5 دلیل احساس خستگی در طول روز

به گزارش مجله سرگرمی، گاهی اوقات احساس خستگی حتی پس از یک خواب خوب شبانه می تواند روز کسالت باری را برای فرد در پی داشته باشد.

5 دلیل احساس خستگی در طول روز

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، کمبود خواب در تمامی مواقع علت اصلی احساس خستگی نیست و از وجود بیماری های نهفته و فاکتورهای دیگر ناشی می گردد .

سایت firstpost در مطلبی به بعضی از این عوامل اشاره نموده است :

کم خونی، فقر آهن

کم خونی بیماری است که با کاهش سطح هموگلوبین یا گلبول های قرمز خون همراه است. زنان به دلیل دوران قاعدگی و بارداری بیشتر در معرض این عارضه هستند. کمبود آهن عامل اصلی کم خونی است و می تواند باعث احساس خستگی و ضعف در فرد گردد .

آپنه خواب

ابتلا به این عارضه باعث می گردد تنفس فرد هنگام خواب برای مدت زمان کوتاهی متوقف گردد. قطع تنفس، فشار خون را کاهش داده و فرد را از خواب بیدار می نماید. همچنین هنگام نفس کشیدن مجرای تنفسی آنان باریک شده که موجب خُرخُر کردن می گردد. افراد مبتلا به آپنه خواب در طول روز احساس خستگی دارند. احتمال ابتلا به آپنه خواب در تمامی افراد وجود دارد اما چاقی می تواند این خطر را افزایش دهد. همچنین مصرف مواد الکلی و استعمال سیگار شرایط را برای این افراد تشدید می نماید .

کاهش سطح تیروئید

درصورتیکه غده تیروئید عملکرد مطلوب خود را نداشته باشد فرد احساس خستگی می نماید. کم کاری تیروئید موجب افزایش وزن، احساس درد در بدن و خشکی پوست می گردد .

استرس یا افسردگی

بدن به استرس واکنش نشان می دهد. در مواقع استرس های ناگهانی هورمون استرس یا کورتیزول ترشح می گردد تا بدن بتواند برای مقابله با آن آماده گردد. هرچند، درصورتیکه استرس ادامه پیدا کند تاثیر کورتیزول معکوس می گردد و با احساس خستگی و سستی همراه می گردد .

سطح بالای کافئین

ممکن است عجیب به نظر آید اما وجود سطح بالایی از کافئین در بدن موجب احساس خستگی و سستی در فرد می گردد. کافئین با مسدود کردن بعضی کانال ها در مغز بدن را هوشیار می سازد. زمانیکه سطح کافئین تحلیل برود مغز با احساس خستگی به این کاهش واکنش نشان می دهد .

منبع:ایسنا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 552

به "5 دلیل احساس خستگی در طول روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 دلیل احساس خستگی در طول روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید