به پایداری هوا و غلظت آلاینده ها به این آلودگی اضافه نموده شود و در روزهای آینده نیز با آلودگی هوا روبرو باشیم. بدترین روزها از نظر اندازه آلودگی هوا در تهران در هفته پیش رو، روزهای سه شنبه و چهارشنبه است.

این در حالی است که از ابتدای سال تنها 2 روز هوای پاک داشته ایم. 195 روز قابل قبول و 63 روز هوای ناسالم و 6 روز هوای آلوده که سه شنبه و چهارشنبه همین هفته نیز طبق گفته هواشناسی آلوده است و جمع روزهای آلوده به 8 روز می رسد.

دکتر مسعود یونسیان عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، درباره این مسئله که آلودگی هوای کنونی چه تاثیری روی سلامت جامعه دارد و چه اقداماتی باید از طریق دولت و مسئولین شهری صورت بگیرد اظهار کرد: مطالعات نشان داده است که آلودگی هوا روی سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه ای و زنان باردار و جنین آنها تاثیر گذار است و موضوع جدیدی نیز نیست و حتما باید مداخلاتی برای بهتر شدن شرایط آلودگی هوا صورت بگیرد.

او ادامه داد: با وجود افزایش روز افزون خودروها در کشورمان و همچنین فعال بودن تعداد زیادی خودرو غیر استاندارد، نکته ای که در این بین وجود دارد، این است که تا به امروز مداخلات قابل ملاحظه نیز اجرا شده است که اگر این اقدامات صورت نمی گرفت ما هم اکنون با شرایط بدتری روبرو بودیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ما در زمینه آلودگی هوا در یک شرایط نسبتا ثابت قرار داریم شرح داد: علتی که گزارش های روزهای آلوده و ناسالم بیشتر شده است این است که ما اخیر بیشتر این مسئله را رصد می کنیم و شاخص های خود را بهبود بخشیده و پایین آورده ایم که این موضوع قابل نقد است و ما وقتی می خواهیم یک استانداری برای آلودگی هوا تعیین کنیم به شرایط جامعه و بهبود آن نیز بنگریم که این مسئله نظر سازمان جهانی بهداشت است.

یونسیان اضافه نمود: سازمان جهانی بهداشت نمی گوید، ما آنچه که به عنوان رهنمود تعیین می کنم شما الزاما باید آن را اجرا کنید. در این بین کشور ما آن رهنمود ها را اجرایی کرده است و نتیجه آن همین شرایط کنونی است که سازمان های اجرایی بریده اند و می گویند اگر فکر می کنید شرایط اینقدر بد است پس باید همه چیز را تعطیل کنیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه من از منتقدین جدی این مسئله هستم که بدون در نظر گرفتن ظرفیت های خود استانداردها را به شکل ایده آل گرایانه دنبال کنیم گفت: ما باید شرایط را به صورت واقع گرایانه ببینیم تا با شرایط کنونی روبرو نشویم. معنای این حرف نیز این نیست که کنار بکشیم اما اینکه مسئولیت های زیادی را بر عهده سازمان های اجرایی بگذاریم، قطعا نمی توانند کارهای لازم را انجام دهند.

یونسیان در پایان اذعان کرد: یکی از کارهایی که باید مدنظر قرار بگیرد این است که استانداردهای منطقی تر و قابل دست یافتنی تری را وضع کنیم که استانداردها بتوانند مرحله به مرحله ارتقا پیدا کنند تا بتوانیم به مرور شرایط را بهبود ببخشیم.

منبع: رکنا
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1937

به "آلودگی هوا کم نمی شود، استانداردها را پایین بیاوریم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی هوا کم نمی شود، استانداردها را پایین بیاوریم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید