94 درصد جمعیت روستایی کرمانشاه آب آشامیدنی سالم دارند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، فرامرز شوهانی ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه از ابتدای سال77 به طور رسمی جهت خدمات رسانی و ایجاد تاسیسات آب شرب در سطح روستاها فعالیت خود را شروع کرد.

94 درصد جمعیت روستایی کرمانشاه آب آشامیدنی سالم دارند

وی اضافه نمود: قبل از تاسیس این شرکت وظایف مربوط به اجرای پروژه های عمرانی آبرسانی و نگهداری تاسیسات به عهده اداره مهندسی بهداشت جهاد سازندگی استان بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه اعلام کرد: از مهم ترین وظایف اصلی آبفار استان بهره برداری و نگهداری از شبکه های موجود آب آشامیدنی روستاها است که در این زمینه نیز فعالیت های قابل توجهی انجام گرفت.

وی در ادامه به تشریح دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در توسعه آبرسانی روستایی پرداخت و اضافه نمود: در سال 57 تعداد روستاهای دارای شبکه آب آشامیدنی 128 روستا بود که در سال 97 این نیزان به 2195 روستا رسیده است یعنی بالغ بر2 هزار و 67 روستا طی این مدت از آب آشامیدنی بهره مند شدند.شوهانی بیان داشت: همچنین در سال 57 تعداد 50 هزار و 883 نفراز جمعیت روستا از آب آشامیدنی و سالم بهره می بردند که در سال 97 این تعداد به 146 هزار و 580 نفر رسیده است.

وی گفت: در حال حاضر 94 درصد جمعیت روستایی استان دارای آب شرب سالم هستند و تنها 6 درصد جمعیت روستایی فاقد آب هستند این در حالی است که قبل از انقلاب فقط 11.8 درصد از جمعیت روستایی دارای آب آشامیدنی بودند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه گفت: در تمام استان 394 روستا فاقد آب است که عمده ترین علل محرومیت آن ها پایین بودن جمعیت این روستاها، پرکندگی زیاد، صعب العبور بودن و عدم وجود منبع آب است.

وی اضافه نمود: از ابتدای امسال کار مطالعاتی بر روی این تعداد روستا در دستور کار قرار گرفته که 242 مورد آن به مشاوران ذیصلاح سپرده شده است.

شوهانی مطرح کرد: طرح مطالعاتی جامع تامین آب پایدار روستاهای استان به ویژه در مناطق زلزله زده امری ضروری و اجتناب ناپذیر است که این امر مستلزم تامین اعتبار بالغ بر 10 میلیارد تومان است.

وی توضیح داد: در صورت 52 میلیارد تومان اعتبار آبرسانی به 180 روستا تا سال 1400 صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه همچنین به تعداد مجتمع های آبرسانی روستایی را قبل از انقلاب 2 مورد مطرح کرد و گفت: از سال 57 تا امروز این تعداد این تعدا به 216 مورد رسیده است.

وی اعلام کرد: طی مدت چهل سال انقلاب ایستگاه پمپاژ در استان ما از 211 مورد به 389 مورد ، تعداد حلقه چاه ها از 168 حلقه به 276 حلقه، تعداد چشمه ها از 156 دهنه به 294 دهنه رسیده است.

این مسئول از هدر رفت 33 درصدی آب در بخش روستایی سخن گفت و اضافه نمود: در این راستا بیش از 2 هزار انشعاب غیر مجاز داریم.

شوهانی بیان داشت: البته ممکن است این هدر رفت به دلیل فرسودگی خطوط لوله هم باشد که در حال حاصر از8200 کلیومتر شبکه آب روستایی حدود 2500کلیو متر آن فرسوده است که عمری بیش لز 30 سال را دارند.

وی در ادامه به خسارات ناشی از زلزله اشاره نمود و اضافه نمود: این زلزله بیش از 180 میلیارد تومان به زیرساختهای آب و فاضلاب خسارت وارد کرد که آب بسیاری از روستاها را قطع کرد که با کوشش نیروها پس از 4 روز پیروز شدیم آب تمام دوستاها را وصل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت آب آشامیدنی روستاهای زلزله زده مسئله ای ندارد و حتی بهتر از قبل هم شده ادامه داد: در ابتدا به دلیل عدم دریافت آب بها حدود 2.5 برابر مصرف آب بالا رفته بود که از آبان امسال دوباره قرائت کنتور را شروع کردیم و این اکنون در حال کاهش است.

شوهانی ابراز داشت: برای مناطق زلزله زده بیش از 70 پروژه تعریف شده که تعدادی از آنها در زمینه پکیج های تصفیه آب اضطراری است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 148

به "94 درصد جمعیت روستایی کرمانشاه آب آشامیدنی سالم دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "94 درصد جمعیت روستایی کرمانشاه آب آشامیدنی سالم دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید