202 کسب وکار در قم نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کردند

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: طبق آخرین آماری که از درگاه مرکز توسعه تجارت الکترونیک استخراج شده، تعداد کسب وکارهای الکترونیکی دارای نماد استان از ابتدای سال 1389 تا پایان 1399 به یکهزار و 288 مورد رسیده که از این تعداد 202 مورد مربوط به سال گذشته می باشد.

202 کسب وکار در قم نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کردند

جواد غلام پور با اشاره به تاثیرگذار بودن توسعه زیرساخت های ارتباطی در موضوع ایجاد کسب و کارهای الکترونیکی گفت: با برنامه ریزی هایی که درجهت کاهش شکاف دیجیتالی و توسعه زیرساخت ها در قم انجام گرفته است، زیرساخت های حوزه فناوری اطلاعات در این استان رشد مناسبی داشته که یکی از این تحول ها را برقراری پوشش نسل پنجم تلفن همراه دراسفند ماه 99 می توان نام برد.

مدیرکل ارتباطات قم با اشاره به نقش اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان درایجاد زیست بوم استارتاپی و حمایت های انجام گرفته مادی و معنوی از فعالان حوزه فناوری اطلاعات در استان گفت: تا به امروز بیش از یکهزار و 288 نماد اعتماد الکترونیکی دراستان واگذار شده که 202 مورد درسال 1399 فعال شده است.

وی با اشاره به جایگاه فناوری اطلاعات درایجاد اشتغال مولد اضافه کرد: با کمی تامل درتعریف اشتغال مولد می توان به جایگاه فناوری اطلاعات پی برُد، به طوری که اشتغالی که سرمایه آفرین باشد اشتغال مولد نامیده می شود و تمامی کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات ضمن سرمایه آفرین بودن اشتغال زا هم هستند.

غلام پور یادآور شد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم طی چند سال اخیر در زمینه بسترسازی برای کسب و کارهای الکترونیکی تلاش مضاعفی داشته، به طوری که شناسایی شناساندن ظرفیت های حوزه فاوا، برگزاری رویدادها و نشست های تخصصی و حمایتی از عمده ترین فعالیت های انجام گرفته حوزه فناوری اطلاعات دراستان به تعداد می آید.

این مسئول با قدردانی از فعالیت صاحبان کسب و کارهای حوزه فن آوری اطلاعات درشرایط کنونی، گفت: طرح هایی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت تسهیلات برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده درشرایط بحرانی اختصاص یافته است.

مدیرکل ارتباطات قم اضافه کرد: متقاضیان می توانند با مراجعه به زیرپورتال اداره کل به نشانی qom.ict.gov.ir از جزییات و شرایط بهره مندی از تسهیلات حمایتی فوق آگاهی یابند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1796

به "202 کسب وکار در قم نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "202 کسب وکار در قم نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید