آشنایی با برترین مقاصد دریای مدیترانه برای عاشقان سفر، تصاویر

به گزارش مجله سرگرمی، کشورهای زیادی با دریای مدیترانه همجوار هستند که و یونان، یکی از برترین آنها به شمار میرود. مهمان نوازی و آثار متعددی از دوران باستان، این کشور را به یک قطب گردشگری تبدیل نموده است.

آشنایی با برترین مقاصد دریای مدیترانه برای عاشقان سفر، تصاویر

ایتالیا به اسم معروف ترین کشور مدیترانه ای، با آشپزی و تاریخ فوق العاده اش به معروفیت رسیده و سواحل و جزایر خیره کننده تنها بخشی از نقاط تماشای آن محسوب می گردد.

اسپانیا هم توانسته توریست زیادی را از اقصی نقاط جهان جذب خود کند، این مقصد تابستانی با آب و هوای خوب قطعاً تجربه تعطیلات شما را به یادماندنی خواهد نمود. پرتغال ، مالت، فرانسه ، قبرس ، کرواسی و ... هم در حوزه مدیترانه قرار گرفته و نقاط تفریحی مهیجی دارند. با ما همراه باشید تا 10 مقصد توریستی برتر مدیترانه را به شما معرفی کنیم.

1. مایورکا، اسپانیا

مایورکا (Majorca) یکی از معروف ترین مقاصد توریستی اسپانیا به شمار میرود. توریستان از قرن 19 این مکان را برای تعطیلات خود انتخاب می کردند و با اینکه سواحل شگفت انگیز و زندگی شبانه معرکه اش موجب معروفیت این گوهر مدیترانه ای شده، اما این همه ماجرا نیست و تفریح های متنوع آن می تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند. جزیره مایورکا در طول سال میزبان توریستان زیادی بوده، هر چند اوج شلوغی آن در ماه های ژوئن تا اکتبر است.

2. زاکینتوس، یونان

زاکینتوس (Zakynthos) یک جزیره باشکوه یونانی بوده و با وجودی که معروفیتش به پای بعضی از جزایر یونانی مانند سانتورینی یا کرت (Crete) نمی رسد، اما جواهری است که هر لحظه از اوقات شما را با سواحل شنی شگفت انگیز، دریای کریستالی شفاف و تپه های زیبا لذت بخش خواهد نمود. ساحل ناواجیو (Navagio) برترین بخش این جزیره و جزو مشهورترین سواحل جهان به تعداد می رود. وهمی ها در گذشته به این جزیره گُلِ مشرق می گفتند که همچنان به این نام معروف است.

3. دوبروونیک، کرواسی

دوبروونیک (Dubrovnik) یکی از شهرهای کرواسی با تاریخ و معماری خیره کننده بوده و به علت اهمیت تاریخی اش به ثبت یونسکو رسیده است. شهر قدیمی (Old Town) دوبروونیک که از مقاصد اصلی تمام مسافران بهحساب می آید، با دیوارهای سنگی عظیمی از قرن 16 احاطه شده و کلیسای سنت بلیز (St. Blaise)، کاخ اسپونزا (Sponza) از دوران رنسانس و کاخ رکتور (Rector) از دوره گوتیک جزو معماری آن هستند. ضمناً می توانید از سواحل و استراحتگاه های عالی دوبروونیک استفاده نموده و از این بخش مدیترانه لذت ببرید.

4. سانتورینی، یونان

این جزیره آتشفشانی گذشته مهمی دارد و به همین علت مهیج ترین جزیره یونان محسوب می گردد، چراکه شکل فعلی آن در اثر فوران آتشفشانی عظیم در دوران باستان بوده است. فریب این گذشته تاریخی را نخورید، جزیره سانتورینی دارای منظره ها چشمگیر، صخره های تیز و سواحل شنی سیاه آتشفشانی بوده و استراحتگاه های لوکس است. اگر می خواهید تعطیلات خود را در کنار دریای فیروزه ای مدیترانه بگذرانید برترین محل ممکن را انتخاب نموده اید، با اینکه تابستان های بسیار شلوغی دارد اما به خاطر آب و هوای معتدل، در هر زمان از سال می توانید به این جزیره سفر کنید.

5. مانارولا، ایتالیا

مانارولا (Manarola) یکی از زیباترین روستاهای ایتالیا و مدیترانه برای گذراندن تعطیلات است. این روستای زیبا جزو پنج روستای ساحلی در ریویِرا (Riviera) ایتالیا به تعداد می رود و جذابیت منحصر به فرد، خیابان های باریک و خانه های رنگارنگ باعث معروفیتش شده اند. اگر به این روستای معرکه سفر کردید حتماً سری هم به چهار روستاهای دیگر بزنید که با راستاهای پیاده روی به هم وصل شده و معروف ترین آنها راستا عشق نام دارد. این منطقه به سبب آب و هوای معتدل نه تنها در تابستان، بلکه در طول سال هم پذیرای توریستان است.

6. ریویرای فرانسه

ریویرای فرانسه (French Riviera) یکی از مشهورترین نقاط توریستی مدیترانه به تعداد می رود، به خصوص برای کسانی که در پی اقامتگاه های لوکس و رستوران های درجه یک هستند. این منطقه به لحاظ فرهنگی و تاریخی هم حائز اهمیت است، به طوری که جشنواره فیلم کن با معروفیت جهانی در این محل برگزار می گردد. شهرهای ساحلی و استراحتگاه های زیبای ریویرا مناسب حال توریستان و هنرمندانی است که به کنکاش در بخش های شگفت انگیز ساحل دریای مدیترانه علاقه دارند. ریویرای فرانسه در فصل تابستان با سیل توریست روبرو می گردد، اما به علت هوای معتدل در همه فصول میزبان توریستان خواهد بود.

7. ساردینیا، ایتالیا

ساردینیا (Sardinia) دومین جزیره ی عظیم در کل مدیترانه و یکی از مسحور کننده ترین نقاط توریستی این منطقه محسوب می گردد. خط ساحلی معرکه ای مملو از سواحل چشم نواز داشته و علاوه بر ساحل و استراحتگاه های این جزیره می توانید از فعالیت های مختلفی نظیر اسب سواری و قایقرانی و حتی اسکی در زمستان لذت ببرید. ساردینیا هم مثل سایر نقاط ایتالیا، غذاهای خوشمزه ای دارد و در همه ایام سال میزبان توریستان است.

8. کورچولا، کرواسی

کورچولا (Korcula)، زادگاه مارکو پولو (Marco Polo) و یکی از برترین جزایر کرواسی با سواحل معروف است. با سفر به این جزیره می توانید اوقات خوشی را در کنار دریای آدریاتیک و سواحل شگفت انگیز آن بگذرانید و از غذاهای خوشمزه و نوشیدنی های عالی کورچولا لذت ببرید. معماری تاریخی فوق العاده، خیابان های باریک و کافه های زیبا شما را سرگرم نموده و این لذت را دوچندان می نماید.

9. آلبوفرا، پرتغال

با اینکه بخش اعظمی از کشور پرتغال به اقیانوس آرام مشرف است، اما بخش جنوبی آن در کنار مدیترانه قرار داد. آلبوفرا (Albufeira) یکی از مقاصد توریستی مدیترانه در ساحل پرتغال به تعداد می رود که علاوه بر زندگی شبانه می توانید از روستای قدیمی در مرکز این شهر زیبا هم تماشا کنید و اگر هم عاشق پرنده ها هستید حتماً انواع و اقسام آنها را خواهید دید. آلبوفرا بیش از 20 ساحل مجاور هم دارد که برای شنا کردن و آفتاب گرفتن فوق العاده هستند، همه این جاذبه ها توانسته خانواده ها و زوج های زیادی را به آلبوفرا بکشاند.

10. پافوس، قبرس

با اینکه قبرس یک مقصد تابستانی برای گذراندن تعطیلات محسوب می گردد، اما در تمام ایام سال پذیرای شما خواهد بود. پافوس (Paphos) به واسطه آثار تاریخی نظیر مقبره پادشاهان (Tombs of the Kings) به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده، پس علاوه بر بازدید از این محل، نگاهی هم به موزاییک های شگفت انگیز رومی بیندازید و از زندگی شبانه پر جنب و جوشش لذت ببرید.

منبع: گردشبان
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1747

به "آشنایی با برترین مقاصد دریای مدیترانه برای عاشقان سفر، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با برترین مقاصد دریای مدیترانه برای عاشقان سفر، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید