5 نکته از بازی پرسپولیس و آلومینیوم

به گزارش مجله سرگرمی، پرسپولیس این هفته، فرصت دارد با گرفتن انتقام شکست دور رفت به رکورد میزبانی های بدون باخت خودش در زمان دایی برسد و سپس برای رسیدن به صدر تاریخ، آماده گردد.

5 نکته از بازی پرسپولیس و آلومینیوم

* رسیدن به خود و حمله به رکورد

باختن در آزادی؛ آخرین بار چنین اتفاقی برای پرسپولیس کی افتاد؟ رسیدن به آخرین شکست خانگی پرسپولیس، کار سختی است و احتیاج به زمان زیادی برای عقب رفتن دارد: تا هفته های پایانی لیگ نوزدهم. پس از آن باخت (برابر ذوب آهن)، پرسپولیس هیچ شکستی در 25 بازی خانگی آخرش نداشته و حالا اگر به آلومینیوم هم نبازد، با رکورد خودش بین لیگ های 12 تا 14 برابر می گردد: تیمی که در 26 بازی خانگی پیاپی نباخت (از باخت به تراکتور تا باخت به تراکتور)؛ و سپس تیم گل محمدی آماده می گردد تا به رجحانن رکورد نباختن در خانه تاریخ لیگ برتر حمله می نماید: سپاهان با 28 میزبانی بدون شکست.

* مساوی نمی گردد

آلومینیوم جزو مهمان های تازه وارد تاریخ لیگ برتر است، ولی برخلاف رویارویی های پر از مساوی اش برابر استقلال (2 تا از 3 مصاف دو تیم در لیگ برتر برنده نداشته است)، هیچ کدام از مصاف های آن ها با پرپسولیس مساوی نشده است آلومینیوم هرگاه در خانه میزبان پرسپولیس بوده، برنده شده و هرگاه به خانه پرسپولیس رفته، شکست خورده است.

* خودشه!

آلومینیوم؛ این تنها نامی است که پرسپولیس را در یکی، دو فصل اخیر ناکام گذاشته است. پرسپولیس در 37 بازی آخر لیگ رجحان اش تنها یک بار باخته که در بازی رفت این فصل برابر همین آلومینیوم بوده است؛ و البته آلومینیوم، یکی از معدود تیم هایی است که در 6 فصل اخیر، بیشتر از یک بار پیروز به شکست دادن قهرمان همیشگی لیگ برتر شده. جالب تر اینکه، رسول خطیبی به عنوان سرمربی، در مصاف های لیگ رجحان برابر پرسپولیس و گل محمدی، بردهایش بیشتر از باخت هایش است. اگر بازی های پرسپولیس را طوری برش بزنیم که رویارویی این هفته با آلومینیوم، بازی شماره 50 اش باشد، آن ها در 49 بازی آخرشان 2 بار باخته اند و هر 2 بار به همین آلومینیوم.

* غول خانه

هیچ تیمی این فصل، نتایج خانگی بهتری نسبت به پرسپولیس نگرفته است. با ملاک قرار دادن لیگ 21، فقط گل گهر و طرفدار توانسته اند از پرسپولیس میزبان امتیاز بگیرند و حالا آیا رسول خطیبی هم به دو استقلالی دیگر پیوسته و با امتیاز، آزادی را ترک می نماید؟ اگر ملاک را روی 20 میزبانی آخر پرسپولیس تنظیم کنیم، خروجی همان قبلی است: 18 برد، گرفتن 56 امتیاز از 60 امتیاز ممکن و تنها 2 بازی بدون برد برابر تیم های قلعه نویی و عنایتی. پرسپولیس در 7 بازی خانگی آخرش فقط طرفدار را شکست نداده است.

* واقعا؟

جایگاه آلومینیوم در جدول و تعریف و تمجید از تیم خطیبی، سنخیتی با آمار این تیم در هفته های اخیر ندارد. آلومینیوم هیچ بردی در 8 بازی آخرش نداشته و علاقه ویژه اش در این فصل، تقسیم امتیاز بوده است: 10 بار. آن ها با این 10 مساوی، 10 امتیاز گرفته اند درحالیکه اگر در نیمی از آن ها برنده و در نیم دیگر، بازنده می شدند حالا 5 امتیاز بیشتر داشتند. تیم خطیبی در 12 بازی خارج از خانه آخرش تنها یک بار برنده شده که برابر تراکتور در تبریز بوده است.

فوتبالی

منبع: فرارو
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2034

به "5 نکته از بازی پرسپولیس و آلومینیوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته از بازی پرسپولیس و آلومینیوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید