یخچال هوشمندی که کمبود مواد غذایی را اطلاع می دهد

به گزارش مجله سرگرمی، آمازون سرگرم کار برای ساخت یک یخچال هوشمند است که می تواند مواد را کنترل نموده و در صورت کمبود، به دادن سفارش خرید آنها یاری کند.

یخچال هوشمندی که کمبود مواد غذایی را اطلاع می دهد

گروهی که سیستم Amazon Go (فروشگاه بدون صندوق) را طراحی کرد، مسئول این پروژه شده است که حداقل در دو سال گذشته در دست طراحی بوده است. سیستم Amazon Go اقلامی که خریدار در فروشگاه برمی دارد را مونیتور نموده و به هنگام خروج آنها پول مواد خریداری شده را از حساب خریدار کسر می نماید. اعضای تیمهای آمازون فِرِش و Lab126 هم در پروژه یخچال هوشمند مشارکت دارند.

این یخچال موادی که داخلش قرار گرفته است را مونیتور می نماید و عادتهای خرید شما را دنبال می نماید. اگر موادی کم باشد، یخچال به شما اطلاع داده و سفارش آن از سرویس های خرید مواد غذایی آمازون را راحت تر نموده و به افزایش فروش این بخش آمازون هم یاری می نماید. این یخچال می تواند پیشنهادهای دستور غذا هم ارائه کند که اگر فراموش نموده اید برخی از مواد به تاریخ انقضایشان نزدیک می شوند، برای شما مفید خواهد بود.

بیزنس اینسایدر به نقل از منابع مطلع نوشت: خود آمازون این یخچال را نمی سازد و در پی همکاری با یک تولیدکننده دستگاههای برقی است. این احتمال وجود دارد که این یخچال به کنترل صوتی الکسا هم مجهز گردد. با توجه به این که آمازون الکسا را در همه نوع محصولی از رباتهای خانگی گرفته تا تلویزیونهایش قرار داده، تعجبی نخواهد داشت که این یخچال پشتیبانی دستیار صوتی داشته باشد.

ظاهرا این شرکت سالانه 50 میلیون دلار تا به امروز روی این پروژه هزینه نموده و هیچ تضمینی وجود ندارد که این یخچال به بازار راه پیدا کند و ممکن است آمازون برنامه ساخت آن را کنار بگذارد. با این حال اگر یخچال هوشمند آمازون وارد بازار گردد، مطمئن مقرون به صرفه نخواهد بود. سخنگوی آمازون به وب سایت انگجت گفت: این شرکت درباره شایعات اظهارنظر نمی نماید.

بر اساس گزارش انگجت، این یخچال هوشمند ایده کاملا جدیدی نیست. سامسونگ در سال 2016 یخچالی را معرفی کرد که به کاربر یاری می کرد مواد داخل آن را بدون احتیاج به باز کردن در یخچال چک کند. با این حال یخچال آمازون یک گام فراتر رفته و به شما اطلاع می دهد چه موادی در حال اتمام هستند و یاری می نماید موادی را سفارش دهید که در زیست بوم فروشگاه آمازون وجود دارند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1839

به "یخچال هوشمندی که کمبود مواد غذایی را اطلاع می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یخچال هوشمندی که کمبود مواد غذایی را اطلاع می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید