چگونه سرعت اینترنت خود را آنالیز کنیم؟

به گزارش مجله سرگرمی، سرعت اینترنت یکی از مهمترین عواملی است که در هنگام خرید سرویس یا بسته های اینترنت دائم و همراه مورد نظر کاربران قرار می گیرد. اکنون در شرایطی که اینترنت کشور پس از چندین روز قطعی و اختلال در حال اتصال و افزایش دسترسی است، شاید برایتان سوال باشد چگونه می توان سرعت اینترنت را آنالیز کرد.

چگونه سرعت اینترنت خود را آنالیز کنیم؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، سرعت اینترنت یکی از عوامل رضایت یا نارضایتی کاربران برای ادامه خرید سرویس اینترنتی است. اگرچه گاهی مثل شرایط روزهای گذشته کشور ، قطعی اینترنت سراسری است اما در بعضی اوقات دیگر، سرعت اینترنت بعضی کاربران خاص از حد عادی ضعیف تر است. در چنین شرایطی چه روشهایی برای سنجش شرایط اینترنت در دسترس است؟

به سایت شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت مراجعه کنید

یکی از ساده ترین و در دسترس ترین روش ها برای آنالیز شرایط اینترنت، مراجعه به وبسایت شرکت هایی است که خدمات اینترنتی ارائه می دهند. درواقع این روش به خصوص در شرایط محدودیت اینترنت روشی مناسب است چرا که وب سایت های داخلی محدودیت دسترسی کمتری دارند. اغلب وب سایت های داخلی خدمات اینترنتی بخشی به نام آزمایش سرعت دارند که در این بخش می توانید سرعت سرویس خود را آنالیز کنید.

سایت های متفرقه

فارغ از سایت های اصلی که می توانید اینترنت خود را در آنها آنالیز کنید، بعضی سایت های متفرقه نیز برای آنالیز شرایط اینترنت شما وجود دارند. بعضی از این سایت ها شامل موارد زیر است:

Speedof.me

وبسایت Speedtest.net یکی از مشهورترین سایت ها برای آنالیز سرعت اینترنت است. این سایت را می توانید به راحتی جستجو نموده و از آن بهره ببرید. این وب سایت بسیار سریع عمل می نماید و معمولا شامل نظرسنجی هایی نیز از کاربران اینترنت می گردد. وبسایت Speedof.me بر اساس HTML5 طراحی شده است و به اعتقاد بسیاری از کاربران اینترنت خدماتی بسیار دقیق به کاربران ارائه می دهد.

Bandwidth Place

یکی از وبسایت های محبوب برای سنجش اینترنت را می توانBandwidth Place دانست که معمولا شرایط اینترنت را به خوبی ارزیابی می نماید. این وبسایت را می توانید روی سیستم کامپیوتر خانگی یا گوشی خود امتحان کنید. با توجه به این که بعضی سنجشگرهای سرعت اینترنت فقط روی سرویس های ثابت قوی عمل می نمایند، این سیستم سنجش سرعت را می توان قوی تر از سایرین دانست.

منبع: انتخاب
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 587

به "چگونه سرعت اینترنت خود را آنالیز کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سرعت اینترنت خود را آنالیز کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید