12 نکته کاربردی برای خانم هایی که تنها سفر می کنند

به گزارش مجله سرگرمی، درست مانند بیشتر کسانی که در کشوری با آب وهوای 4 فصل زندگی می کنند، من نیز همه فصول را به جز زمستان دوست دارم. پس از زمستان سرد و وحشتناک 2015، نیاز داشتم تا به خودم این اطمینان را بدهم که در طول زمستان سال 2016 حداقل یک بار سفری به منطقه ای با آب وهوای گرم خواهم داشت (با توجه به اینکه در تقویم میلادی سال تازه با زمستان شروع می شود). بعد از این­که یکی از دوستان درباره سفرش به شبه جزیره یوکاتان مکزیک (Mexicos Yucatan Peninsula) صحبت کرد، نظرم نسبت به سفر کردن به این شبه جزیره جلب شد، اما هیچ کدام از دوستانم که پایه همیشگی سفرهای من بودند، زمان یا پول کافی برای این کار را نداشتند.

12 نکته کاربردی برای خانم هایی که تنها سفر می کنند

مصمم شده بودم که مقصد بعدی من باید گرم باشد و این انتخاب اول و آخر من بود، برای همین تصمیم گرفتم به تنهایی به پلایا دل کارمن (Playa del Carmen) سفر کنم. تا قبل از این به خاطر سفر کاری تنها سفر کرده بودم، اما هیچ وقت برای تعطیلات، تنهایی سفر نرفته بودم، همین طور هم من از سفر تنهایی خوشم نمی آید و بیشتر ترجیح می دهم لذت سفر را با چند همسفر خوب به اشتراک بگذارم اما بعد از این­که به این تعطیلات انفرادی رفتم، خیلی هم عالی از آب درآمد و به نوعی طرفدار این نوع سفرها شدم. بهترین نکته این سفرها این است که هر کاری را هر زمانی که می خواهید و مهم تر اینکه بدون هماهنگی با شخص دیگری می توانید انجام دهید. اگر با دقت برنامه ریزی کرده باشید، می توانید در صرف هزینه ها پس انداز کنید، کارهای جالب و هیجان انگیز زیادی انجام دهید و در طول سفر در امان بمانید؛ اما به عنوان یک خانم که به تنهایی سفر رفته است، باید نکات زیر را به شما گوشزد کنم تا سفری بیش از پیش ایمن داشته باشید و از خطرات احتمالی در امان بمانید. شاید شما هم تا پیش از این مانند من به خاطر خطراتی که برای یک خانم ممکن است وجود داشته باشد از تنها سفر رفتن صرف نظر می کردید، اما با رعایت این نکات حداقل مطمئن باشید احتمال وقوع خطر در کمترین حالت ممکن خواهد بود.

1. اگر چیزی به شما احساس امنیت می دهد از خرج کردن پول بیشتر بابت آن کم نگذارید. بعد از رزرو پروا، بودجه ای که برای محل اقامت کنار گذاشته بودم، محدود بود. زمانی که آغاز به جستجو برای پیدا کردن بهترین گزینه اقامتی کردم، این موضوع برایم روشن شد که اگر می خواستم جایی اقامت داشته باشم که هم کنار ساحل باشد، هم من را از لحاظ کیفیت خدمات راضی نگه دارد و مهم تر اینکه در محله و خیابان کاملاً امنی قرار داشته باشد، می بایست بیش از آن چیزی که برای اقامت خود کنار گذاشته بودم، هزینه می کردم. برای جبران این کسری بودجه با رعایت روش های صرفه جویی مثل خرید نکردن برای یک یا 2 ماه توانستم این مشکل را برطرف کنم و پول لازم برای اقامت خودم را افزایش دهم. هرچند خرید نکردن بسیار سخت است، اما احساس امنیت قطعاً ارزش بیشتری داشت و حس رضایت بیشتری نسبت به خریدن چند دست لباس نو و پوشیدنش به من داد.

2. اگر مجبور به این نخواهید شد که برای سفرتان زیر دین کسی بروید پس احساس بدی درباره خرج کردن پول نداشته باشید. سفر کردن آن هم به تنهایی گران تر از حالت عادی و با چند همسفر تمام خواهد شد چون بزرگ ترین هزینه های یک سفر هزینه های مربوط به اقامت و وسیله نقلیه داخل و خارج از شهری خواهد بود که وقتی تنهایی سفر می روید، باید تمام پول آن را خودتان بپردازید؛ اما اگر شما واقعاً توانایی مالی برای کرایه کردن یک اتاق در هتلی خوب و سایر خدمات جانبی هتل را دارید و یا به هر روشی مثل کمتر خرج کردن در شهر خود می توانید این مبلغ را ذخیره کنید، حتماً این کار را انجام دهید. به طور حتم در انتها سفر شما شاد تر خواهید بود، چون هر کارهای که می خواستید را انجام داده اید، هر کجا می خواستید رفته اید و حتی از جاهایی که به نظرتان مجذوب کننده نیامده بود، دوری کرده اید. این بزرگ ترین نکته مثبت تنهایی سفر کردن است، برای رفتن به جایی یا انجام کاری تصمیم گیرنده اول و آخر خودتان خواهید بود.

3. گزینه های موجود برای حمل ونقل را با دقت بیشتری بررسی کنید. خدمات جانبی وب سایت گوگل مانند گوگل مپ و گوگل ارث بهترین راستا برای رفتن از نقطه ای به نقطه دیگر را به شما پیشنهاد خواهند داد. در انتخاب وسیله نقلیه شما باید نکات بسیاری از جمله فاصله مکان موردنظر با محل اقامت خودتان را در نظر بگیرید. نحوه دسترسی به وسایل حمل ونقل عمومی مانند مترو و اتوبوس، ارزان تر و امن تر است. انواع وسیله نقلیه و نحوه دسترسی به وسیله حمل ونقل اختصاصی مثل تاکسی دربستی را لحاظ کنید. هرچند که برای عده ای، انتخاب تاکسی دربستی راحت ترین گزینه است اما فراموش نکنید به عنوان یک خانم که به تنهایی سفر رفته، استفاده از وسایل نقلیه عمومی هم ارزان تر و هم امن تر خواهد بود. به جز نرم افزاری های موجود، شما می توانید با هتل محل اقامت خود نیز مشورت کنید، بسیاری از هتل ها، پیشنهادهای قابل توجه با نرخ پایین تر نسبت به حالت عادی را به شما پیشنهاد می دهند. در مورد انتقال از فرودگاه تا هتل هم برخی از آن ها این کار را به صورت رایگان برای شما انجام می دهند. دقت کنید که استفاده صحیح از وسیله نقلیه باعث می شود شما در زمان مناسب به محل موردنظر برسید پس سعی کنید فرصت لذت بردن از صحنه طلوع آفتاب در یک ساحل زیبا را به خاطر نبود تاکسی از دست ندهید.

4. درباره همه چیز با وسواس زیادی تحقیق کنید. در مرورگر اینترنت خود تعداد زیادی صفحه باز کنید تا امکان مقایسه اطلاعات مندرج در آن ها را با یکدیگر داشته باشید. نکته مهم در این است که جستجوهای خود را در پنجره های ناشناس (An incognito window in Chrome) انجام دهید چون این پنجره ها، جستجوهای شما را ذخیره نمی کند، بنابراین خطوط هواپیمایی یا هتل ها تاریخ و هدف شما از جستجو را نخواهند فهمید تا قیمت اقلام و خدمات مورد تقاضای بیشتر خود را بالاتر ببرند. یک گزینه مناسب دیگر هم استفاده از وب سایت تریپ ادوایزر (TripAdvisor) است، این وب سایت بهترین دوست شما برای یافتن بهترین و به صرفه ترین محل اقامت خواهد بود. وب سایت های دیگری که کار رزرو هتل را انجام می دهند، هرگز به شما نخواهند گفت که اتاق موردنظر شما رو به منظره ای زیبا خواهد بود یا رو به باشگاه ورزشی هتل، اما شما با داشتن یک حساب کاربری این فرصت را به دست خواهید آورد تا تمام نظرات کاربرانی را که در این هتل ها اقامت داشته اند، بخوانید و در نهایت بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید، اما به شما توصیه می کنم برای مقایسه قیمت ها به حساب کاربری خود وارد نشوید و به عنوان میهمان وب سایت این کار را انجام دهید. از زمانی که هتلی را بررسی می کنید تا زمانی که به زمان تعطیلات خود نزدیک تر می شوید، به کار بررسی نرخ قیمت آن ادامه دهید. چون اگر درزمان موردنظر شما، هتل انتخاب شده تعداد زیادی اتاق خالی داشته باشد، ممکن است قیمت های خود را کاهش دهد و شما می توانید با قیمت پایین تری رزرو خود را انجام دهید، پس همیشه صبور باشید. من این کار را به صورت آنلاین یک هفته قبل از اینکه به مقصد خودم بروم، انجام دادم و توانستم قیمتی حدود 60 دلار (حدود 144 هزار تومان) در هر شب برای یک اتاق، پس انداز کنم و این باعث شد پول کافی برای رفتن به مکان های مختلف و تفریحات مجذوب کننده را در جزیره مقصد خود داشته باشم.

5. بار کمتری را با خود ببرید. شما به میهمانی نرفته اید بلکه در مسافرت هستید، پس می توانید یک لباس تکراری را برای تمامی وعده های شام خود بپوشید، مطمئن باشید هیچ کسی متوجه نخواهد شد. این نکته وقتی مهم است که خطوط هواپیمایی شما به خاطر بار اضافی هزینه بیشتری را از شما بگیرد.

6. نوشتن برای یک نفر را فراموش نکنید. منظور از یک نفر، انتخاب یک فرد نزدیک به شما است که وقتی خبری از شما نشود، نگرانتان خواهد شد، این فرد می تواند یکی از اعضای خانواده باشد یا دوست صمیمی شما، حتی می توانید برای چند نفر بنویسید. هر زمانی که به وای فای دسترسی داشتید، برای آن ها یک عکس متن سریع بفرستید. این کار همچنین برای اینکه برنامه کاملی از سفر خود را به آن ها بدهید، مفید است. یک روز از سفرم، تصمیم گرفتم تا با استفاده از یک تور کامل یک روزه، از جنگل و خرابه های مایان Maya)) دیدن کنم. طی این تور یک چشمه آب گرم هم وجود داشت که تصمیم گرفتم مدت بیشتری را در آنجا سپری کنم و همین موضوع باعث شد که فراموش کنم به مادرم پیغام بدهم و وقتی به شهر برگشتم، نوشته های زیادی از طرف مادرم دریافت کرده بودم که نگران بود که شاید من در گودالی افتاده یا به وسیله یوزپلنگ خورده شده ام.

7. از دیگران بخواهید که از شما عکس بگیرند. کاربرد دوربین فقط برای سلفی گرفتن نیست. زمانی که از خرابه های مایان بالا می رفتم، یک گروه بیست نفری از دختران را دیدم که برای گرفتن عکس سلفی داشتند به هم فشار وارد می کردند تا در کادر عکس جا شوند. من به آن ها پیشنهاد دادم که به جای سلفی اجازه بدهند من از آن ها عکس بگیرم و همین موضوع باعث شد نه تنها آن ها نیز از من عکس بگیرند، بلکه پیشنهاد دادند که با آن ها ادامه راستا را صعود کنیم تا هر زمان که لازم بود من از آن ها عکس بگیرم یا بالعکس. به جای سلفی های زشت و با کادربندی نامناسب و حالتی عرق آلود، حالا من عکس های زیبا و مناسبی از بالای یک معبد تاریخی دارم.

8. به جای تنها گشتن از تورهای گروهی استفاده کنید. انجام این کار در بیشتر مواقع مفید است البته اگر شما قصد دارید به جایی بروید که چیزهایی زیادی برای دیدن وجود دارد و تنها رفتن به آنجا یا خطرناک است یا هزینه بر. همچنین ایده خوبی است که شما در لاک خودتان نباشید و افرادی را ببینید که سلیقه و نظرشان با شما یکی است، از کجا معلوم، شاید با یکی از آن ها دوست هم شدید. تورهای گروهی این موضوع را تضمین می کند که اگر بخواهید، این فرصت را خواهید داشت که با افراد دیگری در تعامل باشید، اما نکته منفی آن زمانی است که حوصله حرف زدن ندارید و دنبال مؤدبانه ترین روش برای فرار از آغاز یک گفتگو می گشت. راستی در تورهای گروهی، افراد بیشتری برای گرفتن عکس های شما وجود دارند.

9. یک کتاب به مقدار کیف دستی برای شام به همراه داشته باشید. وقت شام زمانی است که شما احساس تنهایی می کنید، کسی نیست که با او صحبت کنید و کاری برای انجام دادن ندارید تا زمانی که غذای شما آماده شود. من یک کتاب واقعاً بزرگ با خودم برده بودم و این کتاب در کیف دستی کوچک که با خود داشتم جا نشد. نمی خواستم کتاب دومی را برای خواندن آغاز کنم، بنابراین وقتی که از دیدنی مردم خسته می شدم، بازی های بی سر و صدای زیادی مثل 2 نقطه را با گوشی موبایل انجام می دادم.

10. در رسانه های اجتماعی در مورد اینکه تنها هستید، تبلیغ نکنید. البته من از تعطیلاتم عکس می گیرم و در اینستاگرام قرار می دهم، اما هرگز در مورد اینکه من در آنجا تنها بوده ام یا موقعیت جغرافیایی هتلم اشاره ای نمی کنم. بعد از برگشتن به خانه، در مورد سختی های تنهایی به تعطیلات رفتن هر چقدر خواستید، صحبت کنید و حتی لاف بزنید! اما در طول سفر ممکن است خطرناک باشد و عده­ ای سودجو در طول سفر از تنها بودن شما سوءاستفاده کنند.

11. اگر درباره اینکه به یک غریبه بگویید که تنها سفر می کنید شک و تردید دارید، دروغ بگویید. اگر آدمی مرموز از شما سؤال کرد که چرا شما به تنهایی غذا می خورید، به او بگویید که شما با همسر خود به سفر آماده اید و در تمام طول روز خیلی آفتاب گرفته و الان در حال استراحت است، سپس در اسرع وقت آنجا را ترک کنید.

12. اگر می خواهید با مردم صحبت کنید و از بین آن ها دوست پیدا کنید، از انجام این کار نترسید اما هرگز جزئیاتی مانند شماره اتاق خود را به آن ها ندهید. تنها بودن، اغلب اوقات با فکر و خیال همراه است و خوب است که گاهی با صحبت کردن با دیگران از فکر و خیال خارج شوید. یک روز صبح، من از خانمی حدوداً هم سن خودم درخواست کردم که اگر می تواند عکسی از من بگیرد، خانمی که کنار او بود و بعداً معلوم شد مادرش است، آغاز کرد به راهنمایی کردن که چطور عکس قشنگ تر و هنری از من بگیرد و همین موضوع باعث شد که صحبت کردن با آن ها را در تمام طول روز ادامه دادم و حتی با آن ها به ناهار رفتم.

منبع: Harpers Bazaar

منبع: کجارو
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1978

به "12 نکته کاربردی برای خانم هایی که تنها سفر می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 نکته کاربردی برای خانم هایی که تنها سفر می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید